795 visninger
|
Oprettet:
Hvad står "Kreidler" for {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg kom til at tænke lidt på det her i dag.
Er der nogen der ved hvad Kreidler kan stå for ligesom nogen siger at:
YAMAHA:
(Y)DER
(A)LTID
(M)ENS
(A)NDRE
(H)AKKER
(A)FSTED
Og
HONDA
(H) HONDA
(O) OVERHALDER
(N) NEMT
(D) DE
(A) ANDRE
Ja, nogen ideer?
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
(P)uch
(U)d
(C)ykel
(H)jem
Mehehe...
'Kreidler' som akronym gider jeg ikke beskæftige mig med. Primært fordi, den er lige så meget noget skrammel, som de andre maskiner, sekundært fordi jeg ikke kan se formålet, og jeg holder mig derfor til:
Køb en Kreidler
Se hvad den fejler
Hvis den intet fejler
Er det ikke en Kreidler!
For det første er rimet temmeligt ringe, og for det andet kan man lige så godt gøre grin med det dér mærkerytteri, som såååå mange dyrker.
aug 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 28 Svar: 268
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
aug 2011
maj 2007
Deraf kommer Kreidler.Dog gik det desværre konkurs da Kabelwerket begyndte at gå dårligt samt Manglende salg af dele og kunne ikke sælge de store maskiner længere.
mvh
aug 2011
nov 2003
Salget af maskiner og reservedele gav skam fint overskud. De to firmaer eksisterede under samme aktieselskab, og kabelvirksomheden haltede gevaldigt pga svigtende råstofpriser (bl.a. kobber) samt de høje brændstofpriser (transport, strøm osv.) i slutningen af '70erne.
Derfor trak kabelvirksomheden hele skidtet i bund, og Kreidler gik konkurs.
Havde man dengang valgt at adskille de to virksomheder i seperate aktieselskaber, ville Kreidler som producent af tohjulede køretøjer sikkert stadig eksistere! Det var, og er stadig, et stærkt brand, der stod for kvalitet og holdbarhed - med undtagelse af knækkede kickstartfjedre var deres 80cc maskiner absolut populære, trods prisen var relativt høj.
En høj pris for en driftsikker 80-motorcykel var intet problem i '80erne, da det netop var en god forretning kontra bil nr. 2 pga. de høje brændstofpriser, som gjorde livet ret træls frem til ca. 1985... primært for industrien, som i den efterfølgende periode blomstrede gevaldigt op i kraft af Muren faldt og Øst blev forenet med Vest.
Havde de holdt 5-6 år mere, var snakken en HELT anden! Så var begge virksomheder stadig aktive spillere
Kreidler's eneste fejl var, at man var stokkonservativ, lidt for stolt og generelt ikke troede på fornyelse. Dérfor blev de to virksomheder ikke delt op, rent finansielt, og dérfor var man for længe om at ændre motorens grundkonstruktion... et godt eksempel er de 3g motorer, som faktisk aldrig blev ændret nævneværdigt (nyt krumtapdesign var den største omvæltning) siden Florett'en blev introduceret i midten af '50erne!!!
maj 2007
kan kun gi dig ret.Kunne ikke huske hele historien til trods for at den
er læst flere gange
mvh
aug 2011
nov 2003
Vorherre bevares! Og så lige kugleled mellem gearpedal og gearvælger... at placere dem det allermest udsatte sted på hele knallerten, bortset fra indeni bagskærmen. Åhja, hvor pisse-genialt... må jeg brække mig nu?
Kris >> Tradition og stolthed er værdiløst i et penge- og vækstorienteret samfund. Det har taget livet af mange firmaer, som netop blev funderet i '50erne ovenpå 2. Verdenskrig.
Penge og evig vækst er en af årsagerne til, man i dag primært kan købe skodvarer i butikkerne:
Bacon er ikke, hvad bacon HAR været... det samme gælder biler, cykler, knallerter, køkkenknive og tøj. Hvis man går tingene efter i sømmene vil man ofte bide mærke i, at RIGTIG mange forbrugsvarer er designet til at holde i max 3 år = folk køber noget nyt og smider det gamle ud.
For 15 år siden snakkede man om et 'servicesamfund', men det blev ret hurtigt ændret til 'informationssamfund'... vi er så havnet i et 'brug-og-smid-væk-samfund', hvor alt handler om penge. Penge, penge, penge, overskud, vækst, profit, snyd og bedrag.
Og nej, jeg er ikke sur.
Hvad står "Kreidler" for
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside