{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

Debatindlæg mht. hastighed .:LÆS:. {{forumTopicSubject}}

Jeg skal aflevere en opgave imorgen hvor jeg skal skrive et debatindlæg. Jeg har derfor valgt at skrive om hastighedsbegrænsninger for scootere.

Det i læser er bare råstoffet, det er ikke rettet til eller noget..!

Nyd den:

"Hastigheds begrænsning på scootere og knallerter"

Vi høre så tit om diverse statestikker der viser at dødsraten blandt unge på scootere og knallerter stiger og stiger. Der snakkes meget om tunede knallerter der kan køre hurtigere end de tilladte 30 km/t. Jeg vil påstå at disse dødstilfælde ikke er grundet for hurtige scootere men at de er en funktion af det regelsæt politikerne har opstilt.

Jeg mener at det ville være en god ide at hæve hastighedsgrænsen for scooter og knallerter.

Der ville være mange fordele og goder ved at have knallerter og scootere der kunne køre hurtigere. Man kunne f. eks afskaffe de såkaldte 45 km/t scootere som man høre mange bilister beklage sig over.
Ud over det kunne man gøre det lovpligtigt at alle nye scootere skulle køre med en katalysator for at mindske CO2 Udslip. Dette ville være en gevindst for miljøet da den gennemsnitlige knallert køre ca. 50 km/l.
Hvis man afskaffede de lovpligtige begrænsninger i scootere ville de miljøvenlige scooter måske have større appel for forbrugerne, og det kunne igen mindske CO2 udslip.
Samtidig mener jeg også at førnævnte dødsfald ikke skyldes for høj hastighed, men derimod uforsvarlig kørsel. Derfor ville det være ideelt at gøre kravene til knallertkørekortet større.
Samtidig ville man langt fra have ligeså store problemer med tunede knallerter, da folk ikke ville føle behov for at tune dem til højere hastigheder. Derved vil jeg mene ordensmagten spare en stor mængde energi.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Debatindlæg mht. hastighed .:LÆS:.
Kommentér på:
Debatindlæg mht. hastighed .:LÆS:.

Annonce