{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
337 visninger | Oprettet:

simpel 9. klasses matematik, hjælp tak xD {{forumTopicSubject}}

sidder med de sidste 2 spørgsmål som jeg egentligt er gået i stå ved xD

1.

calculate the volume in cubic centimeters of a prism that is 5 m long, 40 cm wide and 2500 mm high.

2

a swimming pool is 8 m long, 6 m wide and 1.5 m deep, The water resistant paint for the pool cost $6 per square meter.

how much will it cost to paint the interior surfaces of the pool?

how many liters of water will be needed to fill it?

ja det står på engelsk da jeg har matematik på engelsk ok ikke helt forstår og oversætte det til dansk smiley
hvis nogen kunne hjælpe ville det være dejligt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  simpel 9. klasses matematik, hjælp tak xD
  • #1   28. sep 2011 Hvorfor har du matematik på engelsk??

• #2   28. sep 2011 Jon MAXI STYLERS
    Det var ikk det hans spørgsmål smiley

• #3   28. sep 2011 fordi jeg valgte den ''internationale'' linje med de meste spastiske lærere som jeg fortryder nu xD

• #4   28. sep 2011 Okay hehe smiley

• #5   28. sep 2011 1. Du skal beregne rumfanget af en trekant og det er ½h*g*l h = højde - g = grundlinje - l = længde

Orker ikke til 2'eren, er selv lige kommet hjem fra skole smiley

• #6   28. sep 2011 d andersen. som jeg forstår er nummer 1 en rektangel? smiley

• #7   28. sep 2011 nr 2 er

8*6*1,5='x'

'x'*6= dit resultat.
    Kan ikke selv engelsk fordi jeg er ordblind smiley så vis det ikke var opgaven så er jeg vist lidt forkert på den smiley

• #8   28. sep 2011 Mads L
    Vel er det ej. Det er længde x bredde x dybde - (længde x bredde) da man jo ikke maler toppen af poolen da der jo er vand der frem for et "tag"

1'eren er en pyramide form og formlen findes på formel.dk gider jeg ikke til at finde, men det er bare at plotte tal ind når den er fundet.

• #9   28. sep 2011 Udregn volumen (rumfanget) i kubikcentimeter af en prisme, som er 5 meter lang, 40 centimeter bred og 25 centimeter høj.

En svømmepøl er 8 meter lang, 6 meter bred og 1,5 meter dyb. Malingen koster 6$ per kvadratmeter.
    Hvor meget vil det koste at male de inderste overflader af poolen?
    Hvor mange liter vand skal der fyldes i?

Så vidt jeg forstod, skulle du bare have det oversat til dansk.

Formlerne er pisse nemme. For at udregne fylden af en trekant siger du V = h * G
    V = Rumfang
    h = Højde
    G = Grundfladeareal.
    Grundfladearealet er en trekant, ergo siger du den halve højde ganget med grundlinjen, som må være 40 centimeter. Så er det (25*0,5)*40 = x
    Så siger du x * 25. Så har du rumfanget af prismen.

Den næste opgave er en kasse. Længde * brede * højde.
    Som så er 8*6*1,5 = rumfanget = så meget vand i kvadratmeter. Bagefter skal du omskrive det til kubikdeciliter, da det er det nemmeste at regne i.

Det med malingen må så være hvor du skal regne de forskellige overflader. Du har 5 overflader. For at regne dem ud, siger du bare længe gange brede.
    (8*1,5)*2 + (6*1,5)*2 + 8*6 = z

z * 6$ = prisen på alt det maling du skal bruge.

Kommentér på:
simpel 9. klasses matematik, hjælp tak xD

Annonce