{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indregistrering af Rieju RS2 Matrix som motorcykel?
  • #1   2. nov 2012 nej det kan du ikke

• #2   2. nov 2012 Du kan købe 125cc modellen i stedet for smiley Den er indregistreret som en motorcykel.

• Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
    #3   2. nov 2012 Det er faktisk ikke helt sandt, det kan lade sig gøre hvis modellen allerede findes som typegodkendt motorcykel og der kun er ganske få forskelle mellem udgaverne.

• #4   2. nov 2012 det kan godt lade sig gøre. hvis du tager og køber en 125cc reijumotor til den, så har du en lille motorcykel. jeg ved ikke om du kan smække et 125cc cylinder kit til den. Kravene er meget simpelt. Alt lys skal kunne fungere. Du skal have nummerplade lys på. så er der mange andre lovkrav, som jeg ikke kender til. Jeg synes du skulle prøve at gøre et stort research på nettet.

• #6   2. nov 2012 Ja, husk afgiften! Så hvis du laver den om til en MC, så kommer din Rieju jo nok til at koste ca. hvad der svarer til prisen på 3 Rieju'er!

• Reject ™

#7   2. nov 2012 Nu skal det jo heller ikke gøres dyrere end det faktisk er, folk betaler heller ikke 3xRieju for at lave en Dax om til en MC, eller en gammel Yamaha.

• #8   2. nov 2012 Men registreringsafgiften på en MC er jo omkring 180%...?

• Reject ™

#10   2. nov 2012 Jeg kan ikke svare dig på hvordan det virker, men ved det slet slet ikke koster så meget, den er jo allerede dansk.

Hvis folk overvejer at prøve at bygge sådan en om så kig på folk der har gjort det med andre modeller.

• #11   2. nov 2012 Jeg tror altså umiddelbart også at det KLART bedre kan betale sig bare at købe den som allerede er en motorcykel! smiley

• #12   2. nov 2012 du kan godt men ja som sagt bliver det så dyrt i afgift at det ikke kan betale sig. Jeg læste mig frem til at de gamle knallerter som fx en dax som der er blevet nævnt, ikke koster så meget, men med nyere knallerter er det så dyrt at man bare skal droppe det igen da en motorcykel er billigere end den afgift du skal betale for at få en knallert til mc smiley jeg læste selv på det for overvejede det samme med min senda, og det kan på ingen måde betale sig

• #14   2. nov 2012 rieju rs2... Tam motorcykel! hahaha smiley

• #15   3. nov 2012 Mange tak for alle besvarelserne smiley Kunne være man skulle købe en 125cc istedet for, hvis det bliver så dyrt smiley

KlausJakobsen.... Man skal starte et sted.

• #16   3. nov 2012 En motorcykel eller knallert skal ikke være typegodkendt (læs bekendtgørelse om syn og godkendelse af køretøjer), men kan godt være det. Fordelen ved at være typegodkendt er, at hver eneste køber så ikke skal hive sin nye to-hjuler gennem et syn, før den kan indregistreres. smiley
    Det betyder også at du kan indregistrere et hvilket som helst fartøj med to hjul som en motorcykel, så længe den er godkendt ved syn inden indregistreringen.
    For at den kan godkendes i syn skal den overholde euro3-standarten for udstødningsgas (euro4 fra næste år), den skal være udstyret med lys der falder 1% af sin højde per meter, samt kan ses mindst 300 meter i den retning det lyser. Derudover er der også nogle krav til bremser og konstruktion, men det er ikke specificeret i lovgivningen. smiley
    Der hvor det nu bliver svært: en to-takter kan ikke uden direkte indsprøjtning overholde euro3, og hvorvidt miljøreglerne er overholdt skal dokumenteres med papirer fra et anerkendt laboratorium eller testanlæg. Ligeledes skal alt sikkerhedsmessigt med hvor stærkt stellet er og hvor godt bremserne gør jobbet også dokumenteres på papir fra et test-anlæg.
    Hvis man vil syne et standart køretøj, som ikke er typegodkendt i landet kan man give papirer fra producenten når synsmanden beder om det, men har du tænkt dig at syne et modificeret køretøj, står du selv for at skaffe dokumentation fra anerkendte laboratorier. smiley

Held og lykke med at få en to-takter indregistreret motorcykel smiley

Kommentér på:
Indregistrering af Rieju RS2 Matrix som motorcykel?

Annonce