HJÆLP MIG!! :( TÆNDRØR!!! OG EVO!! {{forumTopicSubject}}
jeg har forsøgt med dyse 105-100-95-92-90-88.. og først omkring 88 kører den nogenlunde med:
Polini evolution 47.6 ac
Polini evo skum filter
TP Nardo knæk
athena racing tap c4 lejer
multivar @4 grams ruller
21mm dellorto @ 88 <-- fatter bjæle af tændrørets farve..
doppler s2r kobling med wingcooler fra s6..
her ser i tændrøret..
http://i3.photobucket.com/albums/y69/nordskov/DSC00143.jpg
efter jeg havde prøvet 88 satte jeg 100 i hvor den så mere normal ud.. og derefter 105, men det var for stort og nu drukner den med alle dyser til jeg går ned i 88 igen hvor den får den der farve..
og det mærklige er jeg har set flere på SG som skriver de har b9hs til et evo.. men evo er med langt gevind ... hva fanden gør jeg :(((( har B9ES
maj 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Scootere: 4 Emner: 142 Svar: 639
maj 2004
aug 2004
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 141 Svar: 691
sep 2004
Følger: 16 Følgere: 14 Scootere: 6 Emner: 10 Svar: 3.078
vi snakker altså en 5-6km inden du kan se det ordentligt.
og inden du gør alt dette renser du lige tændrøret, sørger for der ikke er for megen olie i benzinen, og sætter luftskruen til 1½ til 2 omgange ud fra inderste position.
aug 2005
Følger: 35 Følgere: 33 Scootere: 3 Emner: 68 Svar: 247
maj 2004
jul 2007
Følger: 47 Følgere: 44 Scootere: 15 Emner: 60 Svar: 996
maj 2004
maj 2004
sep 2004
det er kun 4-taktere med karburator. basta.
og den drukner ikke, den vil bare ikke tage fuld gas fordi dysen er for lille.
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 2.599
Så hvis du ikk allerede har gjort det: prøv at stille i std position (midten for nål, og 1,5 omgang ud på luftskrue), og se hvad der sker.
maj 2004
maj 2004
jul 2006
Følger: 9 Følgere: 7 Scootere: 2 Emner: 59 Svar: 1.284
Ho ho en 2 takter ikke drukne ho ho..
Drukne er altså en betegnelse for at den ikke kan forbrænde komplet fordi at den får alt for fed en blanding, og 4 takter kan du ikke drunke, da den er ventil styret.
og hvis en 4 takter endelig får alt for meget valle, så ved du det med det samme, for så sprænger det i luften i potten.
Det kaldes også for Backfiring, Det sker hvis man EKS skruer trykket op på en turbo uden at regulere ventilerne, så kan den godt skyde i potten.
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 2.599
maj 2004
sep 2004
jeg er VIRKELIGT glad for du aldrig skal rode med min bil.
definationen af at den drukner er at der er så meget ubrændt benzin i cylinderen den simpelthen ikke kan antænde det. -og efter en rotation på krumtappen i en 2-takter ville det jo så af gode grunde være væk.
men det kan derimod lade sig gøre at den får så fed blanding den ikke kan antænde det, eller for den sags skyld køre ordentligt, men det er jo ikke det samme.
og naturligvis er en 4-takter ventilstyret, det er vist ingen overraskelse for nogen, men på trods af det er en karburator stadig bare mekanisk styret, og selvom motoren bare bliver trukket af starteren vil den lukke benzin ind i cylinderne, og kan derfor drukne den, hvis f.eks der er meget koldt, eller tændingen er koblet fra.
og glem alt om backfiring, det er et emne for sig selv.
jul 2006
Hold da ferie hva..
godt at du er Mekker Lærling og jeg slet ikke er det hos volvo hva ho ho..
To takter kan drukne eller 4 takte, og sådan er det.
Drukne, så kan den slet ikke tage særligt meget gas eller noget, men kan for det meste godt stå i tomgang.
4 Takte, så meget benzin at den kun antænde ved hver anden omdrejninger, DVS der skal 4 takter til at lave 1 forbrænding.
og hvor vil du hen med
og naturligvis er en 4-takter ventilstyret, det er vist ingen overraskelse for nogen, men på trods af det er en karburator stadig bare mekanisk styret, og selvom motoren bare bliver trukket af starteren vil den lukke benzin ind i cylinderne, og kan derfor drukne den, hvis f.eks der er meget koldt, eller tændingen er koblet fra.
Det jeg referrede til var altså når der blive sendt så meget benzin ind i systemet at det stadig antænder på vej ud af afgang ventilen, eller at der kommer uforbrændt Benz ud som der blive antændte når det kommer i kontakt med udstødningens overflade, som der er mere end varmt nok til at antænde det.
sep 2004
"To takter kan drukne eller 4 takte, og sådan er det.
Drukne, så kan den slet ikke tage særligt meget gas eller noget, men kan for det meste godt stå i tomgang." -det er ikke det samme. og klart, for der er jo som bekendt en tongangsdyse.
"og hvor vil du hen med
og naturligvis er en 4-takter ventilstyret, det er vist ingen overraskelse for nogen, men på trods af det er en karburator stadig bare mekanisk styret, og selvom motoren bare bliver trukket af starteren vil den lukke benzin ind i cylinderne, og kan derfor drukne den, hvis f.eks der er meget koldt, eller tændingen er koblet fra." -jeg er ked af at det røg hen over hovedet på dig.
"Det jeg referrede til var altså når der blive sendt så meget benzin ind i systemet at det stadig antænder på vej ud af afgang ventilen, eller at der kommer uforbrændt Benz ud som der blive antændte når det kommer i kontakt med udstødningens overflade, som der er mere end varmt nok til at antænde det." -true, men hvad har det med noget at gøre?
jul 2006
nov 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Scootere: 3 Emner: 4 Svar: 127
NEJ NEJ fat det dog DU har IKKE ret, i to snakker totalt forbi hinanden.
jul 2006
Han siger en 4 takter ikke kan drukne kun køre dårligt, så forklare jeg lige lidt om hvordan en knallert 4 takter og hvad der sker når den drukner okay.
Så siger han at Back Firing er et emne for sig selv, DVS ikke har noget at gøre med Air/Benz ratio'en at gøre, men det har det jo så.
Så jeg havde ret hva bitch.
HJÆLP MIG!! :( TÆNDRØR!!! OG EVO!!