{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte træpaneller op, 4 stk i stue i et hjørne og et i gange. 800 kr.
  • Lampe, maleri 1.000 kr.
  • Skift af slange på 2 cykler 350 kr.
  • Cykelskærm er gået i stykker på forhjulet og Dynamo lygter gået ud 500 kr.
  • Afmontere BWT anlæg 650 kr.
  • hænge hylder og billeder op. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny 2010 lov ?
  • #1   23. dec 2009 Har fundet det, 25 km/t fra d. 1 januar 2010.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/01/19/000715.htm

• #2   23. dec 2009 Men bliver det sat i kraft :O..

• #3   23. dec 2009 Det eneste der sker, er at der bliver flere tunede knallerter.. han får intet ud af det. Kun de gamle som holder de 25 ..

• #4   23. dec 2009 Ingen idé ;S - Det håber jeg ikke.

Overvej straffen for at overtræde loven

• #5   23. dec 2009 NRP.. De gamle her hvor jeg kommer fra køre 70+ ^^

• #6   23. dec 2009 mener sq ik den blev vedtaget... men er ik 100 på det! smiley

• #7   23. dec 2009 godt man ikke har scooter mere

• #8   23. dec 2009 Han er da en nar ham duden der ? :s

• #9   23. dec 2009 Jeg er rimelig sikker på at den lov IKKE bliver vedtaget da der er blevet snakket om og sætte 30'er til 15år+ og 45'er til 16år+ men er ikke sikker smiley

• #10   23. dec 2009 ja det de her regler de siger er på vej! smiley

Fremtiden: Senest i 2013 skal alle EU-landene ændre kørekortet til knallert og mc til 4 kategorier. Se direktivet her [+] (tørt som Wasa-k-brød!).
    AM = Stor knallert 45 fra 16 år! (nu er det 18 år.)
    A1 = 125 cm3 med 15 hk (ca. 130 km/t) fra 16 år! (nu 18 år)
    A2 = 48 hk fra 18 år. (Ca. 180 km/t) (nu er det 34 hk = ca. 140 km/t)
    A = Over 48 hk. Fra 24 år eller 2 år med A2

Kørelærer/Bedemand bliver den ideelle kombi-uddannelse smiley

taget her fra: http://mcskolen.dk/motorcykel.htm

• #11   23. dec 2009 men ved sq ik om de kommer til dk med den regering vi har..? smiley

• #12   23. dec 2009 det jo fuldstændig ondsvagt

• #13   23. dec 2009 Klinikken, kan godt lide det med A1 smiley

• #14   23. dec 2009 ka godt lide det hele men tror bar ik på det kommer... at de vil sætte hastigheden ned til 25 og så at eu siger at i 2013 må man kør 45 eller 125cc'er det modsiger lidt sigselv..? smiley

• #15   23. dec 2009 håber fandeme ikke man skal til og køre 25 eller de gerne vil have en tli og køre 25 ;D så kan man sku lige så godt cykle..!

• #16   23. dec 2009 ej ik cykle, bar kør som man plejer + de gamle knallerter/scootere fra før loven træder i kraft (vis den gør?) må stadig køre 30 som de var/er bygget til, mener jeg da ivertfal de sagde da de forslog den der lorte regel?! smiley

• #17   23. dec 2009 Tror kun det resultere i endnu flere ulovlige scootere, fordi så vil folk køre endnu hurtigere for at slippe væk smiley fx mig

• #18   23. dec 2009 Jamen helt seriøst, 25 km/t ? smiley det er jo virkelig ondsvagt, det vil jo ikke gøre nogen forskel på de sølle 5 km/t ?

• #19   23. dec 2009 Ved ikke hvorfor de skriver 30 km/t,
    men mener faktisk grænsen på en 30 knallert er 43 km/t, noget i den stil.

• #20   23. dec 2009 det er 43 km/t men hvad gør de mon med dem der køre 30 lovligt nu? og så skal der jo endnu flere begrænsninger i

• #21   23. dec 2009 grænsen på rulle felt for hvornår de gir dig bøde er 39,9 vis du kør 40-42,9 får du kun bøde på et beløb jwg ik ka husk 1000 første gang mener jeg, vis du kør 43 og over får du de 1000 i bøde + at de næste gang ka konfiskere hele knallerten vis den kør 43+ igen, så 39,9 e vel egenlig grænsen:D

• #22   23. dec 2009 Fremtiden: Senest i 2013 skal alle EU-landene ændre kørekortet til knallert og mc til 4 kategorier. Se direktivet her [+] (tørt som Wasa-k-brød!).
    AM = Stor knallert 45 fra 16 år! (nu er det 18 år.)
    A1 = 125 cm3 med 15 hk (ca. 130 km/t) fra 16 år! (nu 18 år)
    A2 = 48 hk fra 18 år. (Ca. 180 km/t) (nu er det 34 hk = ca. 140 km/t)
    A = Over 48 hk. Fra 24 år eller 2 år med A2

Lyder godt. Bare ærgeligt jeg kun når A2.
    Men jeg er rimelig sikker at hvis de indfører dette må man også køre knallert 25 som 15-årig. Men knallerter fra før loven træder i kraft skal IKKE "ombegrænses". Dog ved jeg ikke om man så stadig skal være 16 for knallert 30.

• #23   23. dec 2009 Jeg mener at det er 43 km/t grænsen er smiley

• #24   23. dec 2009 regler for 30'er pt.

Fra 2008 er lovgivningen for knallerter strammet op. Politiet kan nu konfiskere en knallert allerede 2. gang, de tager en knallertkører, som kører på en ulovlig knallert. Som noget nyt tager politiet nu rullefelter med på patrulje. Rullefelterne kan måle en knallerts maksimale hastighed direkte på stedet, hvilket gør det let at konstatere, om en knallert er ulovlig.

Bøder, hvis knallerten måles på et rullefelt

Hvis knallerten bliver målt til at kunne køre 40 til 42 km/t:

1.gang 1000 kr. i bøde.
    2.gang: 1000 kr. i bøde.
    3.gang: 1500 kr. i bøde.
    4.gang eller flere: 2000 kr. i bøde
    Hvis knallerten bliver målt til at kunne køre over 43 km/t:

1.gang: 1000 kr. i bøde og de ulovlige dele bliver konfiskeret.
    2.gang inden for tre år: 1000 kr. i bøde og knallerten bliver konfiskeret. Knallerten bliver konfiskeret, uanset om du kun har kørt 42 km/t eller derunder. Knallerten bliver også konfiskeret, selvom det er en, du har lånt.
    Fartbøde
    Overskrider du hastighedsgrænsen på 30 km/t eller kører hurtigere end færdselstavlerne viser, koster det 500 kr. i bøde.
    Straf for tuning af knallert
    Hvis du har ændret på motor, udstødningsrør eller udvekslingsforholdet, så knallerten kan køre hurtigere end 30 km/t, har det konsekvenser i form af bøder og konfiskering.

1. gang man bliver taget, koster det 1000 kr. i bøde, og de ulovlige dele konfiskeres.
    2. gang man bliver taget inden for tre år, koster det 1000 kr. i bøde, og knallerten konfiskeres.
    Straf for spritkørsel på knallert

Har du en promille over 0,5 er straffen:

1.gang: 2000 kr. i bøde.
    2.gang: 4000 kr. i bøde.
    3.gang: 10 dages ubetinget fængsel.
    Andre forseelser du får bøder for:
    ■Hvis du kører uden hjelm, koster det 500 kr. i bøde.
    ■Hvis I kører mere end én person på knallerten, koster det 500 kr. i bøde pr person.
    ■Hvis du kører over for rødt lys, kører på fortovet eller kører ulovligt på cykelstien, koster det
    500 kr. i bøde.
    ■Hvis du piller nummerpladen af eller undlader at indregistrere en ny knallert, koster det 500 kr. i bøde.
    ■Hvis du er mellem 16 og 17 år, og kører uden knallertbevis, koster det 500 kr. i bøde.
    ■Hvis du kører uden forsikringsbevis, koster det 500 kroner i bøde. Det gælder alle indregistreringspligtige knallerter fra efter 1. juli 2006.

• #25   23. dec 2009 "Justitsminister Brian Mikkelsen vil ændre loven, så små knallerter fra næste år skal konstrueres, så de højst kan køre 25 kilometer i timen."

Der står at han VIL ændre det, men det kommer nok ikk til at ske..

• #26   23. dec 2009 + artiklen er os fra januar i år smiley

• #27   23. dec 2009 Han må ha bidt i en lort.

Når vi nu snakker klima og han så garanteret vil varioator begrænse scooteren endu mere bruger den jo endu mere i benz.
    Så åndsvagt !!!
    Lad og se hvis det bliver vedtaget så kommer der endu flere ulovlige scootere så vil de garanteret stramme dem endu mere til sidst hedder det en knallert 15kmt hahahah

• #28   23. dec 2009 min blev målet til 42 km/t og den er blevet målt 3 gange mu, og de har ikke sagt noget

• #29   23. dec 2009 JO mere de sætter dem ned i fart jo mere tunere man jo ,.,

• #30   23. dec 2009 ■Hvis du kører uden forsikringsbevis, koster det 500 kroner i bøde. Det gælder alle indregistreringspligtige knallerter fra efter 1. juli 2006.

Skal man have forsikringspapire med på en efter 1 juli 2006? var det ikke fra før 2006?

• #31   23. dec 2009 mener også det er fra før 2006

• #32   23. dec 2009 Sådan har jeg ihvertfald forstået det. for på min fra efter 2006 fik jeg afvide at de kan se på nummerpladen om der er betalt forsikring

• #33   23. dec 2009 Jeg mener bestemt at 43 km/t er grænsen.
    Og jeg ved også at knallerter fra før 1. juli 06, skal have forsikringspapir.
    Altså den lovpligtige.

-Jeg køre selv rundt på min SMT købt et par dage før, og de spørger ind til nummerpladen HVER gang jeg bliver taget, så skal jeg stå og forklare at den er fra før loven. Men forsikringspapir + kørekort skal man have, det skal jeg altid vise.

• #34   26. dec 2009 Synes deres lovforslag om 25km/t er dybt latterligt. De snakker så helvedes meget om klima og miljø, og at sæte den yderligere ned er da helt klart med til at svine endnu mere + det genere de andre trafikanter..
    Personligt vil jeg mene grænsen skal op, og at en "lille" knallert skal køre på vejen i stedet for på cykelstierne.
    Jeg vil mene det vil sænke trafikuheld da de vil få mere plads at køre på på vejen, og at de så ikke skal koncentrerer sig om at kigge efter lille Lise der leger på cykelstien. plus de så skal kunne køre hurtigere så de ikke genere bilerne.
    Ellers så burde man måske lave en "lille" motorcykel til 16-årige af hensyn til sikkerhed. Man er mere sikker mht. bremser og tyngde osv på en motorcykel end en knallert.

• #35   17. jan 2010 hør her bliv en smule voksne ved godt mange af jer er 14-16 årige men dette vil helt sikkert være trist med de 25 km/t men der er nu også sikkerhed i det og ja de nye straffe der vil følge med er til at forstå og mange af de ulykker der sker på knallert idag er jo tit fordi folk kører ulovligt og ja som nikolas skriver send jer ud på vejen at køre i stedet for cykelstien dette er dybt uansvarligt for med de hastigheder i ligger på u anset om i kører i byen eller på landet så er det jo fuld gas så ja i skal måske koncentrere jer om lille lise men for os billister skal vi holde øje med jer som lille lise fordi i ligesom lille lise kan finde på lidt af hvert har tit set mange der ikke holder tilbage for deres vige pligt eller rødt det er bare fuld gas osv

men i må jo være klar over at jo mere i kører på denne måde jo være bliver det faktisk og jo mere 4 kantet bliver det

ender med at alle knallerter skal hen og have plade på igen og ikke kun dem efter 2006 og at de små razziaer politiet laver nu bliver til store i stedet for ved ikke hvor mange af jer der har oplevet det men de kører rundt til skoler og arbejds pladser uanmeldt med rullebånd også finder de alle scootere og knallerter frem og så alle op på båndet

og ja for jer der ikke ved det så er en politi knuser/ fart begrænser kun spild af penge for politiet har intet problem med at opdage jeres snyd med sådanne en...

ved godt i måske er sure på mig nu men omvendt hvordan tror i vi billister har det når en knallert fører lige får lyst til at køre overfor rødt eller direkte ud fra side vejen og hvad hvis det går galt??? så en video enten herinde eller på baboom fra en der havde mistet sin ven fordi han røg lige ud i en bil og det er da ikke rart for en billist der skal leve med det eller for knallert førerens familie venner og bekendte uanset om der sker noget alvorligt eller ej...

så ja mange vil nok ikke kunne se ideen i det men håber nogle af jer fanger meningen i det jeg skriver og giver til hver en tid jer ret i at alt under 50-60 er langsomt men det er bestemt mere sikkert end så meget andet

og ja det med motorcykel ville være en god ide så er der bare lige det at der er de også ved at lave lov om at man skal være forsvarligt på klædt når kan kører på motorcykel igen fordi mange dør eller får alvorlige skader på denne måde

Kommentér på:
Ny 2010 lov ?

Annonce