{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
386 visninger | Oprettet:

gode råd til nyt anlæg? {{forumTopicSubject}}

Okay så jeg har tænkt mig at købe et nyt anlæg:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1024580456&n=1200266497&pn=1958218724
og
http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=130104&pno=95158&pointer=0

Det eneste er bare at højtalerne er 240W og forstærkeren kun 200W, vil det spille okay?

Mit gamle anlæg blev ved med at springe sikringen ved batteriet, og har ikke lige fået fat i en lidt større. og gider ikke at slæbe rundt på den store forstærker jeg har under tanken :S Nogen gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gode råd til nyt anlæg?
  • #1   2. jul 2007 høre lige med:-D

  • #2   2. jul 2007 gå ind på www.kbtrading.dk og køb den røde forstærker, den er lige så kraftig og billigere...

    men så længe at højtalerne er på flere watt end forstærkeren skader det hverken forstærkeren eller højtalerne, det er værrer hvis det er den anden vej om...


  • #3   2. jul 2007 wauw det ser fedt ud med plexiplade, tak for rådet, men jeg ved ikk lige om jeg ka finde ud af det plexiglas der, har ikke prøvet andet end træ osv.

    dr-derude !: okay takker, ved du om batteriet kan holde til det? det jeg har på nu er åbenbart løbet tør eller sådan noget, sikringen er sprunget og blinklyset skratter når jeg holdet stille smiley


  • #4   2. jul 2007 hvis du læser teksten der er til den der forstærker så står der at den er brugt af utrolig mange scooter ejere der gerne vil have anlæg i...

    jeg har ogs selv lige bestilt den der forstærker...

    men jeg vil anbefale at evt ha et reserve batteri med, hvis du løber tør for strøm eller sæt 2 batterier enden i parallel eller serie, så det virker dobbelt så stort batteri...


  • #5   2. jul 2007 Det er lige det, hvor skal man have sit andet batteri? :S

  • #6   2. jul 2007 det kan du evt have under højtalerne medmindre du vælger at have plexi glas i self...

    men ellers kan det jo være der hvor der er plads... ??


  • #7   2. jul 2007 Hehe, finder ud af det.. overdøver motoren ikke lyden? på det jeg har nu kan man LIGE høre det, og det er på fuld skrue, og subben spiller næsten ikke da jeg ikke har et delfilter koblet på.. Men jeg tænkte at man bare kunne bore et par huller i skjoldet foran benene (hvad kaldes det?) og sætte de 2 små diskanter deri, så komme noget plastik under det net..

  • #8   2. jul 2007 man kan alt...

  • #9   2. jul 2007 ja, og min gamle bedste kan flyve

  • #10   2. jul 2007 dr-derude !
    det som du skriver med at "så længe at højtalerne er på flere watt end forstærkeren skader det hverken forstærkeren eller højtalerne, det er værrer hvis det er den anden vej om..." det passer ikke... hvis du har en for lille forstærker der skal spille et par højttalere op, som er bygget til mere strøm, end den lille forstærker kan levere, så risikerer du at brænde højttalerne af... forstærkeren bliver nemlig nødt til at pumpe en masse strøm i højttalerne, og det kan den ikke gøre uden at forvrænge... det er forvrængning der ødelægger højttalerne og ikke effekten... okay, hvis du sætter en lille diskant til en 2000W forstærker, så bliver den nok til toast, men det er varmen der smelter viklingerne i spolen, og ikke forvrængning... lige for en god ordens skyld, så er en højttaler ikke "på" 240 watt... den kan tåle 240 watt, uden at smelte... men de watt, som det står på forstærkere, og højttalere, er "salgs-watt"... de rigtige watt er RMS-watt... det er det man skal gå efter... min forstærker er f.eks på 2x70watt RMS, det vil nok svare til 2x300 salgs-watt... bare lige for at oplyse lidt og ikke for at kritisere...


  • #11   2. jul 2007 hvor længe har du brugt på at skrive det... smiley

  • #12   2. jul 2007 forresten, hvis man seriekobler to 12v batterier, så ender man op med 24v, det duer ikke til en scooter... hvis man skal have to batterier på, f.eks. 2 stk 12v 5amp, så skal man sætte plus til plus og minus til minus, så har man 12v med 10 amp...

  • #13   2. jul 2007 Jakob S
    5min, cirka... hvorfor?


  • #14   2. jul 2007 ! kentex ! : jeg ved godt det med watt...

    jeg har lige spildt et år på at prøve at blive elektronik-fagtekniker, hvor vi beskæftiger os med sådan noget som watt, ampere og volt... jeg kan kun give dig ret i det hvad du skriver, men det er bedre hvis højtaleren kan tåle flere watt end forstærkeren kan klare, de såkaldte 'salgs-watt', men RMS-watt må helst ikke afvige for meget, præcis som du skriver det...

    med batteriet kunne jeg ikke huske om man skulle sætte i parallel eller serie, men det har du jo lige forklaret for ham...


  • #15   3. jul 2007 dvs. at jeg ikke kan bruge dette anlæg? :S det vil simpelthen futte af..?

  • #16   3. jul 2007 Martin F
    du kan sagtens bruge det anlæg... man skal bare aldrig skrue højere op end at lyden er ren, og fri for skrat og forvrængning når der er bas...


  • #17   3. jul 2007 nååh, jaja self ikke, det gør jeg så, tak for hjælpen..

  • #18   3. jul 2007 jeg har lige fået installeret anlægget og det lyder mega nice...

    min højtaler er kun på 80 'salgswatt' og det spiller højt og rigtig godt...

    ved ikke hvor mange RMS watt den er på...


Kommentér på:
gode råd til nyt anlæg?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce