{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

Nye VIP regler {{forumTopicSubject}}

Hmm... Der er kommet nye VIP regler som de fleste nok allerede har har bemærket. Det indebærer så nu at det fremover kun er VIP brugere der kan oprette annoncer på SG...

Fordelene som VIP ser altså nu således ud:

Markedet:
- Oprette annoncer
- Reklame for alle dine annoncer (flere annoncer fra samme bruger)
- Dine annoncer kommer på forsiden ved oprettelse
- Dine annoncer kommer på forsiden som seneste viste

Galleri:
- Se alle galleri-billeder i stort format

Logmenter:
- Dine logmenter kommer på forsiden
- Profilbilleder på logmenter under "Min konto"

Venner:
- Profilbilleder på vennelisten

Så for at få købe en bestemt del til sin Sonic, eller sælge den ekstra forlygte der var til overs fra sit Jog projekt - eller fortælle at man søger en bestemt del til en veteraner knallert skal man til at blive VIP-profil (hvis man ikke allerede er det) - og først derefter oprette annoncen.

SG er indtil videre det eneste galleri under Bazoom Denmark der har ændret reglerne på markedet således...

Er det fordi kaffekassen er ved at være tom? Man ønsker at tømme ud i bruger-beholdningen for at mindske belastningen på serverclusteret.
- eller er det bare en del af Invio's forretningsstrategi at udvikle sig til en lukket stat - hvor man kun kan være hvis man betaler månedsvis - og ikke engangsbeløbet som Basic er nok?
- Hvis alle er VIPs er der da ikke meget VIP over det? Så ligger det at være "speciel" i det at kunne "banne", "fryse" eller på anden måde at udøve magt...?

Tja... Måske skulle man opgradere til VIP? Eller bruge de mange huller der ligge i kildekoden for at beholde sine rettigheder som bruger.

Hvad mener I om de nye regler?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye VIP regler
  • #1   12. maj 2009 SØG I FO`RUM!!! det har været opppe så amnge gange! OMG!

• #2   12. maj 2009 Synes sku det er fint.. Måske man ka slippe for alle de useriøse botnakker herinde...

• #3   12. maj 2009 jeg har heller ikke noget problem med det det er 59 kr for 180 dage det er da ikke så slemt

• #4   12. maj 2009 det er okay vis du tænker på at det også koster penge på feks de gule sider og dba osv.

• #5   12. maj 2009 tag dig sammen, og søg i forum

• #6   12. maj 2009 det er satme latterligt amen forhelvede man, ALLE skal have penge for ALT idag.

• #7   12. maj 2009 på dba er det gratis.

• #8   12. maj 2009 jeg er f.eks. lige ved at fylde 18, skal have solgt min scooter, og så er det jo dumt at købe for 59 kroner :S satme latterligt.

• #9   12. maj 2009 http://scootergalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=5564

meld ind hvis det er, er ikke lavet for at folk skal være surer, men for at komme med bedre intiativer end betaling fx

• #10   12. maj 2009 Jeg synes de skulle sætte det ned til måske 50-100 kr om året istedet.
    Men jeg vil ikke beklage mig, det sgu fint nok

• #11   12. maj 2009 Hvis du læser den sidste linje så står der det er for at gøre marked mere seriøst. Eftersom alt for mange bryder reglerne.. det er blandt andet det vi prøver at stoppe

• #12   12. maj 2009 sys overhovedet ikke det er iorden at sla gi så mange penge for og kan sætte sine ting tilsalg det er fuldstendig hul i hovedet og de folk der står for alle de her galleri sider er blevet total penge grisk de vil ha penge for alt fremover.. bare vendt til om 2 år så skal alle betale for alt på de her galleri sider. og jeg håber sku der er en der laver nogle nye sider snart. for det her holder ikke i længden men det kan de jo ikke forstå..

• #13   12. maj 2009 Præcis - men hjælper det på de useriøse annoncer? Det hjælper nok på der kommer færre annoncer - hvis folk ikke opgradere.

... selv bruger jeg bare huller i kildekoden smiley - i alt fald indtil programmørene lukker dem smiley

Men ja, der florerer mange annoncer herinde der ikke har en skid relevans, eller er hamrende useriøse:
    En salgsannonce på en brugt scooter, med fabriksfoto, foto fra Bikez.com - eller sket intet foto er noget af det der får mine alarmklokker til at ringe - en salgsannonce uden foto eller fabriksfoto holder jeg mig fra - i alt fald hvis jeg ikke kan få et reelt foto af produktet som det ser ud.
    Jeg ved godt at mange af mine købsannoncer heller ikke har foto - men er lidt svære at vise hvilken del man vil have - hvis man ikke har en lignende del at tage billede af...

Men forsøger man at sælge et produkt, så har man det vel også ved hånden?

Idéen om at gøre markedet mere seriøst er nu en glimrende idé - men vil en indsnævring af den almindelige brugers rettigheder mon hjælpe?
    Jeg har surfet lidt rundt på de andre forum indlæg, og det ser ud til at der ikke er mange der vil opgradere. Selv bruger jeg galleriet så lidt at jeg er i tvivl om jeg vil opgradere eller ej - men som sagt, så er der huller i kildekoden jeg kan bruge - lidt endnu i alt fald... Men er ikke oplysninger jeg vil sælge videre smiley

Idéen er nu god nok - men hvad er grundlaget? En webredaktør (som har lavet den PB vi fik) er uddannet journalist - de ved hvordan de skal twiste en besked - er det reelt for at få bedre marked - eller for mere cash...

... deres reklamer har jo længe flopppet: for mange ens reklamer - og for mange script fejl i deres .js (java scripts) - Bazoom burde seriøst tage og kigge lidt på deres programmøre - bare et professionelt råd fra den ene IT virksomhed til den anden smiley

Virker planen - eller giver den bagslag?

Vi ser det jo på idéen om at sætte cigaretter op til 50 kroner pr. pakke - det vil hjælpe på at cigaret-handlen falder i Danmark smiley Men tilgengæld går smuglingen i gang igen.
    ... det var jo sådan gangsterne i starten af 1900-tallet startede.
    Næ, ser I den rigtige taktik brude være at gradvist hæve prisen på ½-1 krone - så lagde folk ikke mærke til det før de var ved at betale 45 kroner for en pakke Prince - bare et godt råd fra en Konservativ til de andre smiley

Bazoom kunne benytte samme princip - dette er jo ikke et tiltag der er fundet på i frokostpausen for et par timer siden - dette har været vendt og drejet på møder i hele maj måned - og en stor del af april - men har man overvejet om hvor vidt det ikke ville kunne lykkes at dette gav bagslag?
    Tanker til hvad der kunne ske kan vi kigge på cigaretterne igen: Smugling: Folk begynder at pose salgsannoncer i fomumer (evt. i private grupper) o.l. til sidst kan dette tage overhånd og i stedet for en seriøs debat er det endt ud i sortbørshandler og de frivillige HA'er får mere og mere travlt.

Næste skridt må altså derfor blive at lukke for adgang til forum for basic brugere - og så videre...

Siger ikke det ikke er en god idé - blot at Bazoom måske ikke helt har gennemtænkt tingene inden de idriftsatte de nye tiltag...

... heldigvis er det ikke så slemt som os mig: Jeg har ansvaret for hospitalssystemer - gennemgår jeg ikke hver ENKELT lille detalje, kan jeg pludselig have mange menneskeliv på samvittigheden smiley

... alternativt - kan det tænkes at Bazoom eller Invio er ramt af krise? Der er jo flere og flere virksomheder som tøver med at få banner-reklamer....

• #14   12. maj 2009 de kunne i det mindste finde en mere overkommelig pris sys det er alt for dyrt. det jo det dyreste sider på nettet snart.

• #15   12. maj 2009 Jeg mener nu at reglerne her er til at forstå:

4. Brug af Markedet
    4.1 Oprettelse af markedsannoncer
    Markedet er udelukkende beregnet til køb, salg og bytte af scootere og scooter-relaterede ting og sager. Alt andet vil blive slettet uden varsel. I øvrigt vil din brugerkonto ved gentagen oprettelse af ikke-relaterede ting, blive sat i karantæne.

Der kan forekomme irrelevante annoncer i marked og disse vil selvfølgelig blive slettet, så snart vi ser dem og er ikke et udtryk for at det er i orden.

Annoncer med ulovligt indhold, så som salg af ulovligt fyrværkeri, hælervarer og lign. vil blive slettet uden varsel og brugeren politianmeldt.

Annoncer med køb, salg eller bytte af kopivarer ses som en krænkelse af ophavsrettighedshaveren og er således ikke tilladt i markedet. Disse vil blive slettet og brugeren vil modtage en advarsel. Gentages postning af sådanne annoncer vil brugerkontoen blive frosset og i sidste ende blive lukket.

Bemærk også at ophavsretten gælder i Markedet. Billeder der benyttes i marked må ikke være markeret med ”copyright”, logoer eller lign., hvor brugeren ikke direkte kan forbindes som ophavsretshaver. Benyttelse af sådanne billeder vil medføre slettelse af annoncen.

4.2 Kommercielt salg
    Det er ikke tilladt at oprette kommercielle annoncer i Markedet (eller andre steder på siden). Markedet er udelukkende beregnet til privat køb, salg og bytte. Alle annoncer skal være af varer man selv ejer og ikke af varer man kan skaffe.
    Derudover er det ikke tilladt at oprette annoncer om at man f.eks. importerer varer eller har et større eller mindre lager af varer. Herunder betegnes også fotos og tegninger eller andre ting som laves på bestilling. Det vil sige at firmasalg der på nogen måde konkurrerer med kommercielle forhandlere er helt og aldeles uønsket på siden.

ScooterGalleri.dk forbeholder sig retten til at slette enhver markedsannonce samt profil, der ikke overholder de fastlagte brugerbetingelser uden varsel i øvrigt.

4.3 Genpostning af annoncer i marked
    Genpostning af annoncer opfattes som spam af markedet og er ikke tilladt; disse vil blive slettet. Fortsætter genpostning af annoncer i markedet, vil du modtage en officiel advarsel og din brugerkonto vil blive frosset og i sidste ende udelukket fra siden.

Genpostning af annoncer defineres som at brugeren opretter flere enslydende annoncer der har til formål at sælge/købe de samme ting. Ligeledes defineres det også som genpostning hvis brugeren gentagne gange sletter annoncen for at oprette den igen kort tid efter.

4.4 Kommentarer i markedsannoncer
    Kommentér kun en markedsannonce, såfremt du er interesseret. Hvis din kommentar kan opfattes som ren provokation, vil den blive opfattet som spam. Ved gentagne eksempler vil din brugerkonto blive frosset eller lukket.

Men der er mange analfabeter der kører scooter åbenbart smiley Jeg afviser jævnligt folk der ikke engang kan finde ud af at læse de få punkter om oprettelse:

5.4 Oprettelse af scootere

ScooterGalleri.dk gør opmærksom på at du skal have tilknytning til scooteren, og derudover skal du opfylde de andre krav som stilles af ScooterGalleri.dk’s administration ved oprettelse af en scooter her på siden.

1. Scooteren skal være din egen.
    2. Alle billeder skal være tydelige og af selve scooteren!
    3. Scooteren må ikke oprettes som salgsannonce!
    4. Scooteren må ikke være solgt ved oprettelsen!
    5. Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
    6. Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne

Hvis du er i tvivl om du overholder tilknytningskravet, så skriv til en hjælpe-administrator og spørg.

Crossere, Quadbikes, ATV'er med 125cc og derover samt trikes, henvises til MotorcykelGalleri.dk. Ligeledes hvis betegnelsen på registreringsattesten er "Motorcykel".

Crossere, Quadbikes og ATV'er der er mindre end 125cc, kan oprettes på ScooterGalleri.dk.

Det er ikke tilladt at oprette flere scootere i samme galleri; opret venligst kun et galleri per scooter.

Vi kontrollerer jævnligt de oprettede scootere og sletter uden varsel alle scootere, som ikke opfylder alle betingelserne.

5.5 Scootere der er oprettet mere end en gang
    Det er ikke tilladt at en bruger opretter den samme scooter flere gange, f.eks. for at kunne vise flere forskellige billeder af scooteren. ScooterGalleri.dk henviser til at man i stedet benytter Fotoalbums på siden. Hvis dette ikke overholdes vil brugeren blive bedt om at slette de overflødige scootere. Hvis brugeren ikke reagerer på henvendelsen, vil alle de pågældende scootere der er ens blive slettet.

Dette viser jo bare der er for mange børn på siden der tilsyneladende ikke kan læse... Måske skulle de bruge nogle flere kræfter på skolen smiley

Syntes som sagt at tiltagne er ok - HVIS de virker...

• #16   12. maj 2009 Der kommer hurtigt til at blive færre brugere herinde når man efterhånden skal betale for alt.. Det er ærgeligt at ejerne af siderne skal være så grådige at det kommer til koste oss andre nogle gode sider... Hvis man virkelig ville have det til at blive et mere seriøst marked kunne man finde på andre løsninger end at kræve penge af folk. Det vil kun resultere i der ikke er nogen der vil benytte det.. Det er samme princip som at man pludselig skulle betale 30kr for at se paradise hotel på tv3's hjemmeside.. Der gik ikke længe før de fandt ud af det ikke hang sammen...

• #17   12. maj 2009 - Monster-Racing -: vil du være venlig at søge om medlems skab i gruppen for et gratis sg, mere fordi at diskutionerne om handler det og vi prøver at finde en anden løsning

• #18   12. maj 2009 det jo bare vente til der er nogen der laver et site magen til.

• #19   12. maj 2009 Daniel (Team Aprilia Sønderjylland) .

Det er sku da ikk dyrt ? SIkker på det ikk bare er dig der er fattig ?

• #21   14. maj 2009 @ Russer > Desværre ser det ud til at HAerne har meget travlt allerede nu: Der er rigtig mange RS125 og andre MCere, samt Før- og Efter-profiler (dobbelt-oprettelser) herinde som stadig ikke er blevet slettet. Ved ikke om det er travlhed fra HAernes side eller om det simpelthen er den sædvanlige "menneskelige mur": For mange mennesker har svært ved at konfrontere en ballade der opstår...
    Personligt har jeg ikke det problem: Vil hellere skabe en debat end stå og glo hvad der sker - hellere ingen moral end at være dobbelt-moralsk som jeg plejer at sige.
    Det ser god ud til at Bazoom lever efter et af mine andre leveveje (tror jeg fortalte dig den dengang i Århus?): Tillid er godt, kontrol er bedre - men diktatur er bedst!

Det man burde overveje er om HAerne har for travlt - for så må man da håbe at de siger når de har for travlt så man kan hjælpe dem?
    At være frivillig betyder ikke man skal knokle rumpen ud af hængerøvsbukserne men betyder heller ikke at man skal sidde på den flade (det er jo det man har Cheferne til).

Men må nok give dig ret: Tror folk finde andre græsgange - om ikke andet til køb/salg af items - men jo mere Jerntæppet falder over bliver folk nok hurtigt delt op...
    Scootergalleri - det nye Berlin anno 1960.

... tror faktisk allerede HAerne har travlt ved at besvare mails fra folk der klager over dette - dette har HAerne jo ikke noget med at gøre smiley De er FRIVILLIGE brugere som os andre - der bare er udvalgt (eller meldt sig selv) som HAer...

• #23   16. maj 2009 Underskriftsindsamling mod de nye vip regler
    http://scootergalleri-protest.skrivunder.dk/

VI har heldigvis ytringsfrihed i Danmark smiley

Kommentér på:
Nye VIP regler

Annonce