{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang. svejsning gerne hjælp fra smed
  • #1   31. maj 2012 Holdbarheden og hvordan de svejser. En basisk er væsentligt sværere at svejse med, men holder også langt pænere: Den er dog sjældent så pæn at se på som en rutil.

• #2   31. maj 2012 Jeg har fået forståelsen af en Rutil elektrode er en allround ting, så jeg tænkte den nok var dårlig men, kunne bruges til det hele..

• #3   31. maj 2012 Det er ikke helt rigtigt. Rutil er lige så allround som en basisk. Som smed har jeg sjældent brugt rutil. Men den svejser det samme som en basisk, så den er ikke mere allround. Man bruger typisk rutil når man svejser flere strenge ovenpå hinanden. Normalt en basisk i bunden og så en rutil som slutstreng til at se flot ud. Når man snakker med folk på grundforløb som smed er de også skide stolte af deres elektrode svejsninger og det er så nemt så nemt. Men det er fordi det er rutile elektroder. Så snart folk de får en basisk i hånden så skal man lære forfra.

Dårlig vil jeg ikke sige den er, hvis man kan svejse med den skal det skam nok holde, men den holder ikke til det samme som en basisk. Men hellere en god rutil end en dårlig basisk exempelvis. Det handler jo om at få hele emnet svejst med uden at have huller og kanter osv.

• Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #4   19. dec 2012 Basiske elektroder skal opbevares i et varmeskab. Da de fleste ikke har sådan et er den ikke særlig aktuelt.
    Rutil elektroderne behøves ikke at være i et varmeskab, men styrken er ikke så høj som de basiske.
    Men der er kommet andre elektroder til som ikke skal lægge i varmeskab og som er meget mere alsidig.

AB 1307 er en mellemting mellem en basisk og en rutil elektrode, og er i de fleste tilfælde stærkere end den basiske, fordi den ikke bliver så hård.

AB 1303 Er den mest alsidige elektrode på markedet og samtidig den stærkeste.
    Den svejser lige fra blødstål op til hærdet stål.

Har i flere spørgsmål er i velkommen til at skrive.
    De tråde jeg har omtalt kan i læse mere om inde på www.absvejs.dk

Allan

profilbillede
Kommentér på:
ang. svejsning gerne hjælp fra smed

Annonce