{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
376 visninger | Oprettet:

Under 16.. {{forumTopicSubject}}

Hej ..

Jeg kunne godt tænke mig og høre jeres erfaringer omkring politiet og jeres alder (+15) eller andet i har oplevet med dem.

En af mine venners forældres venner udtaler sig vidst sådan: At hvis man blir stoppet når man er under 16 'kan' det blive udsat til du er 17 + Du får taget knallerten.

Jeg tænkte med det samme at det var noget lort og lukke ud da man for det første ikke får taget knallerten og for det andet er jeg ret så sikker på du ikke kan få dit knallert kørekort udsat når det er en '30er knallert'.

Men altså nu vil jeg høre jeres meninger / erfaringer.
- Og hvad i tror der ville ske hvis du blev stoppet som 15årig med en ny og helt lovlig knallert.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Under 16..
  • #1   13. jul 2008 Man får INTET udsat på nogen måde..

hvis alt andet er iorden og du har hjelm på og forsikring og den er lovlig og alt du mangler er kortet, får du for det meste lov at trække den hjem, ellers får du en bøde på små 300kr.. intet andet..

• #2   13. jul 2008 altså jeg bor i fredericia hvor politiet ikk altid er de aller smarteste.. jeg er blevet stoppet 2 gange som 15 årig. (ja ikk smart, men min egen skyld) og nu er mine scootere ikk tune´t men de er ikk helt lovlige.. og har bar fået afvide jeg skulle trække den hjem. og ikk gøre det igen. smiley

• #3   13. jul 2008 du får det ikke udsat.. og du mister kun knallerten vis den er tunet, og du er 15 år.. ( du får de igen vis det er 1 gang du bliver stoppet )

vis du er 14 år ( som mig smiley ) så får du afvide du skal låse din scooter der hvor du er, og du skal sætte dig ind i blien så køre de dig hjem og i får en snak med forældrene.. ( har selv prøvet )

----------------------------------

vis du er 15 år og du køre lovlig.

1. du for en bøde for ikke at have knallert køre kort
    2. du for en bøde vis du ikk har hjælm på.

• #4   13. jul 2008 og selvfølgelig forsikring..

• #5   13. jul 2008 kenneth M: der kan du se politiet i fredericia er ikk helt smarte. fik ingen bøder.. smiley :D lucky me

• #6   13. jul 2008 Tak for alle de gode svar :).

• #8   13. jul 2008 Til gengæld kan du jo få udsat kørekortet hvis du bliver snuppet på en 45'er

• #9   13. jul 2008 Nogen som kan linke, hvor det står alt det der bøde haløj af hvor høj det kan bliver og sådan noget.

Link hjemmeside!

Tak på forhånd smiley

• #11   13. jul 2008 Nej, De har lavet nye regler, nu det kun 2 smiley

• #12   13. jul 2008 AntiSniger! • JE¤ Rakdech 277o ^^ • | ™

Det kan du vel selv tjekke?
    Det står jo eksempel i det her indlæg.
    Hvis du køre med hjelm spare du 500.
    Hvis du har forsikring spare du 500.
    Hvis du er 16 spare du 500.
    Så det er vel ikke særlig svært?
    Har du tun på så nupper de vel bare det..
    Men søg på siden :).

Rasmus H

Ja men det kan jo på næsten ingen måder betale sig og køre 45.. om du er under 18 eller over. ( Men der har man vel hver sin mening ). Mener bare at det nok bare er nemmere og køre 30Knallert med pillet skive en og sku lægge der og rode med alle bilerne det må da være pisse irriternede som eksempel et sted som københavn.

Frede C

Nu er jeg selv blevet stoppet med pillet Skive og slap med en advarsel ( ret såflinke betjente ) De sagde bare at jeg sku køre lidt langsommere.
    De advaret mig på ingen måder om at NÆSTE GANG blev min knallert konfiskeret.

• #14   14. jul 2008 Frede C

Evt så jeg var klar over det?

• #16   14. jul 2008 du ska bare tale pænt og være ydmyg så får du altid lov til at slippe

• #17   14. jul 2008 Frede C

Og så om det ikke er deres ansvar? De ku da godt lige spørge mig om jeg var klar over at næste gang ville de konfiskere den eksempel anbefale mig og putte skiven i igen det ville da være ret fornuftigt af dem. og omvendt selfølgelig burde jeg jo også vide det men har læst lidt forskellige indlæg og nogle siger 3 gang andre siger 2 gang, Men mener vidst at 2 gange får du den da igen? der tager de min vario ( fordi min skive et pillet ) og så får jeg den da igen?.

Jannick - DHG .

Som sagt så var de ret flinke og jeg fik lov og køre videre dog sku jeg bare køre lidt langsommere.

• #19   14. jul 2008 Frede C

Når du siger det på den måde kan jeg forstå det men sådan må jobbet så være fordi jeg overvejer lidt og sætte min i nu da min kun har kørt 2500km..

Mmm kan ikke se hvor jeg får den 3'e gang fra men ja du lyder til at have tjek på det så det er vel sådan det er.

Kommentér på:
Under 16..

Annonce