388 visninger
|
Oprettet:
Betydningen af kreidlers modelnavne {{forumTopicSubject}}
Ja, de har jo en betydning, jeg har ladet med fortælle at RM står for Renn Machine (staveplade?), og RMC for Renn Machine Cockpit., men hvad med de andre?
RS, LF, TM, GP, MF osv?
maj 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 11 Emner: 78 Svar: 658
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
nov 2006
Følger: 83 Følgere: 80 Scootere: 19 Annoncer: 2 Emner: 66 Svar: 911
jan 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Scootere: 6 Emner: 32 Svar: 216
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Luftgekühlt
Fuss-schaltung
RS og TM = motorcykler/80km/t, Renn Sport og Touren Modell
GT = Grand Touren (med undtagelse af 'Cockpit' kan I glemme ALT om engelske udtryk - typisk tysk). Også 80km/t, selvfølgelig.
RM = Renn Mokick
RMC = + Cockpit
RMC-S = + Cockpit, Scheibenbremse
RMC-GS = + Cockpit, Gussrädern (støbte fælge), Scheibenbremse
Enkelte modeller hed også noget med 'L' for Luksus = alt tilbehør = i grove træk Elektronik.
TM var i princippet udgaven med masser af udstyr og den røv-kedelige matsort/grå-farvekombo, som primært blev eksporteret til Scweiz.
Topmodellen var RS-GS, som var udstyret med alt det lækre, de havde på fabrikken. Chromtank, metallic-lak, grønt speedo + omdrejningstæller (120km/t og 12.000rpm), blinklys, batteri, elektronisk tænding, støbte fælge, skivebremse, det længste, bløde skumsæde.
Samtidig var den det mest tåbelige køb, da man kunne købe en 400cc Honda med de samme sager, lol.
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Men, jeg takker mange gange for info, det er sgu godt at se folk med styr på sagerne.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Jeg ved dog med sikkerhed, at F'et står for Fuss-schaltung, altså fodgear.
Men L'et kan jeg egentlig heller ikke få til at give mening, nu jeg tænker efter. Luftgekühlt ville ikke give nogen mening, idet de alle er luftkølede.
Det er nogle skodbetegnelser - kunne de da for helvede bare have givet dem NAVNE, istedet. Mustang = kør over knolde og hyg dig - skid hul i, hvad du har af udstyr, bare KØR for h*lvede!
Betydningen af kreidlers modelnavne
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside