{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

kobling og kaburator problem ! HLÆP!! {{forumTopicSubject}}

davs. jeg har et problem med min kobling på min kreidler.. det er en 3 gears motor som er ligt meget tunet smiley
men koblingen glider meget når den kommer op i omdrejninger.der er nye stål og lammel plader kabel koblingsstift og koblingshjul. og jeg brugt mange timer på af få det justeret, men det hjælper lige meget..

og den er fuld stændig umulig at instille i kaburatoren. det er en 45mm cylender og 20mm kaburator, 28mm udstødning. men jeg kan simpelthen ikke få det til at makke ret..

håber der er nogle der vil hjælpe mig
på forhånd tak
Henrik Nielsen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kobling og kaburator problem ! HLÆP!!
  • #1   26. mar 2012 20 mm kaburator er helt klar også et "overkill" især til 28 mm udstødning

• #2   26. mar 2012 Hvilken 45mm cylinder er det?

• #3   27. mar 2012 Monter en Homoet 4p eller lige 32mm Chrom tunpot.
    Forrør skal så langt in i potte at den samles under kreidler Mærket!
    Orig bing dyse 82-85 stk
    Sæt luft skrue i bund og 3/4 omgang ud.
    Tænding ca 1.0 før top platin ca 0.40mm på søgerblad og B8 Tændrør NGK.

Kobling skuer de de 3 m6 bolte i bund lidt efter lidt og skift mellem dem.
    Skru dem der efter 3 omgange ud og lås blikket samt låse skiver
    de SKAL self skues ud lidt efter lidt en for en.

De ting ku nok hjælpe lidt smiley
    mvh

• #4   28. mar 2012 Læg dertil at koblingsarmen skal være justeret korrekt og pladerne skal være af rimelig kvalitet samt fjederen bør være den blanke udgave (100kg). Brug en mineralsk GL4-olie til gearkassen - ellers fedter koblingen uanset hvor kraftig fjederen er.

2-2,5 omdrejninger ud plejer nu at være rigeligt. smiley Noget helt andet er, at INGEN af cylindrene på markedet kan komme i nærheden af at overmande koblingen uden kraftige ændringer + en vild ekspansionsudstødning. Glem alt over 7-8HK med en potte af standardtypen - det er ganske enkelt fysisk umuligt.

Mht. udstødning kender jeg ingen cylindre, der er til 28mm forrør... Men man kan selvfølgelig fuske sig til meget! Den bedste kombo er faktisk at bruge et 28mm forrør til lige efter det første knæk på forrøret og derfra gå over til 32mm. Stol trygt på det.
    Bedste potte til prisen er den 32mm 'cross-model' fra www.kreidler-parts.com (Salomons & Swierts)! Den rykker mugget af røvskægget, det er helt sikkert, taget i betragtning den koster mindre end 250kr INKL. porto fra Holland!

....Og Mikkel, vil du ikke nok lukke r*ven? 20mm karburator fungerer fint med 28mm forrør og endda helt nede fra en 2,9'er med små ændringer. Det er sødt af dig at ville hjælpe, men hvis din viden omkring et emne er for begrænset (jo, den er), så ti stille - du øger højst forvirringen.
    Og det kommer fra manden, der kun har droppet 28mm karburator på sin 6,25HK motor, fordi han nægter at skære i sit sideskjold! Dvs., jeg nogenlunde ved, hvad jeg fabler om... smiley

• #5   29. mar 2012 Jesper H: Snak pænt - forresten kan jeg få et konto nummer jeg kan overføre penge til fragt så jeg kan få min cyllinder tilbage, den du spurgte om du måtte låne til at lege lidt med til at lave en tun cyllinder, synes aldrig jeg har set den så nu vil jeg gerne betale for at få den tilbage.

Men lad os holde den ude af denne tråd - Mvh Mikkel

• #6   29. mar 2012 Mikkel >> Jeg taler pænt - bruger både censur og en smiley. smiley Send pb, så finder jeg ud af porto. Aftalen var, at du kun skulle slippe portoen, fordi jeg lige fik lyst til at pløje i en Mahle-cylinder. smiley

• #7   31. mar 2012 JESPER H.
    Er du kommet godt ud a Vinter HI? smiley

Mvh

• #8   1. apr 2012 Jepjep... Kreidleren kører igen, men dog med standard-opsætning, indtil videre. 50cc for eftertiden.

• #9   11. apr 2012 tusind tak karsten H. og alle jer andre, vil prøve at gøre det i har sagt..

M.V.H Henrik Nielsen..

• #10   11. apr 2012 Lyder godt Jesper : )

Kommentér på:
kobling og kaburator problem ! HLÆP!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce