{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

computer værdi? {{forumTopicSubject}}

hey folkens har en lidt ældre pc.. Men faktisk temlig gode specs.. hva den består af er følgende..
intel 2 quad core på 2.40 ghz.. (4cpu's" 2gb ram +1g mer fra grafikkortet"
grafikkortet skriver computeren at det er på 2.2gb "ndvidia geforce..
1 tb lagerplads.. med thermaltake display "viser hvor varm den er og kan justere blæserne med den." det er en lidt ældrere siemens pc. som har fået lidt mer at styrke sig efter. Men her kommer spørgsmålet.. Hva vil i skyde på den er værd?.. Ps ska siges at den nok trænger til en større strømforsygning. Efter som at de 2 strømstik bruges til mine harddiske. og den har nemlig kun 2 smiley men selvf sidder der os dvd drev i "sata" håber da jeg vil ku få den solgt til en go pris men vil da lige høre jer hva jeg enlig maks må sætte den op på :)? Den trækker de fleste nye spil udemærket!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  computer værdi?
  • #1   11. nov 2012 Ska sige at den har en form for sygdom.. Hvis man skifter noget i den Har den et sjovt start problem.. Nogen gange kan den finde på ik at vise skærmen.. og bare viser sort skærm.. så man vil stærk fra råde at skiftet så som grafikkort harddiske og ram Problemet er nu lidt svært at forklare :S

• #2   11. nov 2012 tror ikke du skal regne med at få særligt meget.
    hvad var nyprisen den gang og det er vel en stationær ?

• #3   11. nov 2012 vil skyde at du kan få ca 1000 til 1500 for den

• #4   11. nov 2012 omkring de 7-8000 + nyt grafik kort + flere ram + 2 hardiske "den gamle var kun på 150 gb" :).. og jimmi n vil sige at den ligger langt over den pris klasse..

• #5   11. nov 2012 vil ik ligefrem sige du kan få en computer der kan trække spil som den her for 1500..

• #6   11. nov 2012 min fps på css er på 299 konstant.. Ja så tænker man.. Det kan de fleste computere`?. Men nej.. Prøv at game i en surf map og køre mussen omkring.. For så falder den temlig langt smiley

• #7   11. nov 2012 Vil skyde på under 2000 kr.

Du har ikke decideret 4 CPU'er. Du har én fysisk CPU med 4 fysiske kerner, som fordeler arbejdsbyrden over hinanden, så du kan håndtere flere opgaver på én gang (f.eks. surfe på nettet, høre musik, se film og spille et spil).

Derudover deler din computer ikke RAM. Du har måske 2 Gb. system RAM som dit OS bruger. Dit grafikkor har måske 1-3 Gb., som det anvender til at rendere grafik fra spil. Hvis du har delt RAM, er det, fordi du har et onboard grafikkort, som deler RAM med dit system.

Du må huske på, at PC-hardware falder sindssygt hurtigt i værdi. Så uanset hvad, så kan du ikke regne med at få ret meget for den.

Hvis du kunne være mere specifik mht. hardwaren, så kunne jeg bedre give dig en estimering af, hvor meget den er værd.

Kunne godt lyde som et driverproblem, eller dit grafikkort er ved at stå af. Og det du beskriver er slet ikke et lille problem. Betyder, at den du sælger den til, nok snart ikke kan bruge den. Hvis man ikke må skifte RAM, HDD eller GPU, så er den jo ikke meget værd.

Men du kan måske være heldig at sælge den til en, der ikke aner noget som helst om computere. Sorry, men din PC er ikke meget værd smiley

• #8   11. nov 2012 - sorry for OT

Ikke alle gider game CSS, skal du huske smiley

• #9   11. nov 2012 prøver du på at sælge den her ? det lyder lidt sådan...

du får ikke særligt meget, du siger jo selv den er gammel og en stationær computer med nogen lunde specs koster sku ikke det store, så er der også garranti osv.

• #10   11. nov 2012 Nu er CSS jo heller ik det mest krævende spil.. Smid Crysis 2 på, evt 3'eren når det udkommer.. Evt ogs FarCry 3 når det udkommer.. Der tvivler jeg på den ka hamle op med..

Og nu er der nok nogen der siger noget om det system jeg har oprettet i mit fotoalbum.. Men nu ligger landet sån at den er skiftet ud med noget HELT andet smiley

Men som Povl skriver, en 2000kr MAX..

• #11   11. nov 2012 anders det er på ingen måden en salgs announce jeg spørg blot om hvor meget jeg kan få for den.. OG nej siger ik den er gammel siger blot den er en lidt ældre. hvilket vil sige 2 år gammel.
    . Povl m . Den har gjort det siden den fik skiftet det gamle grej ud med det nye smiley

• #12   11. nov 2012 Michael den kan godt køre Crysis 2 smiley

• #13   11. nov 2012 Har lige smidt en ganske fornuftig stationær PC sammen:

Kabinet: Cooler Master Elite 371
    Bundkort: ASRock H61M-DGS
    CPU: Intel Core i3-2120 Dual-Core HT 3.3 Ghz.
    RAM: 8 Gb. Corsair ValueRAM 1333 Mhz.
    GPU: Club3D Radeon HD 7850 1Gb.
    SSD: 128 Gb. Samsung 830 Series
    ODD: ASUS DVD-brænder
    PSU: Enermax NAXN Tomahawk II 350W

Pris i alt med fragt: 4.054 kr.

Hvis man så vil have bedre ydelse skal man nok op i en i5-2500k, 7850 2 Gb/GTX 660 2Gb. og 500W PSU.

Pointen er: I dag kan man samle sig en prisbillig PC, der kan køre de nyeste spil på Medium til Ultra.

• #14   11. nov 2012 så sandt som det er sagt povl smiley Men tager man frx en bærbar.. får man sku ik noget for pengene smiley har lige fået en acer hjem her for ik så lang tid siden.. sku gi 6k for den.. og den kan ikke engang køre spillet som nfs most wanted smiley

• #15   11. nov 2012 Faggets!: Har du haft den formateret inden du smed de nye dele i? Hvis ikke, kan det være problemet. Ellers kan det lyde som om, strømforsyningen, bundkortet eller grafikkortet er ved at stå af.

Den dag i dag, er værdien på min egen PC også halveret, hvis ikke mere. Sådan er det bare med hardware.

Og mente "DB" før...

• #16   11. nov 2012 vil dog også indrømme at jeg ik er typen der har for mange penge i lommen selvom jeg ønsker at få en pæn go maskine idag .. da jeg er typen der spiller meget smiley

Povl - Jeg spørg måske dumt. Men har hørt at Radeon er lort? altså min bærbar køre med radeon.. og gkortet er på 2gb 8gb dd3 og 2.8 ghz dual core "amd":P?

• #17   11. nov 2012 du ska ik undskylde det er fair nok at du gir mig et syn på tingene :P.. Og ja den er blevet formateret smiley

• #18   11. nov 2012 En bærbar er også en ret anderledes maskine i forhold til en stationær. I bærbaren skal der bruges specielle dele, så batteritiden er ordentlig, delene er mindre, og kølingen er meget sværere + den har indbygget skærm, mus og tastatur. Mange ting, hehe.

Radeon er fandeme fint. Man kan diskutere i evigheder om AMD vs. nVidia, men faktum er, at begge laver supergode grafikkort, og det ender med at blive personlig præference, der afgør, hvilken man skal købe. Lige nu er, price/performance mæssigt set, AMD bedre. De holder også kronen med deres 7970 Ghz. model (single core). Men nVidia har det kraftigste, som er GTX 690. Har selv Sapphire Radeon HD 7950 3 Gb. OC siddende i mit, og jeg kan køre alle spil på Ultra.

Det du beskriver med din bærbar må være 8 Gb. system RAM, 2 Gb. VRAM og 2.8 Ghz. Dual Core AMD processor.

Men hvis du skal bruge hjælp til at samle en ny stationær, så PM mig med budget, og jeg kan samle dig et powerhouse til prisen smiley

• #19   11. nov 2012 Jeg ville sige du MAKS for 2000 for den smiley

• #20   11. nov 2012 tak for tipse knægte :-)!

• #21   11. nov 2012 tipsene*

• #22   11. nov 2012 Jeg kan da godt prøve at køre rundt i en surfbane. Jeg har en stationær til omkring 17000 så det burde ikke være noget problem.

• #23   11. nov 2012 Malthe L vil du have en medalje eller hvad?

men Faggets! man får ikke en skid for computere når de er brugt desværre smiley

• #24   11. nov 2012 Nej, men han får det jo til at lyde som om han har den bedste computer i verden. Der findes rent faktisk dyrere. Og du lyder som om du er misundelig.

• #25   11. nov 2012 Skulle jeg være misundelig på en computer?

Hvis jeg ville have en dyr computer tror jeg sgu bare jeg havde købt en?

• #26   11. nov 2012 Selvfølgelig kan man da få noget for sin brugte computer, ... Min Qosmio X300 med 3 grafik korte, rykker stadig, og de X300 jeg har set tilsalg er med core 2 duo hvor min er core 2 quad extreme qx9300 min har sli grafik, ... men alligevel koster de mindre modeller omkring 5000 og op af, på brugt markedet, trods der er både 2 og 3 år gamle

• #27   11. nov 2012 Malthe L: Prisen har intet at gøre med, hvor god den er. Kun hvis du ved, hvad du har puttet i den smiley Og han lød da ikke som om, han havde den bedste. Han vidste måske bare ikke, hvad han kunne få for den, men nu har jeg skrevet med ham frem og tilbage, og han er godt klar over, at han ikke kan få ret meget for den.

Daniel R: Nope, han kan nemlig ikke få ret meget for den smiley

Daller: Ja, du kan få noget for din gamle PC, hvis den har et ordentligt setup og ikke er særlig gammel. Det du beskriver er også gamle dele, og ja, dem kan du sælge til en god pris, til folk, der ikke ved noget om det. Den Qosmio X300 har ikke 3x grafikkort. Ifølge det her link:

http://www.notebookcheck.net/Review-Toshiba-Qosmio-X300-11L-Gaming-Notebook.12630.0.html

Den har et enkelt 9700GTS. Det var supergodt for lang tid siden, og nu har den også kun en Duo Core processor og 4 Gb system RAM. Processoren er omkring 5-6 generationer gammel, grafikkortet er 6 generationer gammel.

Desuden er din QX9300 heller ikke meget værd mere. Det kan godt være, det er en extreme model, men det er gammel teknologi, og det falder vildt meget i pris. Ikke fordi det er dårligt, men fordi der hele tiden udvikles nyt. F.eks. er den ikke bedre end en i5-2500k, og SLI grafik er kun fedt, hvis det er fede kort. Sådan som jeg tror det, så har du enten 2x 8800 GTS/GTX eller 2x 9800 GTX i den.

Det er det samme med harddiske. Gamle harddiske koster vildt meget, hvor de nye koster mindre eller det samme. Det er, fordi teknologien bliver så gammel, at de ikke er til at afsætte, og det har store omkostninger i forbindelse med afsætningen af dem. Sådan er det for alt gammelt hardware. Hvis din PC har dele, der er over 5 år gamle, så kan man bare ikke få ret meget for det, uanset hvordan man pakker det ind.

Min PC kan jeg heller ikke få meget for mere, og den har jeg da brugt mellem 20.000 og 30.000 kr. på i alt med alle udskiftningerne.

• #28   11. nov 2012 Jeg ville også sige maks 500 - 700 hvis man får skærm og det hele med.

Det jo bare en gammet udbrændt pc, intet specielt OVERHOVEDET over den.

• #29   11. nov 2012 Marcus N, hvad baserer du det på, q6600 cpuen er stadig blandt de bedre og er stadig i en høj kurs, jeg fik da 2200 for en maskine for nylig med de specifikationer, ...

Beskriv venligst hvorfor du mener det istedet for bare at skrive det er en udbrændt gammel spand, .. en gammel pentium 3 er tættere på at være en udbrændt gammel spand

• #30   11. nov 2012 povl M har heller ikke sagt det er den der, Min har et 9400Mobile når jeg ikke bruger de to store som er 2x9800gts,

så i stedet for at gætte på hvilken model jeg har, så kan jeg sige der ikke findes mange QX9300 modeller

min er her

http://uk.computers.toshiba-europe.com/innovation/jsp/SUPPORTSECTION/discontinuedProductPage.do?service=UK&toshibaShop=false&com.broadvision.session.new=Yes&PRODUCT_ID=1062030

• #31   11. nov 2012 jeg har en stationær i 5-2500k, men det er også total rimeligt og sammenligne bærbar teknik med stationært, .. he he,

• #32   11. nov 2012 povl m, tillod mig lige at finde de modeller jeg taler om på dba

http://www.dba.dk/toshiba-qosmio-x300-150-3/id-86576794/ 6000,-

http://www.dba.dk/toshiba-qosmio-300-11s-24/id-86888941/ 5000,-

• #33   11. nov 2012 Sammenlignede ikke bærbar med stationær. Det er to vidt forskellige ting. Jeg ved udmærket godt, hvad jeg snakker om. Jeg følger med i udviklingen af nyt hardware hver dag, og bruger rigtig meget tid på research. Desuden bygger jeg PC'ere ofte for mange forskellige mennesker, og giver ærlig og direkte rådgivning.

Men okay, havde du lagt ud med at skrive de ting du skrev lige før, så havde der ikke været nogen misforståelser. Men stadig, så er dine 2x 9800 GTS - i bærbaren - ikke nær så kraftige, som dem til stationær. Man kan uden tvivl sige, at der ikke findes en ægte gamer-bærbar. Det er bare fysisk umuligt at konstruere det. F.eks. passer et GTX 680M ikke overens med et GTX 680 til stationær. GTX 680M passer mere overens med performance som et GTX 660/GTX 660Ti.

Men så forstår jeg ikke, hvad du ellers mener med QX9300? QX9300 er der kun én model af, når man snakker om CPU'er. Dog kan du have andre revisions af dem. De nyeste er ofte de bedre reviderede udgaver, der overclocker bedre, har bedre strømforbrug og evt. ikke bliver så varme som tidligere revisioner. Men hvorfor overhovedet snakke om QX9300, hvis du har en i5-2500k? Forstå ikke helt, hvad du mener, nemlig smiley

Hvad vi kan konkludere:

01. Der findes ingen reelle gamer-bærbare. De kan markedsføres sådan, men bare fordi den rare mand i Elgiganten siger det, så er det ikke sikkert, det passer smiley

02. Hardware falder sindssygt hurtigt i værdi. Også selv om, der står Extreme på pakken. Det var måske extreme for 5-10 år siden, men ikke mere.

03. Selv den nyeste hardware falder rigtig hurtig i pris. F.eks. er i5-2500k ikke meget værd mere, da de allerede giver den EOL status, og derfor ikke yder support eller producerer flere af dem. Nu er det i5-3570k, der holder price/performance kronen.

04. Bare fordi man fik at vide, da man købte sin PC, at den var blandt de bedste, så er den det ikke mere. Uanset om du købte den for 10 år, 5 år, 2 år, eller 6 mdr. siden. F.eks. sagde man jo også før at: "64 Mb. RAM - du får ALDRIG brug for mere".

Jeg, uden at spille smart, ved rigtig meget om hardware til PC. Jeg ved hvad der rykker sig, jeg ved, hvad der mest fornuftigt at sætte sammen til en bestemt pris, og jeg ved præcis, hvad jeg snakker om. Er dog ikke ræd for at indrømme, hvis jeg tager fejl. Men jeg tager ikke fejl her. Er ikke ude på at spille smart, gøre nogen kede af det, eller pisse på nogen. Jeg ved bare, hvad jeg snakker om.

• #34   11. nov 2012 Jeg synes nu heller ikke at Core 2 CPU´erne er direkte udbrændt teknologi. De kan sagtens være med den dag i dag hvis man ikke sammenligner dem med de største i5 og i7 modeller og de største AMD modeller. I den korrekte opsætning kan Core 2 Quad da sagtens lammetæve en i3 og i5 det har jeg set Daller bevise i samtlige tests.

• #35   11. nov 2012 der findes ikke mange Qosmio modeller med qx9300,

der hvor jeg mener du sammenligner stationær og bærbar er ved CPU, ikke grafik, en mobile chip kan ikke yde det samme da kølingen i en lille smal bærbar er minimal,

men og sammen ligne min bærbar qx9300 cpu med en cpu i en stationær er ikke fair, ,, sammenlign den hellere med en i5 til bærbar, så blir den lammetævet i ren performance,

• #36   11. nov 2012 Ja, de kan godt følge med mange af dem, men de er stadig ikke bedre i real world applications. Så kan du smide så mange benchmarks og tests efter dem, men de vil stadig ikke kunne hamle op med nyere processorer fra Intel. AMD klarer sig ikke særlig godt på den front. De klarer sig fint, men slet ikke nær så godt som Intel.

Desuden handler det her ikke om, hvilke processorer, der kan tæve hvilke, for du kan sagtens presse gamle processorer til at udkonkurrere nyere, men det gør dem ikke mere værd. Det er selve værdien, der her snakkes om, og gamle socket LGA 775 processorer er ikke meget værd. Uanset hvordan man pakker det ind.

• #37   11. nov 2012 Povl M

Så er det da sjovt at den Qosmio som Daller ligger inde med pryler en eks. ny Asus med i7 processor og Nivia GT630 i både spil og tests...

Min statinær med AMD Phenom X4 II klager jeg nu heller ikke over. Godt være den sluger lidt strøm, men den er sgu ikke ringere end en tilsvarende Intel maskine. Måske på enkelte områder. De store 8 kernede modeller fra AMD skal man heller ikke pege fimgre af for de kan snildt tåle sammenligning med i7 fra Intel

• #38   11. nov 2012 Yo allan, he he, min i5-2500k prygler min Q6600,- ingen tvivl, i5-2500k er fanme en ok Cpu til prisen, men i 3 som jeg har installeret i de nye kontor maskiner på arbejde får tæsk,

• #39   11. nov 2012 Oh, ja det er så rigtig nok allan, i den bærbare verden .. i den stationære verden er vi en del længere fremme, he he,

• #40   11. nov 2012 Ah, der har jeg misforstået, hvad du skrev. Troede du mente QX9300 til stationæren, nemlig. Ville aldrig sammenligne en CPU i bærbar, med CPU i stationær. Som du selv siger, er det to vidt forskellige ting. Det er også derfor, jeg siger, at der ikke findes reelle gamer-bærbare.

Du har 100% ret i, at hvis du smider en QX9300 til bærbar op imod en i5 til bærbar, så tæver QX9300 den da. Misforstod bare, at du kun snakkede om bærbar, og det er jeg ikke ræd for at indrømme - for så har du ret smiley

• #41   11. nov 2012 povl m, spørger du mig er det lga 1366 og 1156 der ikke er meget værd, 775 er den sokkel der har holdt længst på markedet det er der jo nok en grund til he he

• #42   11. nov 2012 ha ha, det er så iorden Povl, ja bærbar og stationær kan ikke sammenlignes, jeg har en stationær med i5-2500K og 7850 XfX med 2 gb videoram og 8gb ddr3 1600mhz ram, DEN er fanme fin, især til prisen,

• #43   11. nov 2012 Hæhæ det var nemlig Dallers Qosmio vi sammenligende med en anden moderne bærbar med i7 CPU smiley

• #44   11. nov 2012 Allan A: Nu er de nye i7 til bærbar heller ikke superkraftige. Og et GT630 er et temmelig ringe kort. Ikke specielt kraftigt smiley

Men som før nævnt, så har jeg misforstået det. Troede hele tiden, vi snakkede om stationær hardware, og det beklager jeg. Men når det kommer til bærbar, så har Daller ret smiley Er jeg enig i.

• #45   11. nov 2012 Okay det var nemlig osse det jeg mente smiley

• #46   11. nov 2012 Min næste opgradering bliver et nyere bundkort med front USB 3.0 til AM3+ så kan jeg stadig anvende min Phenom II X4 965 CPU indtil jeg får råd til 8 kernet smiley

• #47   11. nov 2012 min qosmio kom til danmark med en pris på over 25.000,- den første pris jeg så inden den ramte var 27.998 og den skulle konkurrere med dell´s alienware, efter et års tid købte jeg den på udsalg til 12.995, men inden jeg trykkede køb nu gik jeg på dell´s alienware side og byggede en tilsvarende og den kom da godt op i pris, bare qx9300 kostede næsten 8000,- ekstra så jeg havnede på næsten 30.000,- men en lille bitte ekstra ydelse på grafikken, jeg valgte qosmioen da den prissætningen passede mig bedre,

• #48   11. nov 2012 Uanset hvordan du pakker det ind, så er socket LGA 775, 1156 og 1366 ikke meget værd mere. LGA 1366 er uden tvivl mere værd end LGA 775. Nok har LGA 775 holdt længst tid, men det er da også kun, fordi udviklingen var gået en anelse i stå på det tidspunkt. F.eks. ændrede de jo bare nanometerne til at være 45 i stedet for 65. Ja, de fik et performance boost, men ikke af den vildeste betydning. Bare fordi den socket har holdt længst tid betyder ikke, at de er meget værd. Sorry, men det er nu bare sådan.

Ejer selv en i5-2500k (overclocked til 4.5 Ghz.), Sapphire Radeon HD 7950 3 Gb., 16 Gb. G.Skill RipJawsX 1600 Mhz. RAM, 128 Gb. Crucial M4 SSD.

Min PC er langt mindre værd, end da jeg først købte den, og det er der skam ikke noget at gøre ved. Sådan er det bare.

• #49   11. nov 2012 Allan A: Er ked af at skuffe dig, men de 8-core processorer er ikke ægte 8-cores. Hvis du Googler det, så kan du få mere svar, for det er en lang forklaring. Selv Intel i3-2100 er bedre end AMDs største 8-core (stock) i spil.

Hvis jeg var dig, ville jeg holde mig til den Phenom II indtil, der kommer noget godt ud fra Intel igen. AMD begynder nemlig at bevæge sig væk fra stationærkonsumentmarkedet. Men hver mand sin lyst smiley

Daller: Ja, okay, Alienware er også røv. Det er bare standard hardware bygget ind i et flot kabinet til overpris. Så har du 100% gjort dig en bedre deal med din Qosmio. Uden tvivl.

• #50   11. nov 2012 jeg har sørget for at købe noget som holder en bedre pris, Shuttle computere holder en kanon pris, ... har næsten lige solgt en shuttle med q6600 og radeon 5670. 4gb ram, alligevel fik jeg 2200 for den, uden tilbehør, og de shuttles jeg ser blive solgt ryger faktisk for en ok pris trods hardwaren ikke følger med

men dit 7950 er fanme også et lækker kort, men min shuttle er for lille, både i kassen og psu, men har ikke fortrudt mit 7850, det yder satme fint til 1487kr,

• #51   11. nov 2012 er helt enig med povl i den udtalelse de 8core fra amd er da skrammel, en af mine venner har sådan en, den kan da nada, du kender ham også, ha ha som amd nørden

• #52   11. nov 2012 Shuttle PC-ere er vildt fede. De har bare ikke ydelsen, efter min mening smiley

Ja, købte mit kort for 3600 kr., men nu kan man jo få det til næsten 2000 kr., og jeg købte mit et par uger efter, de kom på markedet smiley Så igen, værdien falder helt vildt. Nej, for satan! Et 7850 2 Gb. er for vildt et kort. Tæver alle spil på markedet på ultra. De sidste 5-10 PC'ere, jeg har bygget for folk, har jeg sat et 7850 2 Gb. kort i. De er fandeme nogle hidsige små svin smiley

• #53   11. nov 2012 http://www.dba.dk/andet-maerke-shuttle-xpc-ba/id-86077226/

den pris for hardware ydelse er til grin, og modellen er fra 2007

• #54   11. nov 2012 jeg fik det også anbefalet herinde, min shuttle står mig i ca 4000kr med 4tb harddisk, he he,

• #55   11. nov 2012 Ydelsen til prisen, mente jeg. Ja, blev også vildt skuffet, da de kom på markedet. For helvede, de er ringe. Og de opererer ikke engang som egentlige 8-kernede processorer, men mere som en Quad-Core med ringe HT end Intels. Desuden er de superdårlige til singlethreadede programmer, og det er nu stadig dét, der bliver brugt mest. Deres IPC er også mega ringe, mener jeg.

Derfor er jeg nu glad for min i5-2500k smiley

• #56   11. nov 2012 Hehe, kan se, hvad du mener smiley "Grafisk arbejde"? Man får godt nok ikke lavet meget grafisk arbejde med den maskine der. Medmindre man er temmelig hardcore i Paint.

Nogle gange kan min egen stationær godt brokke sig i Photoshop CS6 og Illustrator CS6 smiley

• #57   11. nov 2012 Okay jeg var bare af den overbevisning at den er bedre end min 4 kernede AMD CPU, trods den nu gør det mere end rigeligt til mit forbrug. Måske jeg bare skal nøjes med at opgradere bundkortet og senere hen skifte nogle andre dele ud som måske at få en SSD harddisk i maskinen til windows og diverse programmer.

• #58   11. nov 2012 har godt nok heller ikke fortrudt min i5´er, men jeg kan ikke OC den kan kun køre std for min H67H7 shuttle har ikke oc muligheden, ... men det går nu meget fint, med std clock

• #59   11. nov 2012 he he, sad og snakkede med nogen andre nørder igår som ville ha mig til at hjælpe med en stationær, enstemmigt sagde de INGEN AMD, kun intel,

• #60   11. nov 2012 Allan A: Hvis jeg var dig, så ville jeg beholde det setup du har nu og skifte senere. Du kan enten opgradere til et rimeligt bundkort (SLI/CFX support, 8+2 power phases), en i5-3570k, et HD 7850 2Gb. og en 128 Gb. SSD (Intel, Crucial m4, Samsung 830), eller vente til der kommer nye processorer på markedet - så er du godt kørende smiley

Din nuværende Phenom II arbejder bedre end FX-modellerne, fordi den er bedre singlethreaded, og deres IPC ligger højere.

Daller: Du kan da bare finde dig et bundkort med OC-muligheder? F.eks. flytte dine dele over i et Bitfenix Prodigy kabinet. Der har du fandeme meget plads til hardware i forhold til størrelsen:

http://www.bitfenix.com/global/en/products/chassis/prodigy/

• #61   11. nov 2012 Yeah, AMD havde kronen engang. Ikke mere. De skal virkelig oppe sig, og diske op med noget rigtig godt for at kunne slå Intel smiley

• #62   11. nov 2012 ja povl, men jeg er shuttle fanboy, jeg har 6 shuttle computere, og jeg køber ikke andet frem over

• #63   11. nov 2012 Synes nu ikke min AMD er så dårlig

• #64   11. nov 2012 Daller: Det er sgu også nogle seje, små maskiner smiley Men det Prodigy-kabinet er jo på samme størrelse som en shuttle PC. Tænkte bare, at hvis du vil have udvidelsesmuligheder, så er det et godt valg. Den kan f.eks. godt have et HD 7950/7970 eller et GTX 690 installeret smiley

Allan A: Din AMD er heller ikke dårlig. Den er bare ikke lige så god som en i5. Men derfor kan den sagtens rykke mange spil på markedet smiley F.eks. smed jeg en Phenom II X4 960T + et HD 6950 2 Gb., og det smadrede BF3 på Ultra. Men okay, BF3 er en VRAM hog, så CPU'en er underordnet. Men derfor kører den stadig WOW rigtig godt, og det er CPU-krævende smiley

• #65   11. nov 2012 Povl M

Ja den kan sagtens trække igennem. På grafik siden køre jeg med Nvidia GT9800 så vidt jeg husker. Men jeg overvejer en SSD disk og dette bundkort:

http://www.asus.dk/Motherboards/AMD_AM3Plus/M5A97_EVO_R20/

Prisen er rimelig overskuelig og hvis jeg samtidig smider en SSD disk i maskinen vil jeg mene den sagtens kan gå endnu en årrække inden skift til Intel maskine

Jeg er ikke gamer, så jeg vil ikke skifte min grafik-del ud. De eneste spil der bliver spillet her er Angry Birds og gamle GTA spil som kæresten elsker hi hi

• #66   11. nov 2012 Hvis jeg var dig, ville jeg lade være med at investere i et nyt bundkort. Så hellere smide penge efter et nyt grafikkort smiley Bundkortet betyder ikke så meget, hvis du kun spiller spil på det. Naturligvis har kvaliteten også noget at sige. Jo højere komponentkvalitet, des længere levetid og mindre risiko for fejl. Ellers ville jeg gemme alle pengene til en helt ny platform, og så opgradere det hele der. Kan smide en ret fornuftig PC sammen til 4000-6000 kr. 4000 kr. = rimelig fornuftig med CPU og grafik + 128 Gb. SSD. 6000 kr. = kraftig processor, kraftigt grafikkort + 128 Gb. SSD smiley

Men helt klart. En SSD er den bedste opgradering man kan give sin PC. Kan anbefale Intel 510, 520 og 330 serierne, Crucial m4 og Samsung 830 serien.

Dog ville jeg ikke skifte bundkort. Der ville jeg spare mine penge smiley

• #67   11. nov 2012 Har fået et godt tilbud på bundkortet, så kunne godt finde på at opgradere det, da det er træls at mine USB 3.0 porte er placeret bagpå pc´en så den skal flyttes hver gang de skal anvendes.

• #68   11. nov 2012 Du kunne jo investere i en USB3 front adapter i stedet smiley

• #69   11. nov 2012 Det havde jeg osse overvejet

• #70   11. nov 2012 Det ville jeg helt sikkert gøre smiley Du kan finde dem på Proshop.dk.

• #71   11. nov 2012 Ja det havde jeg i overvejelsen. Jeg vælger dog at skiftet bundkortet ud når pengene er til det, da jeg samtidig får et nyere chipset end jeg har og lidt flere muligheder. Jeg vil gerne hive det sidste ud af min Phenom II 965. SSD disken kommer dog i første række.

• #72   11. nov 2012 Det skal skam også være helt din egen beslutning smiley Du bliver sikkert glad for det nye bundkort alligevel smiley Lige nu er Crucial m4 og Samsung 830 nede i 600-700 kr. for 128 Gb., og deres ydelse er ikke til at tage fejl af! smiley

Alternativt kan du vælge en billigere model fra OCZ eller Corsair. Dog være opmærksom på, at OCZ yder meget ringe support. Tjek rundt omkring på nettet om det smiley

• #73   12. nov 2012 Malte gider du godt fucke af?.. Jeg hentyder ik til en skid min er den bedste.. så skrid :)!

• #74   12. nov 2012 Povl M

Tusind tak for hjælpen, jeg sender dig lige en PM når det bliver aktuelt med disk og bundkort.

• #75   12. nov 2012 Allan A: Ingen årsag smiley Du skal være meget velkommen til at PM mig, når/hvis du har brug for hjælp smiley

• #76   14. nov 2012 Alan det vil ik være såen at du ku tage sådan noget i privat :)? Da det du spørg om intet har med mit spørgsmål at gøre smiley så vær sød at tage sådan noget i en privat Tak på forhånd smiley

• #77   14. nov 2012 Øhh det er vist ikke lige kun mig du skal henvende dig til der.

• #78   14. nov 2012 Hol.dk

Prepare for the truth smiley

• #79   14. nov 2012 Btw. Daller. Hvad fuck skal du med 5 shuttle pcer. ^.^

• #80   14. nov 2012 Du får ikke mere end MAKS 1500 for den

• #81   14. nov 2012 har prøvet at sige det til andre Allan. så ro på.. Men ser ud til folk ik forstår en hentydning her smiley

• #82   15. nov 2012 0 kroner

Der er ingen der køber en brugt computer i dag

• #83   15. nov 2012 det passer jo ikke Lasse, ... rigtig mange mennesker køber brugt

• #84   15. nov 2012
    Great... Jeg har et par bærbare tilsalg ? smiley

Jeg bruger dem kun 4-5 mdr før de bliver skiftet

(Glemte måske at nævne at jeg arbejder med IT)

• #85   15. nov 2012 Lasse, smid nogle specs. arbejder selv med IT men kan ikke lave "goder" for mine venner desværre.

• #86   15. nov 2012 æhm. Hva har det her med mit opslag at gøre ? "i just ask"?

• #87   15. nov 2012 Intet, men nu bragte han det jo på banen, så må vi hænge ham op på det smiley

• #88   15. nov 2012
    Vi tager den privat --> Dell Latitude 6320 hvis det har interesse ?

• #89   15. nov 2012 Tror gerne han vil have en stationær. Og desuden så er den Dell Latitude heller ikke helt fantastisk, hvad nye spil angår.

• #90   15. nov 2012 undgår helst bærbar.. Da de ik kan en skid rent sagt smiley men næste gang så vær venlig at skrive en privat smiley og tak for svaret povl smiley

• #91   15. nov 2012 Ingen årsag smiley Du skriver bare en PB, hvis du skal have mere hjælp smiley

• #92   16. nov 2012 Ska jeg gøre smiley

• #93   17. nov 2012 ville ikke give mere end 8-1100kr for den,
    og den mangler ram! smiley
    efter min mening!

• #94   17. nov 2012 Christian vil sige Selvom den kun har 2 gb.. Er den satme hurtigt.. har 60 gb tilbage ud af 1 tb.. Og den er fyldt med lort. Rent sagt. Og alligevel har det ik påvirket hvor hurtig den er :).. har en kammerat der har en computer med 8 gb ram og min er stadig hurtiger smiley

• #95   17. nov 2012 jeg er kræsen når det kommer til sådan nogle ting. smiley
    og 2gb mod 8gb. han må da klart have sat sin pc forkert op! smiley
    jeg er gået hen til mac nu! smiley
    købte en imac 27". den havde 4gb ram std.. nu har jeg sat 12gb i og den rykker for vildt ! smiley
    men altså tjek Dba.dk og så se hvad du kan få for billige penge / windows baseret computer! smiley
    2gb ram idag er toootal lidt! smiley
    men hvis du har så meget "lort" i den hvorfor så ikke gemme de ting du nu skal gemme og så lave en clean install på den smiley ?

• #96   17. nov 2012 Den var clean igår :)... og har stadig 60 gb tilbage smiley Og vil ik sige hans pc er sat forkert op:P. han køre med dd3 og køre selv med ddr2 :). eneste forskel er han køre med bærbar smiley

• #97   17. nov 2012 Igen, du kan ikke sammenligne bærbar med stationær. Det er en helt anden boldgade smiley

Christian: En Mac er fuldstændig ubrugelig for Faggets. Han skal bruge en PC til max 5-6k, og så skal han kunne spille alle de nyeste spil. Det er alt for dumt at bruge penge på en iMac. Ved godt, du kun nævnte det, og ikke anbefalede det.

Men i dag er iMac og Macbooks ikke andet en overpriced Facebook-maskiner.

• #98   17. nov 2012 Hvem siger jeg har givet 15000kr for den og ikke har købt den af min svorger som har købt windows pc? smiley
    og jeg er total vild med den.. den kan game og den kan søge på nettet.. og den køre bare. har aldrig haft problemer med det. smiley

• #99   17. nov 2012 Det er ikke pointen. Hvis du har købt den af din onkel - fair nok. Men det kan du jo ikke forvente, at alle kan smiley Men desuden er en iMac stadig ubrugelig i hans situation. For dyr, ikke kraftig nok og styresystemet er helt anderledes. Nej, jeg er ikke en Mac-fan. Det er fine maskiner, men de koster alt for meget. Derfor kalder jeg dem overpriced Facebook-maskiner, for det er essentielt, hvad de er.

• #100   17. nov 2012 den er skam kraftfuld nok! smiley
    3.1GHz Intel Core i5 Quad-Core Processor
    AMD Radeon HD 6970M grafik med 1GB ram
    12Gb ram. der sad 4 i std men har sat 8 gb mere i. smiley
    1000GB harddisk .. osv osv osv.......

jeg synes den er for nice! smiley

• #101   17. nov 2012 og det er min svorger og ikke min onkel! smiley
    men har også har min anden pc ved siden af.. men bruger den sjældent

AMD Phenom II X4 955 3.4 GHz
    1024 GB SATA3
    16 GB DDR3 1333 MHz Kingston
    24 X SATA
    GTX560 1 GB DDR5
    med GAMING RAPTOR Case

• #102   17. nov 2012 Grafikkortet er ikke særlig kraftigt. Du skal kun bruge 12 Gb. RAM, hvis du renderer film eller arbejder med billed/videoredigering, og ingen SSD. Som jeg sagde, prisen er alt for høj til, at selve hardwaren kan betale sig. Desuden kan du ikke bare opgradere den selv med nye dele, og du kan sikkert ikke engang opgradere det hele. Nok kun RAM og harddisk. Så får omkring 4000-5000 kr., kan jeg samle en kraftigere stationær PC smiley Derfor fungerer den ikke i den her sammenhæng.

Men derfor er det sikkert stadig en god maskine. Bare ikke til det her formål smiley Og det er sgu kun godt, at du er glad for den, for så har du fået noget, der var det hele værd for dig smiley Jeg ville aldrig smide penge efter en Mac. Ejer selv en PC, som jeg selv har bygget, og ville i dag koste langt mindre end en iMac 27", men være 10 gange kraftigere i spil, billedredigering/videorendering, og alt andet.

Min PC:

Intel i5-2500K 3.3 Ghz (OC til 4.5 Ghz)
    16 Gb.DDR3 1600 Mhz RAM (G.Skill RipJawsX)
    5500 Gb. dataharddiske (fordelt på intern og ekstern)
    128 Gb. Crucial m4 SSD
    Radeon HD 7950 3 Gb. OC 900/1200 Mhz.

Jeg siger det ikke, for at skabe debat, eller pisse nogen af. Siger bare, at Mac er alt for dyrt til prisen, og til hans forbrug, er det virkelig tåbeligt at bruge penge på.

• #103   17. nov 2012 Rent hardwaremæssigt er din anden PC bedre på grafikkortet og RAM.

• #104   17. nov 2012 jep mac er dyrt. smiley men det er design! hehe
    og ja du kan få en meget bedre pc til de penge som en imac / mac koster. men styresystemet er for fedt på den! jeg elsker det og er helt vild med den.
    jeg bruger den fra alt til spil,film,og download!... og + opløsningen er super duper! den går helt op til 2560-1440! smiley og det står bare mega klart!
    men du kan sagtens smide andet grafik kort osv i uden problemer! hvis du bare ved hvad du gør! smiley så man kan sagtens opgradere den! men det er der skam ikke grund til. 1gb til den her er fin. ellers har jeg den anden ! smiley

• #105   17. nov 2012 Hvis du opgraderer en iMacs grafikkort, mister du garantien. Ja, er 100% enig med dig i, at deres skærme er for vilde. De har den bedste lys/billedegengivelse, og kun få skærme kommer op på siden af den, og de er også dyre. Men du betaler ikke så mange penge for design til en PC, du skal bruge til gaming, dokumenter, e-mail, facebook, se film og bare surfe på nettet generelt. Da ikke, hvis man er rask smiley

Nu har VRAM kun noget at sige, når du anvender hardwareacceleration og MSAA i spil, for jo højere opløsning, jo sværere bliver det for grafikkortet at mætte RAM'ene. Så 1 Gb. er slet ikke nok til at spille nogen nye spil (som BF3, Max Payne 3 osv.) på den opløsning. En lille regel er:

Fra 0x0 --> 1920x1080p = 1-1,5 Gb. VRAM
    Fra 1920x1080p og opefter = 2+ Gb VRAM

Men ja, arbejder selv med Photoshop, Illustrator og InDesign, og derfor er billedkvaliteten og lyskvaliteten meget vigtig for mig, og dér rammer Macs sgu rigtigt. De er sygt gode til det formål!

Men igen. Til gaming - nej, der fungerer Mac bare ikke. Medmindre du har så mange penge, at du ikke ved, hvad du skal bruge dem på smiley

• #106   17. nov 2012 haha jeg er fattig hvis man ka sige det sådan. smiley men fik en god deal for mac´en.
    og hvis jeg gamer så det enten på min anden pc eller min ps3. smiley
    spil som minecraft - mw1 - sims3 osv gamer jeg på min mac! smiley og det er den perfekt til ! smiley
    ellers har jeg den anden til mw3 . bf3 osv... men det er så sjælden jeg bruger den. smiley er mest på ps3 lige pt :D!
    men det jo smag og behag hvad man kan lide. var ikke meget for mac os i starten. men nu vil jeg slet ikke tilbage til windows! smiley jeg er solgt!

• #107   17. nov 2012 Ja, det tænkte jeg nok, du gjorde smiley Men ja, til hverdagsopgaver er Mac fint. Men det er en PC også. I dag er der ikke rigtig nogen grund til at vælge en Mac frem for PC. Men kan forstå, hvordan almindelige brugere er fascinerede af Macs hastighed og stabilitet, fordi de fleste ikke aner, hvordan de skal optimere Windows. Men der er så til gengæld heller ingen frihed i Mac OS smiley

Men det er kun godt, at du har fundet noget, du virkelig bare er glad for smiley

• #108   17. nov 2012 men windows computer er også helt fine ikke noget der. smiley men fx synes der er meget virus osv på dem.. mac der har jeg ikk oplevet en eneste endnu! smiley
    men jeg synes friheden er helt fin :D!
    og ja da. jeg er mega glad for den/det. smiley
    men som sagt. det er jo smag og behag hvad man kan lide! smiley

• #109   17. nov 2012 Folk der kalder Mac computere for overpriced Facebook maskiner, er folk som ikke har råd til dem. Det er simpelthen for tamt det der pis.

Prøv nu og forstå det, Apples computere er kvalitet, de kan spille, de kan surfe, de kan redigere eller hvad fanden man nu har brug for en computer til.

Har selv en Macbook pro 13" som skolecomputer, som jeg sagtens kan spille krævende spil som WoW, Starcraft osv på uden lag.

Så pak det der sammen med at de kun kan bruges til facebook, for det er simpelthen noget pis.

• #110   17. nov 2012 de kan det de skal. smiley
    og de gør det helt fint!!. men det er jo som sagt bare hans mening med det,
    men enig med dig Anders Dahl S

• #111   17. nov 2012 Anders Dahl S: Jeg har aldrig sagt, Macs kun kan bruges til Facebook. Men når du selv siger "krævende" spil som WOW, så tror jeg ikke helt, vi er på samme side i bogen. WOW kræver ingenting, gør Starcraft heller ikke. Kun i form af processor. Men det er typisk for MMORPG og RTS spil. Men du glemmer at tage opløsning i betragtning. Du kan sagtens have en PC med low-mid end hardware, og så have en opløsning på 1280x800, hvor du kan smadre alle spil på High indstillinger.

Og ja, jeg indrømmer da gerne, jeg ikke har råd til en Mac. Men det ændrer ikke, at det stadig er en overpriced maskine, når du kan få en maskine der kan akkurat det samme, og som måske endda er bedre, for det halve af prisen. Jeg tror næsten ikke, at du kan få en PC i dag, der ikke kan trække WOW. Prøv at smid din Mac igennem noget BF3 eller Max Payne 3, så er vi der, hvor hardware bliver presset lidt smiley

Du har ret i, at det er kvalitet. Men for mit vedkommende er det bare ikke argument nok til at købe en. Men nej, din 13" Macbook, kan altså ikke trække de nyeste spil på højeste indstillinger, eller redigere billeder/film lige så godt som en PC til prisen. Det er bare facts, og det kan jeg ikke ændre på. Derfor er det stadig en god maskine, du har dig. Men for de FLESTE (ikke dig, men de FLESTE andre), så køber de en Mac, fordi de gerne vil sende et budskab, og så bruger de den til e-mail, surf og Facebook, og derfor er det en overpriced maskine. Betale i dyre domme for at få en "design" computer til at bruge på hverdagsopgaver er hul i hovedet. Men det er nu bare min mening smiley

Men jeg synes ikke, vi skal bruge hans tråd på den her debat. Sagde også før, at jeg ikke gad gøre en debat ud af det, for så møder man nemlig folk som dig, der ikke rigtig ser ud til at kunne konversere om emnet på en rolig og kritisk måde, men bare hamrer derudaf med personlige meninger og hetz. Sorry, men det gider jeg ikke smiley Er egentlig også ret sikker på, at Faggets har fået den hjælp, han skulle bruge, så tråden kan vel lukkes igen? smiley

• #112   17. nov 2012 den er lukket og slukket :D!

• #113   17. nov 2012 "Men i dag er iMac og Macbooks ikke andet en overpriced Facebook-maskiner."

"Derfor kalder jeg dem overpriced Facebook-maskiner, for det er essentielt, hvad de er."

uddyb lige dette så smiley

Forresten, så har jeg spillet BF3 på den uden problemer smiley

• #114   18. nov 2012 anders det skal så lige siges wow og startcraft kræver faktisk ingen ting. smiley rent sagt det er spil selv en gammel computer kan trække smiley "bare for at nævne det" smiley og ik for at være et svin sætter pris på at i gider og skrive hva i mener min er værd smiley Men igen det er ikke en debat xD det var forespørgsel smiley Men tak alligevel derude :)!

• #115   18. nov 2012 Tror ikke du ved noget som helst så Faggets, hvis du tror det er spil som gamle computere kan trække smiley WoW er blandt andet et af de mere krævende spil på markedet.

Det har høje krav til dit internet, og til din computer.

• #116   18. nov 2012 Anders Det ska så lige siges at jeg gør smiley Jeg er måske ik den største Gamer nørd ibland os. Men jeg ved stadig hva nogle computer kan og ikke kan;) du kan prøve at at svare på Hvorfor en computer fra 97 Kan trække det i "normal" solution?. har ik sagt noget om at den kunne trække det på fuldt ud. MEN den kan stadig køre det uden lag" smiley og mit net er kun på 2 mb og har ingen problemer med at køre det smiley

• #117   18. nov 2012 Monster energy -
    Ja ik sandt? utroligt en forsørgelse kan blive til en debat smiley

• #118   18. nov 2012 Tjaa Faggets, det eneste man kan sige om det sidste du skrev er "overdrivelse fremmer forståelsen" smiley

• #119   18. nov 2012 overdrivelse?.. lad det komme and på en prøve ;)?

• #120   18. nov 2012 Men igen jeg vil gi den her forespørgsel en ende så hvis der blir kommenteret mere på den der ik har med emnet at gøre blir den slettet længere er den ik smiley

• #121   18. nov 2012 imod mig :D?

Kommentér på:
computer værdi?

Annonce