1.524 visninger
|
Oprettet:
Kreidler indreg. som MC. Hvilke krav? {{forumTopicSubject}}
Ja nu skal der sgu ske noget med de gamle maskiner. Hvilke krav skal jeg overholde for at få de herlige maskiner på plader? Skal der være blinklys? Og hvis ja, også hvis maskinen ikke er født med det? Støjkrav? Krav om belysning?
Og hvilke krav er der ang papirarbejdet? Både på danske, og på tyske maskiner?
Nogen forskellige krav til maskinerne, hvis de er så og så gamle?
Hele molevitten, jeg ved jo der er et par stykker af jer herinde der kører maskinerne som MC, og da jeg nødig vil miste motore osv, vil jeg sgu det samme.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Der er ikke flere ben i det, end at du skal til syn og derefter betale afgift. Til sidst kører du en tur til dit forsikringsselskab og får et forsikringsbevis, hvorefter du kører ind og henter nummerpladen.
Min blev klaret på rundt regnet to timer.
Lys: Det skal bare være 'tilstrækkeligt' aka. du skal have rimeligt nær- og fjernlys, evt. indikator for fjernlys.
Der er IKKE krav om blinklys på en motorcykel, idet man forventer, at det ikke er mere besværligt at række hånden ud til siden, end det er at trykke på en knap.
Stoplys bør være tilstrækkeligt fra bremsepedalen, men jeg vil anbefale dig at få lavet noget fusk, så du også har stoplys ved forbremsen - det kan altid afmonteres. I nogle tilfælde hænger de sig i det, andre ikke.
Positionslys er også en god idé at lave, selv om der IKKE er krav om det på en let MC under 100kg! Forbind en diode med et 9V batteri og lad den rasle rundt inde i reflektoren, så er det fint - igen, det kan let afmonteres.
Lad være med at køre til syn med skivebremse. Der findes ingen papirer for skivens minimale tykkelse, ergo kan de ikke finde ud af, om den er lovlig. Det er fair nok, egentlig.
Fordi der var modeller med blinklys, batteri og positionslys, behøver netop DIN model ikke at have det. De har ikke et register over, hvad hver enkelt stelnummer var bestykke med. Desuden kan INGEN tvinge dig til at bygge en maskine, som er identisk med den der trillede ud fra fabrikken for ~30 år siden.
Motorcykler er nemme at syne. Kort fortalt skal alt bare virke. Typisk er det sådan, at hvis du selv finder den 100% forsvarlig at køre på (uden undtagelser), så går den nok gennem syn. I bund og grund skal den bare være fejlfri.
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Kreidler indreg. som MC. Hvilke krav?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside