{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
384 visninger | Oprettet:

Kig her: fra baboom! {{forumTopicSubject}}

er igang med en diskution på baboom:

mange af jer går i skole, vil lige tjekke noget:

LÆS:

der er flere og flere unge ballademagere som ingen har respekt for autoriteter... det skal laves om!

1. jeg synes at undervisere skal tiltales ved efternavn
"hr. jensen" "frk. hansen" osv. det vil give en eleverne en nødvendig respekt og afstand til deres underviser

2. jeg synes at undervisere skal kunne straffe deres elever så det kan mærkes

3. flere straffe til famillier med børn hvor det er tydeligt at forældre direkte eller indirekte er årsåg til barnets problemer

Frederik W
VIP

Skrevet: 10-03-2011 19:13:45

Eleverne skal stå op og hilse på læreren.

Ingen hatte, huer caps osv.

Ingen tasker ligger og flyder, de skal hænges på stolen ved ankomst.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udjævning af græsplæne 4.500 kr.
  • Reparation af cisterne (toilettet løber) 2.000 kr.
  • Træfældning, fjernelse af rødder 5.700 kr.
  • Opsætning af 2 gardinbeslag, 2 lamper, samt en holder til staniol og film 500 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.
  • Vinduespudsning udvendigt på 4. sal 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kig her: fra baboom!
  • #1   10. mar 2011 De 3 punkter du skriver her, er det dig som synes det eller er det en anden? Jeg forstår ikke helt hvorfor dette skulle op her, hvad vil du have ud af det? smiley

• #2   10. mar 2011 Mega gode foreslag jeg stemmer for

• #3   10. mar 2011 Mener du det der står eller er det en fra baboom der mener det? smiley

• #4   10. mar 2011 Team Limits....

det er underordnet hvem der synes det... min pointe er bare: er i enige... og hvis i ikke er enige hvorfor så?

• #5   10. mar 2011 REND MIG I RØVEN - med de forslag der... hahahaha stik det skråt op i røven det der, hahahahaha

• #6   10. mar 2011 Jeg er ikke enig, for det viser jo kun respekt mod folkeskolelære. Og folkeskolelære er nogle fucking røvhuller, de skal fandme gøre som du skriver til os, for de viser ihvertfald ingen respekt mod os!
    (Bare min mening, og lad vær med at går amok fordi at jeg skriver det!)

• #7   10. mar 2011 Kevin M

det synes du nok fordi du er en "ballademager" smiley

• #8   10. mar 2011 **Res//cue** R

Nej, jeg passer bare mig selv smiley haha

• #9   10. mar 2011 ^JRH^ .

repekt er gensidig... og folkeskolelærere skal finde sig i meget!
    men i unger idag er snot forkælede og ved ikke hvad respekt er !

• #10   10. mar 2011 jeg har sku intet problem med min lære han er sku nice nok og vi er sku osse flinke mod ham. det der oppe er slet ikke nødvendigt

• #11   10. mar 2011 Jeg har lige selv fundet den på baboom. Men nej gu fanden er jeg ikke enig, hvorfor må elever ikke gå med cap feks? Vi er i år 2011 og mange lærere har stadig ikke opfattet det... Jeg gætter på det er dig som har startet emnet eftersom du opretter det her inde, og støtter op 100%.

1. Selv min egen klasse lære tiltaler mig som "P" (fordi det bliver jeg kaldt af venner) så hvorfor skulle jeg overhovedet tænke på at kalde ham Hr.?

2. Og at slå elever vil jeg have det fint med, bare læreren som gør det er klar på at få samme behandling..

3. Hvad for en straf vil der være tale om?

• #12   10. mar 2011 Forresten, så havede jeg de bedste lærer på min gamle folkeskole, de var flinke venlige og sjove med masser af humør smiley

• #13   10. mar 2011 den med kasketten: du har heller ikke kasket på når du arbejder (med mindre du er på maccen eller burgerking)

1. fordi han er læren og du er eleven... og du har valgt at blive kaldt "p" og det repekter han ... en lære er en autoritet som er "over" dig

2. tilbage til 1. læreren passer sit arbejde, og skal ikke finde sig i uvorne snotunger der tror at de styrer hele verden.... en verden der er skabt af børn der får alt de peger på af deres forældre.

3. det kunne være en Økonomisk straf

• #14   10. mar 2011 Kevin M -- dejligt

• #15   10. mar 2011 re//cue.

tror sku ikke du ved hvad du snakker om.

• #16   10. mar 2011 I Norge vil de til at genindføre spanskrøret ...Kunne de da også fint gøre i DK

• #17   10. mar 2011 Ja, de skal sku finde sig i mange ting. Men der er sku mange af dem der er rigtig grove, og det har jeg før set helt ned i en 2-3 klasse, hvor at de står og siger: "hold din kæft." osv. Og der har jeg det sådan at så mister jeg sku al respekt til dem. I al den tid jeg har gået i folkeskole, har jeg kun haft EN lære der respektere os elever, og der respekterede vi også hende. Og jeg siger dig, der var konstant ro i vores klasse, ingen ballade overhovedet, og det var fordi at hun respekterede os 100%.

• #18   10. mar 2011 ->>Team Nordsjælland 3650<<- APRILIA S O N I C

det tror jeg faktisk at jeg gør....!

• #19   10. mar 2011 ^JRH^ .

se det fra din lære´s side...

han/hun skal finde sig i lort hele dagen, hver dag... og utaknemmelighed

og jo der er også snotunger i 2-3.klasse

så fornygelig en unge på 8-9 år kalde sin mor for "fede luder"
    hva fanden er det for en verden vi lever i?

• #20   10. mar 2011 res//cue

skal din chef osse have ret til at slå dig hvis du snakker på jobbet??

skal du osse få en økonomisk straf fordi din chef mener du er skide elendigt på dit job?? hader sådan nogle gamle nisser som dig...

• #21   10. mar 2011 **Res//cue** R - er du da selv lære, siden du har lagt denne tråd ind? smiley

• #22   10. mar 2011 ->>Team Nordsjælland 3650<<- APRILIA S O N I C

hvis jeg ikke laver mit arbejde, så bliver jeg fyret... det er også en straf

hvis jeg er dårlig på jobbet, så bliver jeg også fyret...

jeg er kun 25 smiley .. så kan stadig huske da jeg gik i folkeskolen

• #23   10. mar 2011 Æ'' BiiitzeN ~ Upcomming Hebo Manston RED TOP SMT ~

Nix smiley - jeg laver katalysatorer smiley ...

men synes bare at der mange unge (og nu skærer jeg ikke alle over en kam)
    der tror at de er "hårde gangsters" og laver lort i den

• #24   10. mar 2011 er enig i det sideste du siger res//cue

• #25   10. mar 2011 Jo jeg har da kasket på når jeg arbejder (og jeg arbejder ikke på maccen eller burgerking).

En økonomisk straf siger du? Hvordan skulle det helt præcist foregå? At der skulle tages noget fra deres løn, hvilket ville være helt utænkeligt med mindre mine forældre arbejdede ved kommunen, hvilket de tydeligvis ikke gør.

Ved du overhovedet hvad du snakker om?

• #26   10. mar 2011 0k

• #27   10. mar 2011 (^Team No Limits^) $ Casper&Keld ™

det jeg mener er eks. at hvis man arbejder et sted med seriøst kunde kontakt....

nej staten kan godt holde løn tilbage selvom dine forældre arbejder andre steder...

ja det ved jeg faktisk!

• #28   10. mar 2011 Kig nu lidt psykologisk på det. Se det fra elevens side.

Du vinder som lærer ikke respekt ved at tvinge eleverne til at stå op eller forlange at blive kaldt hr/fru/frøken. Det du opnår er at du tager afstand til eleverne, hvilket igen får dem til at føle sig mindre forpligtet til at lave lektier, følge med i timerne osv.

Afstraffekserne vil til dels virke. For de elever som er dovne, men ikke videre oprørske, så vil det virke ja, men for de elever som er trodsige, så vil det ende i en magtkamp mellem lærer og elev og det vil læreren altid tabe medmindre selvfølgelig forældrer trækkes ind i det, og hvis de er ligeglade, så ultimativt bortvisning fra skolen.

Jeg går ud fra at en del herinde på SG går på et af de almene gymnasier, og så kender mange sikkert Lectio. På min HTX skole i Frederikshavn, så er reglen at hvis du har 60 timers fravær eller 6 manglende afleveringer, så bliver der diskuteret om man bliver smidt ud af skolen.
    Dette system bevirker at selv de mest dovne i klassen gør hvad de kan for at komme til tiden og aflevere deres opgaver.

Men det system fungerer ikke i folkeskolen, for på et gymnasium er det intet problem at smide en student ud. At smide en folkeskole elev ud er straks mere vanskeligt da du har krav og pligt itl at blive undervist medmindre du er i en speciel kategori for handicapede eller usædvanligt adfærdsvanskelige børn.

Min opfattelse og mening er at respekt ikke kan tvinges. Kun frygt kan tvinges. Respekt opnås ikke ved at eleverne skal stå op og sige hr/fru/frøken til læreren. Kun frygt opnås. Man kan så diskutere om frygt i dette tilfælde ikke er lige så godt eller bedre end respekt, men det er en anden sag;)

• #29   10. mar 2011 Pointen er jo:

hvis i opfører jer ordenligt er der ingen bøvl...

regler vil jo kun ramme folk der ikke kan iordne sig...!

HADER forresten når jeg hander i fakta/netto osv. hvis jeg ser en medarbejder i "civil" eks. en tshirt, en kasket, mp3 afspiller ...... få lyst til at knalde medarbejderen en på skuffen

• #30   10. mar 2011 **Res//cue** R - Okay, kunne man godt tro :D.
    - Men kan godt give dig ret i noget af det, altså det med at lærene tager meget lort det meste af dagen, men min klasselære er så 110% procent skyld i det selv, hun respektere ikke en eneste af os, så derfor respektere vi hende heller ikke, lige et eksempel, hvis mig og en kammerat sidder og små snakker, som vi nu gør, så for vi tit en ordenlig skider, mens der kan side 5 piger ved samme bord og fnise og snakke som de har lyst uden hun gør noget ved det, det brokker nogle af os drenge så over, og ved at vi gør det, så sender hun os normalt ned på kontoret :s
    - Vi havde engang det vi kalder for drenge og pige uger (drengene fra begge 9'ende klasse sammen og det samme med pigerne, det varede 4 uger), der var hun blevet sur på os fordi 7 ud af 19 drenge ikke havde lavet lektier(var en af dem) og vi syntes ikke at det var iorden at vi skulle have sådan en skider over at vi ikke havde læst 8 sider, vi syntes bare at hun skulle have sagt "det er jeres eget problem, hvis i ikke laver jeres ting" (det støttede de andre 12 også på om) s: men hvorom alting er, så endte det med at hun sendte alle os 19 drenge op på kontoret pga. brok s:

- Men jeg syntes godt at lærene må slå eleverne, så længe de er parat på at få igen smiley

• #31   10. mar 2011 og ja... i bund og grund er det forældrenes skyld!!

derfor skal skolen være den "faste klippe" i den unges udvikling

• #32   10. mar 2011 **Res//cue** R - I den situation jeg har stået i, som jeg stadig står lidt i, det er 100% min egen skyld, jeg kommer fra et hjem med ordenlig opdragelse, jeg har så bare valgt at "dumme" mig nogle gange, og har altid fået af vide at, sådan noget må du fandme ikke, men var dum nok til at gøre det alligevel(havde også konsekvenser) s:

• #33   10. mar 2011 <b>Res//cue</b>

Det er jo så satans nemt for dig at diktere hvordan skolerne skal være i dag. Du bliver jo ikke udsat for alle de regler du foreslår. Desuden kan ejg ikke se hvad der er galt med den nuværende skole. Kom du ud som et dumt røvhul der har tæsket din lære 5 gange og gået på 8 forskelige skoler? Nej vel? Kom jeg ud fra folkeskolen sådan? Nej det gjorde jeg sku ik.
    Jeg har ikke været i en seriøs slåskamp med nogen overhovedet(uanset alder) siden 3. klasse. Og jeg kender ingen som ikke er anstædnige mennesker. Selvfølgelig skal der altid være nogle punks som er mere agressive end andre, men det vil der altid være og der er også speciel hjælp til dem.

Jeg kan virkelig ikke se dit problem medmindre du selvfølgelig udelukkende kigger på dem som er seriøse problemer med deres temperement og knytnæver.

• #34   10. mar 2011 Hvordan fanden kan staten holde løn tilbage når mine forældre arbejder henholdsvis i et advokat firma og i et tysk firma som laver maskiner til metal industrien? Jeg kan ikke helt se hvordan det kan hænge sammen?

Men så en anden ting. Hvornår har du nogensinde set at en normal ung gik ind i en butik og slå en medarbejder? Jeg selv kan da finde på at gå ind i en butik og få en medarbejder til at finde det jeg skal have for mig, men det er da ikke at være uforskammet, det er mere at man vil have service smiley

• #35   10. mar 2011 Arsukfjorden 'Itrends.dk'

jeg kommer os fra en lidt anden tid... udviklingen gik pludseligt meget stærkt i tiden efter jeg gik i skole...

idag er der lærere der får bank af elever... i min tid kunne vi ikke engang overveje det...

• #36   10. mar 2011 (^Team No Limits^) $ Casper&Keld ™

dine forældre betaler skat...

når jeg eks. ikke har betalt mine bøder sætter staten min skatteprocent op og trækker pengene der igennem

• #37   10. mar 2011 Får de sgu ikke mig til på teknisk, det helt sikkert.

• #38   10. mar 2011 <b>Res // cue</b>

Ja selvfølgelig giver man ikke lærerne bank. Men så er man altså også over i en kategori som ikke repræsentere de danske elever. Jeg kunne da heller ikke drømme om at slå på nogen lærer. Eller elev/student for den sags skyld medmindre konsekvenserne ved ikke at gøre det ville være for store, men sådan en situation kan jeg slet ikke forestille mig.

Btw hvordan ved du så meget om hvordan de danske skolebørn er i dag? Har du været ude og studere en masse skoler eller hva? Eller er det bare fordi du så de lokale 15 årige junkies sidde på togstationen og lave røgringe?

• #39   10. mar 2011
    Imbecile ™

hvis nu det var kravene for at du kunne få din uddannelse??

• #40   10. mar 2011 Ja det er jeg klar over. Men at sætte skatten op for den enkelte person hver gang der er en forældres barn som ikke har opført sig ordenligt er måske lige lidt for stramt efter min mening. Som en anden også har sagt længere oppe, så kommer jeg selv fra en fin familie hvor jeg er blevet opdraget meget på lige siden jeg var lille. Men det har stadig ikke gjort at jeg har undgået ballade i skolen overhovedet. Og jeg kommer fra 90'erne som du siger var helveds årtiet fordi vi fik alt hvad vi pegede på, hvilket jeg også gjorde, men vil ikke sige det er det som har betydet at jeg er som jeg er idag?

• #41   10. mar 2011 Arsukfjorden 'Itrends.dk'

nej det sker i dk....

jeg har en yngre bror og en skolepligtig lille fætter...

og følger med i samfundet... og har folk i min omgangskreds med skolepligtige børn....

• #42   10. mar 2011 jeg har haft mange lærere i min tid, nogle der ikke helt havde forstået at vi var gået ud af den gamle skole, som brugte metoder ikke set siden 1950. det samme for alle de lærer var at ingen havde respekt for dem, og ingen lærte noget af dem.

så har jeg haft få lærere som behandlede deres elever som "med mennesker", de talte pænt til dem og så ting med et lidt humoristisk blik. de råbte aldrig af eleverne. men fælles for dem var at eleverne havde ligeså meget respekt for dem, som de havde for eleverne. mange elever fik en positiv udvikling i klassen.

og at sige at du må slå elever, vil være fuldstændig forkert. for det 1. lære du dem at den rette løsning ud af en situation er at bruge vold.

sp skulle man lave et samfund hvor det var lovlig at slå alle, både små som store. for man bliver da ikke mindre et menneske af at være elev/barn? for det er da ulovligt at slå mennesker.

• #43   10. mar 2011 Det med forældrene er RIGTIGT!
    Unge forældre idag forstår ikke og sige nej til deres små diamanter. Har før set at folk griner af deres børn når de skælder dem ud, og så syntes børnene jo også bare det er sjovt, så de forstår jo ikke hvad der er rigtigt og forkert. Forældrene skal være mere skarpe med opdragelsen et nej er et nej.

• #44   10. mar 2011 (link fjernet)

• #45   10. mar 2011 alex..

LIGE PRÆCIS

Moose:

pointen er at eleven skal lære at der er en konsekvens når man gør noget forkert! og "skældud hjælper ikke"

måske skulle man bare dele eleverne op ....

• #46   10. mar 2011 **Res//cue** R

Ikke for noget men tror meget hurtigt at der ville blive organiseret demonstrationer mod at "Bombe skole systemet 100 år tilbage"
    Der er simpelthen ingen moderne unge der vil finde sig i den slags, forstå mig rigtigt.

Jeg vil dog sige at tekniske skole burde smide folk ud lidt hurtigere, der er flere som kun kommer 1-2 dage om ugen men der flere uger før de får en repremande. Det simpelthen for sløset.

• #47   10. mar 2011 eller måske skulle man fortælle dem fra små af hvad de gør forkert, og hvorfor det er forkert.

F.eks. hvis en dreng mobber en anden person, så fortæller man hvorfor det er forkert, og hvad man rent faktisk gør mod et andet menneske.

en alternativ straf ville være at inddrage frikvarteret, som en slags eftersidning.

• #48   10. mar 2011 Moose M:
    Jeg syntes at have erfaret det samme med de lærere jeg har haft, det sgu aldrig den "hårde/strenge" metode der virker, for det for simpelthen eleverne til at blive modstridige og uenggageret.

• #49   10. mar 2011 eller bare en almendelig eftersidning.

men aldrig råbe af folk (skælde ud), ydmyge folk eller slå folk. det er jo dig som lærer (hvis du var ;)) der er det voksne forbillede. så det er op til dig at vise, at man kan klare sig uden volk, skældsord eller råben. at alle problemer kan løses sagligt.

• #50   10. mar 2011 Imbecile ™

"vil finde sig i"

eleven kommer for at blive undervist, ikke for at kontrollere noget

og det andet du siger: ja det har du ret i, og teknisk er "meget" udsat for den "ligeglade" type... og det gør det jo bare mere besværligt for folk der gerne vil lære noget.. som dig selv smiley

• #51   10. mar 2011 Man skal sgu ikke bare ligge sig i støvet og tage pis fra en lære, eller hvem som helst for den sags skyld, der skal være gensidig respekt for at noget "forhold" skal fungere.

Om så det forhold der til en lære, din mor, eller en pige så er gensidig respekt sgu vigtigt.

Hvis eleverne ikke har repsekt for læren så "vælger" de simpelthen og lukke ørene.

Hvis læren ikke har respekt for eleverne, så bliver det sgu godt nok nogle kedeligt uenggageret timer at have, hvilket nok også ville drive mange væk.

• #52   10. mar 2011 <b>Res / / Cue</b>

Har du selv læst den tekst?

<i>"... og da læreren insisterede på at komme forbi, blev den unge vred og sparkede læreren"</i>

Ikke ligefrem et groft overfald. Det er jo ikke fordi han blev stukket ned.

<i>"Det er uvist, om han er elev på skolen."</i>

Så det er ikke engang sikkert det er en fra skolen? De kan være en eller anden kamelneger fra den lokale togstation(hvis du forstår hvad jeg mener), som alligevel har fravalgt at gå i skole.

<i>"Ifølge politiassistent Kristina Dalsgaard fra forebyggelsessektionen har politiet en mistænkt - en dreng, der netop er fyldt 15 år - som man vil afhøre på tirsdag."</i>

Så er det jo helt klart ikke en fra skolen. For så vilel politiet ikke have en mistænkt, men en anholdt, for var det en fra skolen, så vidste læreren jo nok hvem der var. Især når det er en af udenlandsk afstamning, for der er jo trods alt fleste etnisk danskere på de fleste danske skoler.

Desuden så er der kun tale om 1 tilfælde. Der er ingen statistikker i den nyhed og det er ikke fordi forfatteren var doven da han skrev artiklen, men fordi der simpelthen ikke er nogen statistikker der bakker op omkring emnet. For hvis der var så kan du være helt sikker på at journalisten ville have inkluderet det i artiklen.

Så det er da totalt absurd at ændre hele den danske folkskoles normer på grund af at 1 adfærdsvanskelig elev(eller måske ikke elev) angreb en lærer. Det er da et lattelrigt emne(no offence).

.

• #53   10. mar 2011 Hvis du går i byen og får en på lampen, får du mere respekt for vedkommende eller synes du vedkommende er en nar?
    Vold løser aldrig noget så at slå børn der ikke kan opfører sig rigtigt hjælper ingenting. Man kan godt tæske dem til de gør som man siger men du knækker også børn undervejs. Og børn kopiere de voksne.
    At der er børn der ikke fatter bjælde og ikke respektere deres lærer vil der altid være, og noget mere disciplin og indlevelse i skolen ville bestemt ikke være ringe. Men du hører jo altså også kun om fåtallet af elever som er voldelige og ikke respektere læren men aldrig noget om alle de mange mange elever hvor det hele fungere. Det er jo ikke nogen god historie.
    Dernæst er jeg så af den opfattelse at skolesystemet herhjemme er oldnordisk og sat fast i metoder som måske ikke er tidsvarende. Det er jo bevist at man lærer forskelligt og folk der laver ballade falder altid i en af disse to grupper.
    1. Jeg fatter ikke en bjælde af hvad der bliver sagt og det rager mig sådan set også.
    2. Det er fandme nemt det her og derfor keder jeg mig helt vildt og så laver jeg lidt ballade.

Og så er der self også dem som følger med dem i de to grupper som ligger lidt midt i det hele.

Og det er jo netop de 2 grupper der bliver tabt på gulvet i det skolesystem vi har nu. Der er ikke tid til at hjælpe den første gruppe og den anden gruppe bliver så slet ikke udfordret fordi den tid der evt var i overskud går på at stoppe gruppe 1's ballade.

At du så samtidig kan tænde skråt over at en fakta ansat går i civilt tøj er jo direkte mærkeligt, det kan du være helt ligeglad med og hvis det forstyrre dig så meget så gå til chefen med det. At have lyst til at klappe nogen er da det mest urespektfulde du kan gøre. Og til de penge som man tjener sådan nogle steder må de sq for min skyld gå i det de har lyst til bare butikken fungere. Det er jo stort set mindsteløn og det ringeste arbejdstider i danmark.

Kommentér på:
Kig her: fra baboom!

Annonce