Custom Dax projekt {{forumTopicSubject}}
Hej Dax folk.
Jeg har lidt gang i et projekt med en custom Dax. Det er meningen, at den skal bruges som træf-knallert, kun lavet til fremvisning. Jeg har ikke fortalt det til ret mange. Nu vil jeg høre jeres umiddelbare mening om det.
Idéen går ud på, at jeg vil bygge en speciel Dax, som med garanti ikke findes magen til nogen steder i verden. Den skal selvfølgelig bestå af et Dax stel. Jeg har købt et ikke godkendt Kina-stel til formålet.
Fælgene skal være Aerox, hvilke jeg også har købt. Der skal monteres lavprofildæk.
Forgaflen skal enten være fra Aerox (men er bange for det bliver grimt), Street Magic eller en ny Dax forgaffel med skivebremse.
Bagsvingeren skal laves specielt og skal være enkeltsidet, altså mono. Det er nok den største opgave ved projektet.
Motoren bliver en højtydende kopi-motor, som der bliver tunet videre på.
Det er projektet i grove træk. Jeg prøver løbende at skrabe lidt kapital sammen til den. Dog kan projektet godt blive langvarrigt, da jeg ikke har for meget fritid derhjemme til den slags.
Men skriv hvad I synes om projektet, positivt såvel som negativt. Jeg vil meget gerne høre jeres meninger. Jeg vil dog gerne lade det blive i denn gruppe foreløbigt...
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 23 Scootere: 2 Emner: 22 Svar: 217
okt 2006
Følger: 32 Følgere: 32 Scootere: 2 Emner: 158 Svar: 1.362
dec 2003
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 1 Emner: 12 Svar: 197
Det med baghjulet er, som jeg skriver, også mit største (nok eneste) problem. Jeg vil have lavet en enkeltsidet bagsvinger, noget lignende den på en RS50. Det er jo bare et spørgsmål om hvad det koster, at få bukket et rør ved en smed eller et maskinværksted, ellers er det mest svejsearbejde. Bremser bliver nok fra Aerox, så det er ikke det sværeste at lave, skal bare have fundet ud af hvordan jeg får den sluttet til pedalen...
aug 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 38 Svar: 220
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 29
dec 2003
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 1 Emner: 12 Svar: 197
Men som sagt vil det blive et langt projekt af tre grunde:
1. Det bliver dyrt
2. Baggaflen bliver svær at lave
3. Jeg har ikke alverden af tid til det
Sommerferien vil højst sandsynligt blive taget i brug.
Anyway, jeg får lige taget lidt billeder, og kan også godt prøve at samle det lidt for at give et indtryk af det,
Custom Dax projekt