At blive røvrendt af Thansen ? .. {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg sidder her og ved nu at jeg har spildt PT- minimum 7.000kr på den scooter jeg købte i Thansen for knapt et halvt år siden..
I skal høre hele historien for at forstå det..
Da jeg var 15 begyndte jeg at spare sammen så jeg kunne købe en knallert til når jeg blev 16. da vi nåede august 2007 besluttede vi så for at købe en Giantco Sprint /30km fra Thansen. Dette skulle vi dog aldrig ha' gjort. jeg fyldte 16 i November, og så begyndte jeg jo at køre på den. Efter en uges tid virkede speedometeret ikke, bagdækket slog lidt ud, tændingen begyndte at virke svag. Efter at have den på værksted første gang. går der ca. 3 uger, inden den skal til Service eftersyn, dette kostede 849,- . Det eneste de havde lavet var at tjekke den for olie, resten mente de var iorden. Et par uger efter synet gik det helt galt, jeg kom kørende ned af en bakke, med alt hvad Sprint nu kunne, ca. 35-37 km i timen. derefter kommer der en lille kliklyd . Det var så åbenbart stemplet der havde slugt hele moteren... Det var noget af et chock at det virkeligt kunne passe de ikke kunne holde til mere.. Vi fik den tilbage fra reperation af, ikke mindre end 17 dage efter vi indleverede den på såkaldte værksted i Nyborg. (det reklamere de med at de har) men den skulle åbenbart til Middelfar for at kunne blive lavet. Anyway, vi fik den tilbage. Og jeg kører så ca. en uges tid. Så er der noget galt igen, denne gang er det så tændingen der er færdig..
Vi var nu på det tidspunkt enige om, at gik den i stykker igen, ville vi sælge den,. Men dem nede i Thansen var så dygtige og proffessionelle så de mente at når den havde været på værksted 3 gange, var det enten en ny Knallert eller alle pengene tilbage. Og der gik jo ikke mange dage, så var sprinten igen død.. Denne gang samme fejl som første gang. med at Motoren var færdig.. Og så blev vi enige om at vi ville have vores penge. Forhandler sagde så at fyns chef for thansen ville ringe, og det gjorde han, da han altså endelig kom hjem fra ferie.. Og han sagde: Vi beklarer at meddele at vi ikke dækker samme skade, der KUN kan være sket hvis knallerten har kørt minimum 90' km/t. .. Øhh, den har aldrig været tunet? .. : nej, det er vi sådan set ligeglade med, for det siger vi den har.
Og ville de reperere den,?, nej da, nu står vi tilbage med en knallert med defekt motor, og alle sideskjoldene er ikke en skid værd, fordi de har skildt den ad så mange gange, plus de har ridset forskærmen, men som chefen sagde: Det var da ikke dem, eller for den sags skyld, deres problem. Så det er sådan eventyret om sprinten er gået, jeg håber nogle der måske har oplevet lignene ting vil skrive..
og ellers, jeg advarer STÆRKT, alle om at holde sige LANGT væk fra Thansen scootere..
feb 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 3 Emner: 13 Svar: 42
feb 2008
Vi har forresten her i dag, modtaget et brev om at den skal til et NYT service eftersyn til 799.- for at garantien stadigt skal dække, men altså, det må da sige at være ironien selv ? ..
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 17 Scootere: 2 Emner: 169 Svar: 536
feb 2008
Og så vi sagde til ham, selvom den havde været tunet, kunne han jo intet bevise,
: nææh, men deres mekaniker mente det ene og den andet.. Det jo langt ude..
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 358
feb 2008
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 1 Emner: 15 Svar: 83
okt 2003
Følger: 1 Scootere: 3 Emner: 145 Svar: 736
(link fjernet)
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 3 Emner: 41 Svar: 389
Jeg stod bag en i køen idag, i thansen. Og jeg troede faktisk det var dig lige da jeg så overskriften og læste det første...
Han var taget derned med sine forældre og jeg kunne hører de snakkede noget om at det var meget uacceptabelt, og en knallert de blot havde købt ny for 8 måneder siden der havde kørt 3000 km, allerede havde været inde til reperation 4-5 gange. Så ja jeg kan kun støtte op om det du skriver, man skal aldrig købe motordele i thansen fordi det er billigere.
De skal kun benyttes til universale dele eller hvad man nu kan kalde dem
feb 2008
Ehm, det var også meget svært at tage seriøst anden gang jeg var nede for at hente den, der stod der et sted mellem 6-8 Sprint der skulle have en eller anden form for reperation.. Altså, jeg mener bare ikke det kan være rigtigt, det jo fuldtstændigt forykt. !
Som Mr Hansen siger, bliver det nok en sag hvor det bliver ord mod ord, og de vil sikkert gerne behandle sagen, men spørgsmålet er om det kan svare sig? . jeg føler bare at jeg bør gøre et eller andet.
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Scootere: 7 Emner: 419 Svar: 1.342
feb 2008
okt 2007
Følger: 23 Følgere: 23 Scootere: 6 Emner: 58 Svar: 120
feb 2008
feb 2008
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 2.599
Mht Thansens formodninger om tun: Det er så simpelt. Knallerten er under et halvt år da det sker første gang, og købeloven forskriver, at sælger skal bevise at fejlen ikke var der ved købet, inden for det første halve år. Så lad dem endelig forsøge at bevise det. Jeg ved ikke hvilket ry Giantco har i udlandet, men jeg ved at CPI generelt betragtes som en god og billig scooter. At der er så meget bøvl, så mange negative historier, her i landet, skyldes formodentlig udelukkende at Thansen yder den værst tænkelige service.
Jeg servicerer selv min CPI, og kunne ikke drømme om at betale deres hidsige priser for et servicetjek, som jeg så end ikke ville stole på værdien af.
Rigtig mange gange held og lykke med at få skovlen under fjolserne. De fortjener det i dén grad!
feb 2008
feb 2008
Er glad for at du bruger din datter som eksempel, det viser at det kan svare sig, hvis den sag man går ind for, er det hele værd..
aug 2004
Følger: 71 Følgere: 72 Scootere: 12 Emner: 128 Svar: 550
feb 2008
nov 2006
Følger: 75 Følgere: 69 Scootere: 1 Emner: 698 Svar: 2.659
nov 2006
Følger: 75 Følgere: 69 Scootere: 1 Emner: 698 Svar: 2.659
man ville bare gøre den største tjeneste ved stå foran thansen og sige ikke køb giantco hhahahha
jeg ville smide 3kilo mere og købe hot
nov 2006
Følger: 19 Følgere: 17 Scootere: 4 Emner: 85 Svar: 485
det var bare med deres cpier
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 5
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 2
At blive røvrendt af Thansen ? ..