Tillykke med overstået DMU-prøve =) {{forumTopicSubject}}
Alle 5 klarede og bestod prøven som var skriftlig.
42 spørgsmål, hvoraf nogle ikke skulle besvares da svarmulighederne var efter 2008 reglementet (der er kommet en del ændringer i 2009).
Sådan foregik prøven:
1. Vi blev bænket om et spisebord hos dommeren, som skulle afholde prøven. Forøvrigt en flink ældre herre som havde været med siden en gang i tresserne og nu var avanceret til international dommer og havde rejst i det meste af verden for at være dommer..
2. Først en fælles snak om doping og ændringerne i 2009-reglementet.
3. Derefter en multiple choice prøve med 2, 3 eller4 svarmuligheder. Et enkelt spørgsmål havde 10 svarmuligheder, hvoraf flere var de rigtige svar.
4. Derefter gennemgik vi de spørgsmål som var formuleret forkert eller hvor spørgsmålet kunne misforståes.
5. En hurtig gennemgang af hele prøven med opremsning af de rigtige svar.
6. Gemmegang af de spørgsmål i prøven, hvor der havde været tvivl om det rigtige svar eller hvor der havde været svaret forkert.
7. Sammentælling af rigtige svar.
8. Spørgerunde og alm. hyggelig snak om RR, reglementet, baner, maskiner osv.
Samlet tog det hele 5 kvarter og foregik i en absolut hyggelig og positiv stemning.
Tilykke til:
Dutch
Kneis Senior
Moffe
Halskov
Undertegnede selv
okt 2007
Følger: 171 Følgere: 172 Scootere: 5 Emner: 31 Svar: 1.296
det irriterer mig jeg ikke kom med alligevel.
dec 2004
Følger: 145 Følgere: 145 Scootere: 4 Emner: 277 Svar: 4.109
jun 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Scootere: 1 Emner: 17 Svar: 530
Er man under 17 års grænsen ved prøveaflæggelse, er det en nemmere prøve med 25 spørgsmål, som giver adgang til RoadRacing Mini - hvilket vil sige Scooter, Pocketbike, og 80 ccm Gear-maskine klasserne.
maj 2004
Følger: 145 Følgere: 148 Scootere: 3 Emner: 880 Svar: 3.612
jun 2008
Rookie prøven er opdelt med 10 spørgsmål ang flagreglementet, hvor der ikke må være fejl, og de resterende 35 spørgsmål (der er 45 spørgsmål og ikke 42), som dækker Alment reglement, samt alle afsnit i Road Racing reglementet, må der maksimalt være 9 fejl i.
Det skal også nævnes at der vil snart vil blive ændringer i kvalifikationen til at tage prøven, herunder et obligatoriskt kursus. Så mit råd til dem der påtænker at begynde med at køre DMU løb : Tag hellere prøven nu, end vente til disse ændringer bliver indført, da det vil have indflydelse på hvornår man kan tage prøven. Hvis man først skal vente til at der bliver afholdt et kursus, så kan man godt stå i den situation at man først kommer igang i midten af sæsonen eller til næste sæson.
maj 2004
6. Gemmegang af de spørgsmål i prøven, hvor der havde været tvivl om det rigtige svar eller hvor der havde været svaret forkert.
7. Sammentælling af rigtige svar.
Du misforstod mit spørgsmål. Hvem tæller hvor mange rigtige svar der er?
jun 2008
maj 2004
jun 2008
Det vil jo også kun være ris til sin egen røv, specielt da man må have reglementet med til prøven, og slå op undervejs.
Måden jeg gjorde det på, var at svare på alle de spørgsmål jeg var sikre på, og derefter tage de 3-4 spørgsmål jeg ikke var sikre på og slå dem op. Man har 15 minutter til prøven, så der er tid nok.
aug 2003
Følger: 119 Følgere: 135 Scootere: 20 Emner: 9 Svar: 716
Kan bare stadig ikke forstå, hvorfor I ikke kan få lov blot at tage alm. mini 80 licens, som vi andre indtil nu hr taget. For os tog prøven max. ½ time på typisk første løbsdag.
Men ja, der blir ændret så meget efterhånden. Godt gået.
dec 2006
Følger: 226 Følgere: 226 Scootere: 3 Emner: 220 Svar: 3.824
dec 2006
Følger: 226 Følgere: 226 Scootere: 3 Emner: 220 Svar: 3.824
feb 2004
Følger: 242 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.560
Ja, det var møgærgerligt
Mange tak for lykønskningerne =)
Sådan overall:
Jeg har formuleret det forkert, hvis det kan læses som om det var en "kollektiv prøve". Det var en individuel prøve, kan jeg så slå fast.
Dommeren sad med ved bordet og fulgte da med i grifleriet
Den grundige gennemgang af prøven var for at ingen var i tvivl om det rigtige svar (det er meget vigtigt på banen at man forstår flagningen og ved hvordan man skal forholde sig hvis der f.eks. bliver vist "rødt bevægeligt flag".
Og nej, moralen var høj nok til der ikke blev snydt - hjalp nok også vi alle havde læst og øvet flittigt
Forståelsen for stoffet i RR-reglementet er naturligvis meget vigtigt i netop RR, men desværre er noget af 2008-bogen skrevet i et lidt tungt og vanskeligt sprog. Så det var rart at kunne snakke om det i almindelig tale. 2009- reglementet har fået rettet mange af de vendinger.
Dutch:
Tak for uddybende forklaringer
feb 2004
Følger: 242 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.560
Det er en prøve i rr-reglementet, som viser man har læst og forstået indholdet.
Hvis du bladrer lidt rundt i linket, så vil du finde ud af det ikke kun er "færdselsregler" og kedelige ting - beskrivelser af de forskellige klasser og alle specifikationerne på en roadracer skal jo f.eks. bruges
http://www.dmusport.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=52&Itemid=55
Tillykke med overstået DMU-prøve =)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside