{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Læreplads, stort eller småt firma? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er igang med en elektriker uddannelse og skal til snart at søge læreplads, jeg har rimelig gode odds da jeg næsten har sikret mig to steder men jeg ved ikke hvilket jeg skal vælge, spørgsmålet lyder på om jeg skal vælge et småt firma med 7 ansatte cirka eller et stort firma hvor der måske har 30-40 ansatte, nogle personlige historier vil gavne meget

- tak på forhånd for svaret smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Læreplads, stort eller småt firma?
  • #1   10. okt 2012 lille firma. sys jeg selv..der får man lov til og prøve mere, og lære mere, og de tager sig som regl os mere tid til deres lærlinge...

• #2   10. okt 2012 Helt klart lille firma, du bliver mere selvstændig og kommer til at lave mange forskellige ting.. smiley

• #3   10. okt 2012 det er meget forkert hvad kristensen siger, nu arbejder jeg på en virksomhed med 250 ansatte, jeg er ansat som skibsbygger, jeg har da lært 10 gange så meget som så mange andre, netop fordi jeg har gået meget selvstændigt, der er forskellige fordele og ulemper ved lille og stor virksomhed smiley

• #4   10. okt 2012 det er nu os kun MIN egen erfaring.. har arbejdet både hos store og små firmaer..

• #5   10. okt 2012 jeg pers ville meget hellere være på en lille virksomhed end en større, du får meget mere ansvar, du får prøvet meget mere og det er bare meget mere lærerigt. større virksomheder er tingene ofte delt meget op så man typisk laver meget af det samme og man skal de fleste steder hele tiden gå med en svend så man ikke altid skal prøve at løse så mange problemer på egen hånd og nogle gange ender det med at man henter mere værktøj end man får lov at lave noget. det sådan hvad jeg har oplevet indenfor mekaniker branchen og tvivler på der er så meget forskel smiley

• #6   10. okt 2012 Min erfaring er også at du skal vælge lille firma. Jeg er i lære som smed i et lille firma, og jeg får lov til mange forskellige ting. Jeg synes også de tager sig meget bedre tid til mig, end hvad man ellers hører rundt i store firmaer smiley
    Har hørt om flere lærlinge i store firmaer, hvor de bare får lov til at gå feje smiley
    - Det allerbedste du kan gøre, er at komme i praktik en uge hvert sted, allerede der kan du danne dig et overblik over hvordan det er der, både med kollegaer, og hvor meget du får lov til smiley

• #8   10. okt 2012 som sagt, vi er 250 mand, hvor der er 30 lærlinge, samtlige lærlinge prøver meget forskelligt, og ingen står stille smiley

• #9   10. okt 2012 Vi er 17-20 elektrikere hos os, og så er der ca 500 medarbejdere på hele fabrikken.

Og har været hos en mindre elektriker også, og vil sige det er meget lige.
    Hvis man finder den rigtige arbejdsplads så lærer man lige meget, om der er 4 eller 30 mand. Handler bare om at arbejdspladsen lader en lære noget, og giver en nogle udfordringer.

Kommentér på:
Læreplads, stort eller småt firma?

Annonce