178 visninger
|
Oprettet:
formatere bærbar? {{forumTopicSubject}}
hvad skal jeg gøre for at system genskabe min acer aspire et eller andet til da jeg købte den? virkede fint da jeg gjorde det på min hp men kan ikke finde ud af det på denne her?
tak på forhånd
jul 2008
Følger: 35 Følgere: 42 Scootere: 11 Emner: 67 Svar: 2.199
jul 2008
Følger: 58 Følgere: 59 Scootere: 15 Emner: 365 Svar: 6.137
jul 2008
Følger: 35 Følgere: 42 Scootere: 11 Emner: 67 Svar: 2.199
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 30 Scootere: 11 Emner: 189 Svar: 995
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Det er helt klart den bedste måde at gøre det på. Det der emd at genskabe er noget fusk. Du får ikke en HELT ren maskine. Det gør du KUN med en total formatering. populært sagt: "Format C:", selvom det ikke er sådan man gør længere;)
nov 2008
dec 2007
maj 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Scootere: 7 Emner: 161 Svar: 394
og somme tider også det letteste. hader acers måde at genskabe windows på :D, men brand iso. filen med imgburn etc. sæt den i og tryk F12 og vælge hvilken kilde den skal installeres fra også køre det bare.
(mit favorit styresystem falder på win 7)
nov 2008
og hvis der er win vista på den, kan man så godt bruge win 7 med min egen kode? :S
maj 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Scootere: 7 Emner: 161 Svar: 394
dec 2007
Og nej jeg tror ikke helt du forstår hvad du gør med rigtig formatering;)
Ved en rigtig formatering tager du ALT på harddisken og fjerndet HELE. Dvs harddisken er HELT tom. TOTALT tom;) Så tom at computeren kun kan registrere at den er der, men da den er helt tom er der intet at boote op på.
Så tager du din windows X skive og sætter den i maskinen. Du går ind i BIOS og sætter den til at boote op på DVD drevet i stedet for harddisken(nogle gange kan man også trykke på en knap når computeren starter op og så vælge hvad man vil starte op på - så springer man BIOS over).
Så installerer man og man kan nu boote op på en helt ren Windows X.
Så skal man selvfølgelig installere drivere inden man kan bruge computeren ordetnligt, men det er simpelt nok. Hele processen er faktisk meget meget simepl og enhver idiot kan gøre det;) Man skal selvfølgleig bare lige forstå hvad man skal gøre;)
Du kan ikke bare installere den "direkte" for den skal jo slette ALT på harddisken og det er jo svært hvis du sidder og bruger din nuværende installation;) så det er ikke muligt.
Hertil kommer der så lige en lille note, for det er faktisk muligt, men det kræver at du installere på en anden partition end den som det nuværende Windows er installeret på. En partition er en "del". normalt er en harddisk kun delt op i 1 partition, men man kan dele den op i flere parition og så ser det ud som om at der er flere harddiske. Dette er en fordel hvis man spiller meget eller bare heneretl installerer mange programer på computeren, da man så kan lægge Windows på partition 1 og spil/programer på partition 2. På den måde holder man orden på computeren og der går MEGEt længere tid før computeren bliver ulidelig langsom.
Men har du kun 1 partition lige pt, så kan du ikke gøre som førnævnt. Du kan ikke splitte din nuværende partition i flere. Eller det vil sige at det kan du godt, men det er lidt mere advanceret og ikke lige sådan at gå til. Her skal man bruge speciele programer og det er ikke garanteret at det virker. Mener Hirens Boot CD kan gøre det, men igen det er ikke for begyndere og heller ikke for dem der tror de kan finde ud af computer. man skal have tjek på hvad man laver med en computer, og ikke bare hvordan man opdaterer WoW eller lægger skins i Counter-Strike.
formatere bærbar?