Indstilling - Karbu Ruller Tryk & Trim {{forumTopicSubject}}
Hay! Har lige tunet Runneren, og er så småt ved at være færdigmed at køre til, så er begyndt med noget indstilling. men har lige nogle spørgsmål
1: - Det er ligesomom den har 3 stadier Kold, mellem varm, & Godt varm,
Når den er kold, trækker den meget dårligt, Men det er ikke så vigtigt
Når den er mellemvarm kører den godt, ikke noget der.
Men når den er ved at være godt varm, falder den ligesom i ydelse, trækker ikke så godt mere. (det sker éfter en tur på ca 10KM, Hvis jeg lader den køle lidt ned, er det intet mere, og den kører godt igen, lige ind til den bliver godt varm igen. (Det er ikke noget med at den går ud eller noget, den trækker bare ikke lige så godt mere)
2: - Hvis jeg kører om Aftnen/Natten hvor det er koldt, rykker den meget mere og vil på hjul af sig selv - Hvordan kan det være den kun gør det om aftnen/natten/Når det er koldt? det skulle den jo også gerne gøre om dagen også?
3: - Hvis jeg holder stille, og giver fuld gas, er der ligesom om den næsten drukner, og trækker næsten ikke de første 2-3 sek, og så tager den fat, og stiger hurtig i RPM. hvis jeg kører fx 10KM/T og giver bundgas, trækker den fint. - Hvorfor gør den det?
4: - Jeg kan ikke starte med choker, medmindre det er Aften/nat eller bare koldt udenfor - Har jeg ret i at der er for stor dyse?
5: - Hvis jeg gasser hurtigt op, kan den tage ca. 5000RPM inden den begynder at tage ved, men hvis jeg gasser langsomt op (Kvart gas) tager den 3-4000RPM og der begynder den at køre, - Hvorfor gør den det? har i tankerne at det er trykfjederen der er for slap, så den laver større gearing for hurtig ved remskiverne, Har jeg ret eller?
Min Opsætning er:
Cylinder: TP Racing (Støbejern)
Udstødning: Stage6 Pro Replica
Membran: Malossi VL13
Studs: Polini 19-21mm 45* gummi
Karburator: dellorto 19mm black edition
Luftfilter: Doppler
Krumtap: TP Racing
Tænding: STD
Varioator: TP TPR
Kilerem: TP
Remskiver: STD
Kobling: Malossi Fly
Koblingsklokke: Stage6 Wingcooler
Gearing: STD
-------------------------------------------------------
Indstilling:
Dyse: 80
Ruller: 6.0g
Trykfjeder: TP +16%
Trimfjedre: Gule malossi 5000RPM
Tændrør: BR9ES
Luftskrugen står på grundindstilling (1½)
jan 2007
Følger: 50 Følgere: 50 Scootere: 3 Emner: 538 Svar: 1.173
jan 2008
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 264
men mit cylinder er støbejern :S
da den var STD trækker den lige godt om så jeg havde kørt en tur på 20KM med bundgas, det kan da ikke passe at man ikke kan det Bare fordi man har monteret et 70ccm cylinder,
jan 2008
ja. den skal være lidt mindre, tror jeg skal ned i 78 eller 75, men det finder jeg ud af i morgen,
Mangler stadig svar på Spørgsmål 2 & 5
jan 2008
Den bliver ikke overvarm,
Grunden til den kører dårligt når den bliver varm, kan det være for stor dyse?
Indstilling - Karbu Ruller Tryk & Trim