Dr.Big - motor død? {{forumTopicSubject}}
For et par dage siden ville min motor slet ikke tage gas. Der skete ikke noget som helst når den fik bundgas. Den lød mest af alt som om den stod i tomgang. Jeg tog motoren af scooteren, og fandt ud af at topstykket var gået løst. Jeg tog det helt af for og se om der var sket noget med cylinderen, men den så helt fin ud. Min kickstarter var så også gået i stykker, og mit bagdæk skulle skiftes.
Jeg har haft en turbo på, og har haft en dyse 130'er til og sidde i, og der fik den stadig for meget luft, men den kunne godt lige køre. Efter noget tid satte turboen ud, og den gjorde sådan som at den slet ikke ville tage gas. Jeg skiftede til en dyse 100, og kørte uden turboen tændt. Der kunne den sagtens køre, men det fik lige lovligt meget benzin når den ikke fik bundgas. Da jeg var hjemme, kørte jeg lidt rundt sammen med en ven. Efter jeg havde holdt i tomgang i noget tid, og skulle køre igen, kørte den max 20 meter, og så gjorde den det samme. Der fandt jeg så ud af at topstykket var løst.
Jeg har samlet det hele igen. Min kickstarter, fået nyt bagdæk, og har skruget topstykket fast. Jeg har sat det gamle powerfilter på, og gået 2 numre dyse ned end den der sad deri med det powerfilter. Den fik alt for meget benzin. Fra 90 ned til 88. Den vil overhovedet ikke starte. Efter jeg havde trykket en del på kickstarteren, gav den et skud ud af udstødningen. Jeg joggede lidt mere på kickstarteren, og der skete ikke en skid. Jeg tog tændrøret ud, og der er gnist på, men det var helt vådt, så jeg tørede det af. Den ville stadig ikke starte. Uden tændrøret i, kunne jeg bedre høre at stemplet gik op og ned, så det kan ikke være der fejlen er. Jeg har nu skiftet tilbage til den gamle dyse 90 som den kørte med da jeg fik den. Nu har jeg jogget i den i 10 minutter, og der sker stadig ikke en skid. Jeg mistænker lidt en stempel ring, men hvis det er det, så burde den vel ikke lyde næsten som om at den er startet når jeg trykker på kickstarteren? Jeg fik også lige hurtigt gang i den i max 1,5 sekund, og så gik den ud, og den er bare ikke til og få igang nu. Jeg ved ikke hvad jeg kan gøre?
apr 2005
Følger: 76 Følgere: 76 Scootere: 32 Emner: 313 Svar: 1.038
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Scootere: 8 Emner: 52 Svar: 271
apr 2007
mar 2006
Følger: 37 Følgere: 35 Scootere: 4 Emner: 49 Svar: 93
apr 2007
Jeg har tænkt lidt over om det kan være fordi den har fået lidt nos shot en gang imellem. Har dog indtil videre kun brugt 2 tanke nos hvor hver har holdt 15 - 20 sekunder, og har ikke fyret det hele af på en gang. I optrækket kunne jeg virkelig mærke en forskel med og uden nos. Kan det være nos'en der har smadret stemplet så? Jeg har haft topstykket af, og kigget på hvordan cylinderen så ud, og den ligner fuldstændig at den er ny indeni. Mit stempel var ikke særlig sort, så forbrændingen må jo være fin nok? Olie får den også nok af. Den ryger ihvertfald i lang tid når den lige bliver startet. Først når den bliver helt varm at den stopper næsten.
Men jeg gider ikke til og skille hele lortet af i aften for og finde ud af at det ikke er en stempel ring eller noget med stemplet og gøre overhovedet. Men hvis nogen kunne mistænke stemplet, vil jeg selvfølgelig gerne skille det ad, men hvis nogen er sikker på det ikke er det, gider jeg ikke bruge tiden på det
mar 2006
Følger: 37 Følgere: 35 Scootere: 4 Emner: 49 Svar: 93
Dr.Big - motor død?