Hjælp til indstilling (Runner) {{forumTopicSubject}}
Hey brugere på SG, Her lige Smidt noget tun på runneren, men den vil ikke helt som jeg vil.
Opsætning:
Cylinder: TP Racing (Støbejern)
Membran: Malossi VL13
Studs: Polini 19-21mm
Karburator: dellorto 19mm black edition
Luftfilter: Doppler
Krumtap: TP Racing
Tænding: STD
Varioator: TP TPR
Kilerem: TP
Kobling: Malossi Fly
Koblingsklokke: Stage6 Wingcooler
Gearing: STD
-------------------------------------------------------
Indstilling:
Dyse: 100 (Nok lige stor nok) hehe!
Ruller: 7,5g
Trykfjeder: TP +30%
Trimfjedre: Hvide malossi 4000RPM
Luftfilter: Har præsset en Prop ud, så den kan få mere luft
Tændrør: BR9ES
Luftskrugen står 1½ omgang ude
Den starter rigtig godt, men kører ikke helt optimalt, Hvis jeg giver 1/3 gas lyder den meget dyb i lyden, og trækker ikke særlig godt, (stiger ikke rigtig i RPM)(Det er sikkert nålen der skal stilles, men det er ikke problemet) , hvis jeg giver 2/3 gas begynder den at stige i RPM, og trækker rimelig godt ( i forhold til at der er 7.5g ruller i). Hvis jeg kører med 2/3 gas, og giver fuld gas, så sker der ikke noget med trækket, men den får en dybere lyd.
Fra tongang til 1/3 gas, er ikke så vigtigt nu, da det sikkert bare er nålen der skal indstilles!
Tænker mest på fra 2/3 gas til fuld gas. Hvorfor den ikke trækker mere når jeg giver fuld gas i forhold til når jeg giver 2/3 gas!
er det fordi den ikke får luft nok? Kan tage en prop mere ud at luftfiltret,men ville da mene at den får nok!
Tændrøret er Mørkebrun ( er vedat køre til, så det er nok også godt nok!)
Kører med 2.5% olie
Vh. Tau Midtgaard
jan 2008
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 264
Smed bare en dyse 100 i til en start, der sidder 95 i nu, men indlægget er fra tidligere idag. og har ikke fået rettet i teksten!
Hjælp til indstilling (Runner)