hvad siger i folkens :) {{forumTopicSubject}}
hej sg
nu det efterhånden ved at være en del år siden jeg har rodet med scooter, men går lidt med tanken igen om at bygge en scooter op fra bunden bygges til race regner jeg med
men gik så og tænkte over nogle ting, hvad "kræves" der af en scooter idag for at den skal kunne vinde i konkurencer osv ?
Udover det skal være en racer kunne jeg os godt tænke mig den skal custom bygges - efter som jeg har mere tid nu og pga arbejde (cnc tekniker) så kan man lave med fusk på arbejdet
nogle som kender nogle links på fede custom scooters til ideer ?
(Når jeg mener custom, tænker jeg noget som ham der Thomas P's gilera "Skitzo" ) super fed iøvrigt!
Enhel anden ting
- hvor gammel er folkene i dag som racer
?
- hvor mange penge/timer bruger i på scooter'en
? (gerne skrive i pm hvis det er ? )
fordi efter som jeg ikk har råd til MC tænker jeg at bygge en rigtig vild scooter også ville jeg gerne lige høre div råd, tips og tricks / ideer osv
mvh Mikkl
jan 2007
Følger: 109 Følgere: 111 Scootere: 4 Emner: 30 Svar: 9.272
Folkene der tager til træf er alt mellem 15 og 40 - nogle få er ældre.
Og min scooter med køreudstyr står mig i cirka 30-35k indtil videre. Og tid.. Tja, da jeg gik og byggede den op for første gang, brugte jeg da ihvertfald en 20-30 timer, hvis ikke mere. Den er ikke færdig endnu
Der bliver altid lavet noget nyt (:
aug 2007
Følger: 44 Følgere: 45 Scootere: 5 Emner: 132 Svar: 925
maj 2006
Følger: 25 Følgere: 23 Scootere: 2 Emner: 121 Svar: 660
hvad kan i anbefale af gode "race" scooters
maj 2006
ja det selvf rigtig
jan 2007
Hvis det skal være scootere med godt tuningspotentiale (men som ikke behøver ligge godt på banen), skal du gå efter hiper/piaggio eller minarelli motor. Alle de ovennævnte på nær Yamahaen har hiper/piaggio. Yamahaen har Minarelli (:
maj 2006
Yamaha Jog R / RR, space, booster/Bws, benellie.. eller noget med gear? senda, sx, rieju..
- men ved ikk helt endnu, må se hvad jeg finder af scooter
men hvad angår tyngdepunkt osv er lige meget efter som motorophæng skal flyttes bagud
og det os ligemeget om det en 30'er eller 45'er efter det kun til banerace
jan 2007
Så er det vidst bare at lede lidt, til man finder den rigtige maskine (:
hvad siger i folkens :)