Nykøbt scooter stjålet ?? {{forumTopicSubject}}
hej folkens, vidste ikk hvad overskriften skulle være så det blev den
Da jeg købte min første hot, ringede vi ind til politiet som sagde vi skulle komme ind med den, så de kunne se om den var stjålet, de er sq da nogle knaldhætter.
Burde det ikk være sådan man kan ringe dem op og sige man er på den og den adresse og så kan de komme ud hvis det er den er stjålet?
Tilbage til historien.
da jeg havde købt min første hot ringede vi 5 minutter efter til politiet, og spurgte efter stel nummer osv. Men vi fik beskeden "i kan komme ind med den så skal vi nok kigge på den" glem det.
Så ringer vi dagen efter og spørger igen, vi får samme besked, men så siger de vi kan gå ned til vores nærpoliti og få den undersøgt. Fint, Fint.
Næste dag skal jeg på arbejde og den kører helt ad helvedes til, men jeg kommer da derned.
På turen hjem er den så værre endnu, så jeg giver den fuld gas og kommer hjem.
En af mine venner kom så op for at høre problemet. Han siger, kaburatoren er utæt, der mangler pakninger, og du har fået det forkerte stel nummer skrevet ned.
Jeg siger det var ejeren der skrev det ned. Ved godt jeg skulle have tjekket, men første scooter ;S
Vi river så skjoldene af for at kunne se stel nummeret og ganske rigtigt, det var sq ikk det nedskrevne, vi vælger at ringe til ham der ejede scooteren før mig og sige, det her pis gider vi ikk og jeg vil have pengene tilbage, han siger så, du kan jo prøve at tage dem fra mig. Fint nok, jeg forklarer ham han kan møde mig på XXXX med pengene i hånden hvis han nægter at aflevere dem, så er det op til ham.
Da jeg så har sagt det til ham lægger han på og vi kan ikk komme i kontakt med ham. vi prøver at ringe fra forskellige telefoner, og til sidst forklarede jeg ham at jeg skulle have pengene nu, og han kunne beholde 500. der går 3 dage fra jeg får scooteren til jeg får de penge i hånden.
han havde endda brugt 1700kr som jeg ikk kunne få tilbage.
Men hvad siger i, skal man ikk kunne ringe til sit lokale politi uden at de skal være sådan en klods om benet og koste en 1700kr.
Jeg bor i Aalborg Øst hvor vi har mange problemer med stjålne scootere, men det kan ikk være rigtigt bare fordi det område man bor i, så kan de ikk give en oplysninger.
Har i prøvet noget som helst lignende??
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 33 Scootere: 5 Emner: 270 Svar: 5.154
jun 2008
jo nummeret på stellet var et 45'er.
jun 2006
Følger: 178 Følgere: 182 Scootere: 4 Emner: 1.040 Svar: 4.965
jun 2008
mar 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Scootere: 2 Emner: 188 Svar: 566
Du skulle da bare have givet ham nogle bank ind til han afleveret de sidste money.. (:
jun 2008
Men har i prøvet noget lignende med politiet når i har kigget på "ny" scooter?
dec 2004
Følger: 74 Følgere: 78 Scootere: 27 Emner: 191 Svar: 1.519
& jaeh du har sku ret i det med at der blir stjålet nogle scootere her i øst.
men vidste ikke problemet var såå slemt igen.
Men joggen står sku også godt låst inde hele tiden og er ikke meget for den står offentligt når jeg ikke er ved den i aalborg øst.
jun 2007
Følger: 82 Følgere: 83 Scootere: 7 Emner: 388 Svar: 1.171
jun 2008
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.454
Er den så ny at der skal være plade på og der ikke forfindes en reg attest så lad være med at handle
Er det en 45er og der ikke foreligger en reg attest så køb den IKKE
Enste måde at sikre sig på
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 5 Svar: 238
dec 2004
Følger: 74 Følgere: 78 Scootere: 27 Emner: 191 Svar: 1.519
men ska da hlde øje når jeg køre her i øst..
jun 2008
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.454
Men man kan da også se på nogen annoncer her på SG at det er en scoter ripper der sælger ud .. Alle stumper er der pånær stel og blokke .. hvis de endelig er der så er de uden nummer
Jeg har de sidste 15 år haft den vane selv at mærke alt med en dertil indrettet gravør pen .. Og det er ALT stortset der bliver mærket .. cyller topstykker potter karbu stellet og blokken .. Ja endog fælgene er mærket
Nykøbt scooter stjålet ??