{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

45'er forsikret som 30'er? {{forumTopicSubject}}

Hej SG,

- Har op til flere gange set folk sælge knallert 45'ere der skulle være forsikret som 30'ere.
Mit spørgsmål er om dette kan lade sig gøre? kan forsikringsselskabet ikke tjekke om det er en 30'er eller 45'er?

Ved godt den nok ikke er gyldig hvis man gør det, men kan det lade sig gøre? smiley

J. Pedersen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  45'er forsikret som 30'er?
  • #1   30. maj 2010 tror godt de kan, men tror ikke de søger om informationer om scooteren smiley

• #2   30. maj 2010 Det er ikke forsikringsselvskabets pligt at tjekke det.. Du kan også sagtens forsikre et stjålet stelnummer.. men bliver du stoppet af politiet' så falder hammeren og siger smask med forsikringssvindel smiley

• #4   30. maj 2010 Det tjekker forsikringen ikke før "skaden" er sket.

• #5   30. maj 2010 Så det kan altså lade sig gøre? smiley

• #6   30. maj 2010 Altså, jeg havde engang en typhoon, og det var en 45'er (det vidste jeg ikke) - så jeg forsikrede den som 30'er men hørte aldrig for det.. det var herinde jeg fandt ud af at det var en 45'er.. hvis det er det du mener?

• #7   30. maj 2010 Sagtens som jeg skrev oppe over. så hedder den bare forsikringsvindel så snart politiet stopper dig

• #8   30. maj 2010 ligesom dem der har en Aprilia SR50 eller gilera runner f.eks. som er 45'ere, og så sætter stelstykket med stelnummer over på.. hvis det bliver opdaget.. puhaa.. men i teorien er det så en 30'er smiley

• #9   30. maj 2010 ja.. men har tit set vand-kølet runner tilsalg som 30'ere herinde.. og de da kun 45'ere?

• #10   30. maj 2010 ja de kan godt tjekke om det er en 45er,men de gør det ikke for så tjener de ikke på dig,sker der en ulykke er det ikke dem der skal betale.det er det samme med politiet de gider heller ikke og fortælle dig om det er en en 45 eller 30,de oplyser kun om den er efterlyst,sådan var det ikke for 5 år siden,igen næ det er for at der skal penge i statskassen,så hvis du har købt en scooter som skulle være en 30er som er en 45er ja så får du en bøde for enten og køre uden kørekort og så også uden nr plade,og det du så får at vide er at du som køber har pligt til at undersøge hvad du køber hmmm ? . der er det så det undre mig at de så ikke kan oplyse om der er en 45 er eller ej,kun fordi at der kan komme penge i statskassen,det samme gæller også hvis du har en kvitering på en scooter som nu er en 30er eksempel og du ikke har ringet,og vi siger du har købt den af gammel hælga ballegår på 76 og så det viser sig at den er stjålet,så kan du blive straffet som uagtsom hæler,og det kan jo ødelægge en liv med uddanelser osv så man ikke kan få det,og hvad kan man så gøre,ikke en skid det er din ejen skyld, sory den lange text smiley

• #11   30. maj 2010 Der er sindsygt mange "huller" i lovgivning omkring knallerter.. nu kan jeg jo sidde som knallert ejer, og sige jeg syntes politi bruger utroligt meget tid på at fange knallerter.. og jeg ved ikke om det er fordi jeg selv køre at jeg syntes det, men er det bare mig aller bruger de sindsygt mange unødige resursor på knallerter?

Det jo bare en knallert, det ikke en lastbil... den kan ikke slå nogen ihjel næsten.. man kan dårligt slå sig selv ihjel.....

• #12   14. maj 2011 en af mine venner har også en tysk knallert og den er forsikret som 30 smiley så det er ikke noget problem at få den forsikret men altså jeg tror det er de færreste politi folk der tjekker om ens knallert er 45 eller 30 vis bare du har forsikring på den smiley

Kommentér på:
45'er forsikret som 30'er?

Annonce