{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betydningen af kreidlers modelnavne
  • #1   14. apr 2008 lytter lige med engang..:)

• #3   14. apr 2008 JA...SPÆNDENDE AT SE HVA KREIDLER HANSEN KOMMER MED!! :=)

• #5   14. apr 2008 Venter på hansen , sikkert en god land beskrivelse og forklaring.

• #6   15. apr 2008 vi venter alle spædt:D

• #7   15. apr 2008 Tobias mangler sådan set kun LF, hvilket betyder fartvindkølet med fodgear.

Luftgekühlt
    Fuss-schaltung

RS og TM = motorcykler/80km/t, Renn Sport og Touren Modell
    GT = Grand Touren (med undtagelse af 'Cockpit' kan I glemme ALT om engelske udtryk - typisk tysk). Også 80km/t, selvfølgelig.

RM = Renn Mokick
    RMC = + Cockpit
    RMC-S = + Cockpit, Scheibenbremse
    RMC-GS = + Cockpit, Gussrädern (støbte fælge), Scheibenbremse

Enkelte modeller hed også noget med 'L' for Luksus = alt tilbehør = i grove træk Elektronik.

TM var i princippet udgaven med masser af udstyr og den røv-kedelige matsort/grå-farvekombo, som primært blev eksporteret til Scweiz.

Topmodellen var RS-GS, som var udstyret med alt det lækre, de havde på fabrikken. Chromtank, metallic-lak, grønt speedo + omdrejningstæller (120km/t og 12.000rpm), blinklys, batteri, elektronisk tænding, støbte fælge, skivebremse, det længste, bløde skumsæde.
    Samtidig var den det mest tåbelige køb, da man kunne købe en 400cc Honda med de samme sager, lol.

• #8   15. apr 2008 Jesper, du siger LF er "fartvindkølet" Der er noget der ikke helt stemmer så, hvorfor er det at der i mit typekompas kun er én fartvindkølet model LF? Den hedder forresten LF-F. Det må da betyde blæserkøl oversat.. (er elendig til tysk, så fralægger mig alt ansvar i mine oversættelser. :P)

Men, jeg takker mange gange for info, det er sgu godt at se folk med styr på sagerne. smiley

• #9   16. apr 2008 Kan også være, jeg har fået byttet rundt på et eller andet smiley

Jeg ved dog med sikkerhed, at F'et står for Fuss-schaltung, altså fodgear.
    Men L'et kan jeg egentlig heller ikke få til at give mening, nu jeg tænker efter. Luftgekühlt ville ikke give nogen mening, idet de alle er luftkølede.

Det er nogle skodbetegnelser - kunne de da for helvede bare have givet dem NAVNE, istedet. Mustang = kør over knolde og hyg dig - skid hul i, hvad du har af udstyr, bare KØR for h*lvede!

Kommentér på:
Betydningen af kreidlers modelnavne

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce