{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.834 visninger | Oprettet:

rullefelt med lambdasonde {{forumTopicSubject}}

Har tit tænkt over hvorfor man ikke bruger lambdasonde på scooter når man ruller dem på den måde ville man kunne se hvad ens scooter køre med af blandingsforhold og på den måde ville man jo kunne finde den optimale dyse ret nemt. og man hvis flere fik rullet deres scooter med denne type måling ville alle kunne sammenligne seres forbrænding og man ville hurtig finde ud af hvad der er optimalt for de forskellige kit. er det noget i tror folk vil betale for ? i stedet for de normale 100 kr villle det koste 200 til 300kr pr ruling?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rullefelt med lambdasonde
  • #1   20. jul 2008 Du kan købe noget der hedder colour tune kit i udlandet. Det skruer du i i stedet for dit tændrør når du indstiller. Så bliver den en farve også kan du se om det er din nål dyse eller luft du skal justere på

  • #2   20. jul 2008 det tror jeg helt sikkert folk ville betale for.. jeg ville ivertifaller hvis jeg havde noget ordenlig tun smiley

  • #3   20. jul 2008 Re ...#Nikolaj 89-Racing#

    det er bare ikke nøjagtigt nok på den anden måde ville du jo kunne se ruldningen fra 0-max km/T hvad scooteren forbrænder ved hvilke hastigheder og heste ?


  • #4   20. jul 2008 tjek evt dette billede hvis i ikke ved hvad det er man man se ved det ?

    http://www.mjpdyno.com/images/lundh_af.jpg

    Fælles for Mc og biler er at når de ikke yder noget kan de kodt køre med en blanding på fx 20 men så snart de yder noget skal de ned på fx 11 stykker ved max hk og så snart man har ruldet en masse scooter vil man jo kunne se et fældes mønster fx hvis en bil ved max HP køre med en blanding på 18-20 stykker så går der ikke lang tid inden der er hul i stemplerne køre den med fx 5 ved max hp "vasker den cylinderen " og så går stempler og Cylinder de samme tal kan man lave ved scooter så man kan sige efter en rulning du er sku under 10 i blanding du skal nok lidt op i syse for at du ikke sætter din cylinder ??? forstår i ?


  • #5   20. jul 2008 Det er air/fuel mængden som man kan se med lambda målinger. Til 200kr ville "en del" nok vælge at se det.

    Kasper: I skal lige have indstillet graferne i jeres MJP program, så x og y-akserne ikke går til 50hk og 200km/t, når det bare er til scooter. Til alm 70cc, så er 24hk og 120-140km/t nok.

    P.S. Skal man ned i jeres butik for at bruge et gavekort - vundet til et træf (Hjørring træf igår) eller kan man gøre det over mail eller hjemmesiden?


  • #6   20. jul 2008 Re.... Pallenaldo - www.MTA-Tuning.dk !

    Ja det er air/fuel som jeg kalder blandingen.... ang x og y-akserne så er det der forudbestemt nogen forskelige enten 0-20hk eller 0-50hk det samme gælder for fart det er enten o-100kmT eller 0 til 200km/t så der er kun de valgmukigheder desværre.... der er bare et problem med et lambdasonde på 2 takts motor og det er de forbrænder olie den kan sonden ikke holde til så længe og en ny sonde koster 900kr + moms men vi håber at have det klar til ASW og så må den holde til så mange som den nu kan forventer selv den kan holde til en 20-30 rulninger så må vi se om det passer smiley


  • #7   20. jul 2008 Den koster 900 euro + moms.

    Kasper: Man kan også selv definere hk og km/t.

    Under "Parameters" - "Graph scheme coordinates"
    Så kan det ændres ved SPEED, HP og RPM.


  • #8   20. jul 2008 Pallenaldo - www.MTA-Tuning.dk !

    900 Eur vi har altså kun givet 900 kr + moms det er jo kun selve sonden ikke hele boxen der skal skiftes ??

    Jamen så skal jeg da lige ind i Programmet og se om jeg kan finde ud af det ? smiley hvor kender du enlig det program så godt fra ?


  • #9   20. jul 2008 Men tilbage til lambda måleren, så ville det helt klart være spændende at se ens blandingsforhold præcist.

  • #10   20. jul 2008 Pallenaldo - www.MTA-Tuning.dk !

    Ja det ville jeg jo også mene men det kræver jo at folk vil bruge det og betale for det. så derfor dette indlæg.


  • #11   20. jul 2008 Det er helt nemt. Du ændrer bare max km/t og max hp til fx 120km/t og 24hp. Jeg har bare kigget lidt i programmet.

    Ja når det kun er sonden, så er det nok rigtigt nok. Har I prøvet at lave nogen målinger med lambdasonden?


  • #12   20. jul 2008 nej for det rør der følger med til MC passer slet ikke til scooter med knæk så vi skal lige have lavet noget i løbet af ugen som kan bruges men vi skal nok have et par rulninger med til asw hvor man kan se det på smiley

Kommentér på:
rullefelt med lambdasonde

Annonce