{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.524 visninger | Oprettet:

Kreidler indreg. som MC. Hvilke krav? {{forumTopicSubject}}

Ja nu skal der sgu ske noget med de gamle maskiner. Hvilke krav skal jeg overholde for at få de herlige maskiner på plader? Skal der være blinklys? Og hvis ja, også hvis maskinen ikke er født med det? Støjkrav? Krav om belysning?

Og hvilke krav er der ang papirarbejdet? Både på danske, og på tyske maskiner?

Nogen forskellige krav til maskinerne, hvis de er så og så gamle?

Hele molevitten, jeg ved jo der er et par stykker af jer herinde der kører maskinerne som MC, og da jeg nødig vil miste motore osv, vil jeg sgu det samme. smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kreidler indreg. som MC. Hvilke krav?
  • #2   12. apr 2008 Der er ikke så mange ben i det, medmindre du har et udenlandsk stel uden papirer - men du kan jo hårdnakket fastholde, at stellet er dansk, uanset om der står WJA og hvilken side nummeret sidder i, lol. Det plejer at virke.

    Der er ikke flere ben i det, end at du skal til syn og derefter betale afgift. Til sidst kører du en tur til dit forsikringsselskab og får et forsikringsbevis, hvorefter du kører ind og henter nummerpladen.
    Min blev klaret på rundt regnet to timer.

    Lys: Det skal bare være 'tilstrækkeligt' aka. du skal have rimeligt nær- og fjernlys, evt. indikator for fjernlys.
    Der er IKKE krav om blinklys på en motorcykel, idet man forventer, at det ikke er mere besværligt at række hånden ud til siden, end det er at trykke på en knap.
    Stoplys bør være tilstrækkeligt fra bremsepedalen, men jeg vil anbefale dig at få lavet noget fusk, så du også har stoplys ved forbremsen - det kan altid afmonteres. I nogle tilfælde hænger de sig i det, andre ikke.
    Positionslys er også en god idé at lave, selv om der IKKE er krav om det på en let MC under 100kg! Forbind en diode med et 9V batteri og lad den rasle rundt inde i reflektoren, så er det fint - igen, det kan let afmonteres.

    Lad være med at køre til syn med skivebremse. Der findes ingen papirer for skivens minimale tykkelse, ergo kan de ikke finde ud af, om den er lovlig. Det er fair nok, egentlig.

    Fordi der var modeller med blinklys, batteri og positionslys, behøver netop DIN model ikke at have det. De har ikke et register over, hvad hver enkelt stelnummer var bestykke med. Desuden kan INGEN tvinge dig til at bygge en maskine, som er identisk med den der trillede ud fra fabrikken for ~30 år siden.


    Motorcykler er nemme at syne. Kort fortalt skal alt bare virke. Typisk er det sådan, at hvis du selv finder den 100% forsvarlig at køre på (uden undtagelser), så går den nok gennem syn. I bund og grund skal den bare være fejlfri.


  • #3   13. apr 2008 Jeg takker for svarene, så har jeg rimeligt styr på hvad der skal fikses med det elektriske.. smiley

Kommentér på:
Kreidler indreg. som MC. Hvilke krav?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce