270 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP TIL TILKØRSEL!! {{forumTopicSubject}}
Har sat ny Malossi Sport 70cc på min ssm hvor langt skal de ca køre for de er kørt til og hvordan skal man køre har aldrig kørt en cylle til så ved det ikk helt nemlig
men håber i vil hjælpe
feb 2008
Følger: 178 Følgere: 174 Scootere: 8 Emner: 104 Svar: 1.864
og giv den fuld gas i 2 minutter,
også kommer der et lille bang og den går så ud,
så er cylinderen kørt til ..
den er lidt svær at starte ´bagefter, og lidt hård at jogge i kickstarteren,
ej det er gas... der er en masse guider i fotoalbum
feb 2008
Følger: 178 Følgere: 174 Scootere: 8 Emner: 104 Svar: 1.864
Jern cylindre er generelt en god ide at køre til. Og der anbefaler jeg at følge det der er skrevet herunder
Din cylinder er det vigtigt at du kører det ordenligt til. Hvis ikke du gør det, kan du være uheldig at ødelægge dit tun.
Varm motoren godt op ved at køre en god tur med omdrejninger i nærheden af 5000. Lad den så køle helt ned ved at lade den stå en time eller to og tag så en tur mere, hvor den får lov at køle ned efter igen. Derefter er det bare at hive håndtaget rundt og se hvad den kan rende. Dog huske at dysen skla være indstillet ellers bliver det en kortvarig glæde.
Jeg har set et TP Trophy kit smide 10.44 hk med næsten standard opsætning og det kit ved jeg fik plag fra dag 1. Der var der ikke engang den lille tilkørsel jeg har skrevet ovenover. Så ydelsen mister man meget begrænset af nu om dage. Hvis man alligevel vil være sikker på at have max ydelse ud af det, så kan man skifte stempelringene efter 500 km, og tage en lille tur hvor man slapper lidt af med gassen.
Aluminiumscylindre har idag en overflade behandling af nicasil, som gør at dens overflade er extrem! hårdfør. Derfor er tilkørslen af alu cylindre meget mindre. Malossi anbefaler at man til deres cylindre giver den godt 30 min under 5000 omdrejninger og så ellers bare fremad og afsted. Det kan også bruges på alle andre aluminiumscylindre bare de har en nicasil belægning i cylinderen.
okt 2006
Følger: 67 Følgere: 63 Scootere: 18 Emner: 72 Svar: 176
HJÆLP TIL TILKØRSEL!!