477 visninger
|
Oprettet:
er det uloveligt at trække sin scooter {{forumTopicSubject}}
er det uloveligy at trække sin scooter hvis den er tunet og motoren ikke er varm
takker for gode svar :d
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 50
feb 2008
Følger: 32 Følgere: 32 Scootere: 7 Emner: 143 Svar: 3.440
jan 2008
Følger: 247 Følgere: 274 Scootere: 13 Emner: 194 Svar: 5.382
Den skal befinde sig mindst 30cm over jorden!
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Scootere: 2 Emner: 69 Svar: 5.146
§ 11. Som gående anses også den, der løber på ski, skøjter, rulleskøjter eller lignende, og den, der fører barnevogn eller legevogn. Den, der skubber kørestol, trækker cykel eller knallert, anses ligeledes som gående.
står inder retsinfo, færdelsloven kapitel 2 § 11
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Scootere: 1 Emner: 193 Svar: 1.415
nov 2007
og
=8723= Jacob C
vær så venlig at finde det sted i loven hvor det står, jeg har hørt det utalige gange men der er aldrig nogen der har kunne give et link til for det faktisk står sort på hvidt
nov 2007
jo du må trække den som det passer dig så længe den ikke er startet, den må på sin hvis godt være varm, for ingen kan finde om du har haft den startet på et offenligt område.
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Scootere: 3 Emner: 12 Svar: 92
nov 2007
så find det sted i loven det står. jeg kan bevise det modsatte.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22053#K2
kapitel 2 § 11
jul 2008
Følger: 58 Følgere: 59 Scootere: 15 Emner: 365 Svar: 6.137
så ja tunet knallert på gaden er FORBUDT
maj 2006
Følger: 68 Følgere: 68 Scootere: 9 Emner: 158 Svar: 4.212
Nej det du kan bevise er den ene del af det som der faktisk står.
Og som der står så kan de I TEORIEN godt tage en scooter selvom man trækker den uden nøgle og den er minusgrader, men at de IKKE gør det i virkeligheden er en anden sag.
Lad vær at lyd så klog på noget du åbenbart ikke ved.
maj 2006
Bingo!
nov 2007
luk røven det er sku da dig der vist tror du er noget.
**Res//cue** R
self må man det, selve knallerten er tybe godkent til de danske veje, der er det rigtige stel nr på osv, det enste der ikke må køres med på vejen er tun delene, og køre vedkomne på vejen når han går med knallerten ? nej det gør han ikke, okay så må man også gerne komme trækne med en knallert ligemget hvilken tilstand den måtte være i.
maj 2009
Følger: 27 Følgere: 27 Scootere: 3 Emner: 97 Svar: 1.270
jul 2008
nej det ikke helt sådan verden hænger sammen... lov er lov...
nov 2007
jul 2008
alexander.. man må heller ikke skubbe sin bil igennem byen uden plader..
maj 2006
Og det var simpelthen dit ultra kloge svar på min besked? Luk røven - godt svar.
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Scootere: 4 Emner: 2 Svar: 48
nov 2007
Nej men det er nok pga størelsen, og det også til chikane for andre, så det kan du ikke samligne med
jul 2008
nov 2007
er der en ting du ikke skal så er det at fortælle mig hvad jeg skal og ikke skal, derfor får du et beskit svar, for det er det enste du kan forstå
maj 2006
§ 11. Som gående anses også den, der løber på ski, skøjter, rulleskøjter eller lignende, og den, der fører barnevogn eller legevogn. Den, der skubber kørestol, trækker cykel eller knallert, anses ligeledes som gående.
Det vil sige, at kommer du trækkende med en knallert, anses du som gående. Derfor behøver du f.eks. ikke knallert bevis for at trække en knallert. MEN! Da en konstruktivt ændret knallert ikke må forefindes på offentlig vej, så KAN du godt få en bøde for at trække en ulovlig knallert, fordi den ikke opfylder bestemmelserne for et køretøj af den art. Men i praksis gør betjente ikke noget ved det, hvis de ikke har set en køre på knallerten.
Hvis man mod forventning så får en bøde for at trække sin knallert, kan man nægte at betale bøden, eller, på stedet, henvise til færdselslovens §11. Hvis man alligvel får en bøde, kan man gå i retten og kan være heldig at vinde sagen, hvis du henviser til §11. Hvis man går i retten, skal man ikke betale sagens omkostninger!! (det spurgte jeg om så snart han nævnte retten og han svarede at man ikke betaler sagsomkostninger, medmindre man vil have en advokat som selvfølgelig skal betales).
Politichefen som jeg snakkede med var enig med mig i, at det er et kompliceret spørgsmål, da der ikke er noget præcist svar på det.
En hurtigt opsamling vil være:
1. Når du trækker din knallert betragtes du som gående iht. færdselslovens §11.
2. Men selvom du er gående, opfylder en ulovlig knallert IKKE bestemmelserne for det kørestøj, og du kan derfor i teorien godt straffes.
3. Hvis du får en bøde for trækning af ulovlig knallert, og mener at du er 100% uskyldig, kan du gå i retten og henvise til §11 i færdselsloven.
4. Hvis det skal være helt rigtigt, så er de ulovligt at trække en ulovlig knallert, men i praksis gør betjente ikke noget hvis man ikke har kørt på den. Men færdselslovens §11 og loven om konstruktive ændringer af en knallert, går lidt mod hinanden, så det kan ikke siges helt præcist hvad der er rigtigt eller forkert.
LÆS EFTER OG FORSTÅ KLOGE DRENG!. OG LÆS DET HELE IKKE STOP NÅR DU HAR LÆST DET DU LIGE VILLE HØRE.
Der står netop de kan gøre det men ikke gør det i praksis
maj 2006
Ellers er det fordi du ikke kan diskutere når jeg kommer med facts?.
Kom nu over dit trip og svar på det jeg har skrevet eller sig ja jeg tog fejl.
nov 2007
Nej det gør den nemlig ikke.
Det er stellet der står for typegodkendelsen, ellers ville man jo tage hele motoren når man blev stoppe med tun på, gør de det? nej, de tager de ulovlige dele, fordi det er stel nr-et de går i, de enste dele der ikke er typegodkente er tun delene, så de må ikke køres med, okay det ved vi, men der står ingen steder de ikke må trækkes med. det understøtter § 11 også
nov 2007
Jeg har ikket et enste facts fra dig af.
og jeg mener bestemt ikke jeg har fejl i noget af det jeg siger, men at det er ved jer fejlen skal findes
maj 2006
Major Payne Sir .
Så læs hvad jeg har skrevet længere oppe, den kan du ikke bare vælge at ignorere :=). men skriver det lige igen så du ikke kan være i tvivl:
Et citat fra www.retsinfo.dk, §11 omhandlende færdselsloven lyder:
Det vil sige, at kommer du trækkende med en knallert, anses du som gående. Derfor behøver du f.eks. ikke knallert bevis for at trække en knallert. MEN! Da en konstruktivt ændret knallert ikke må forefindes på offentlig vej, så KAN du godt få en bøde for at trække en ulovlig knallert, fordi den ikke opfylder bestemmelserne for et køretøj af den art. Men i praksis gør betjente ikke noget ved det, hvis de ikke har set en køre på knallerten.
Hvis man mod forventning så får en bøde for at trække sin knallert, kan man nægte at betale bøden, eller, på stedet, henvise til færdselslovens §11. Hvis man alligvel får en bøde, kan man gå i retten og kan være heldig at vinde sagen, hvis du henviser til §11. Hvis man går i retten, skal man ikke betale sagens omkostninger!! (det spurgte jeg om så snart han nævnte retten og han svarede at man ikke betaler sagsomkostninger, medmindre man vil have en advokat som selvfølgelig skal betales).
Politichefen som jeg snakkede med var enig med mig i, at det er et kompliceret spørgsmål, da der ikke er noget præcist svar på det.
En hurtigt opsamling vil være:
1. Når du trækker din knallert betragtes du som gående iht. færdselslovens §11.
2. Men selvom du er gående, opfylder en ulovlig knallert IKKE bestemmelserne for det kørestøj, og du kan derfor i teorien godt straffes.
3. Hvis du får en bøde for trækning af ulovlig knallert, og mener at du er 100% uskyldig, kan du gå i retten og henvise til §11 i færdselsloven.
4. Hvis det skal være helt rigtigt, så er de ulovligt at trække en ulovlig knallert, men i praksis gør betjente ikke noget hvis man ikke har kørt på den. Men færdselslovens §11 og loven om konstruktive ændringer af en knallert, går lidt mod hinanden, så det kan ikke siges helt præcist hvad der er rigtigt eller forkert.
LÆS EFTER OG FORSTÅ KLOGE DRENG!. OG LÆS DET HELE IKKE STOP NÅR DU HAR LÆST DET DU LIGE VILLE HØRE.
Der står netop de kan gøre det men ikke gør det i praksis
nov 2007
jeg tror det er fordi du han den overbevisning, af at du mener, at køre med tun er bare skadaløst, og skal straffes som en i helve, det er vist bare det der spiller ind i hvad du mener burde være loven, i stedet for hvordan loven endlig er
maj 2006
Hvad er det du prøver at stave til?
Forhold dig nu bare til den tekst jeg har skrevet ovenover og svar på den.
Hvis dit næste svar ikke er et direkte modsvar til det, ja så har du jo ligesom tabt :=)
nov 2006
Følger: 34 Følgere: 55 Scootere: 14 Emner: 95 Svar: 2.158
de kalder det grillbar metoden hvor de må tage dig når du holder stille
nov 2007
Jeg kan kun se at der er visse panser der er en holdning fuldsændig ude i skoven som din egen, som kunne finde på at give en bøde for det fis der, og som der står kan du nægte at betale bøden og få sagen prøvet ved en dommer, og jeg vil mene man ville få medhold i sagen, og det er helt gratis, man har rets-sikkerhed i Danmark.
Markii
og nu er jeg ingen dreng men en mand, jeg er 20, i modsætning til dig der er 17, og du kan gå under dreng, og det kan man også se, altså jeg kan godt læse det du skriver ligemget om du skriver det med små eller store bogstaver, så brug dog de små bogstaver, det andet er da bare skide ondsvagt at se på
nov 2007
det er da kun inde i dit hove at jeg skulle have tabt, i mit hovde have du allerede tabt fra føreste gang du skrev i indlæget
nov 2007
tja hvis du lader dem gør det så ja. men de plejer nomalt lige at nuppe dig på tanken når du har startet dyret og er ved at køre.
maj 2006
Du har jo så lige selv skrevet at man KAN få bøde for at trække sin scooter.
Lad mig citere dig :
Jeg kan kun se at der er visse panser der er en holdning fuldsændig ude i skoven som din egen, som kunne finde på at give en bøde for det fis der
Og nu er det ikke politiet der laver reglerne det er politikerne, betjentene sørger bare for de bliver overholdt.
Tak for debatten, men du må nok se dig slået da du modsiger dig selv i sidste indlæg - Også selvom du er en "voksen" mand på 20 år.
nov 2007
Nej for dommer vil jo sige at bøden ikke er berettiget, og så har du ikke gjordt noget i ulovligt ved at trækker scooeren, dvs nej det er ikke ulovligt, så nej jeg har på ingen måde modsagt mig selv. og jeg har som jeg hele tiden har haft, ret
nov 2007
men ja tak for debatten
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 43 Scootere: 7 Emner: 237 Svar: 9.019
problemet kommer nemlig i det den er tunet bortfalder forsikringen så nu må den da slet ikke være på offlig grund. du kan få en bøde for at trætte en scooter vis der ikke er nogle forsing på dyret og det står faktis i loven dog ikke lige gånende. men du må ikke have en knallert på offlig grubd uden forsikring og det står sq højt og tydeligt i loven så de 30cm er gældene for en tunet scooter da der jo ikke er en forsikring
hvorfor tror du at de kommer i syns halle i dag og fremt ffor at skille dem af på stedet det må de ikke for den må ikke være der
er det uloveligt at trække sin scooter