{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Sendt til trafikministeren {{forumTopicSubject}}

Hey alle på SG som lovet lægger jeg nu det brev ind som jeg sendte til trafikminitsteren

Her kommer det:

Forslag til knallertloven.
29. juli 2004

Kære Flemming Hansen.

Hej Flemming.
Jeg er en dreng på 16, snart 17 år. Jeg har haft min scooter/knallert i snart et år og jeg har kørt stort set hele tiden på den, både til arbejde men også til skole. I størstedelen af den tid, jeg har haft den har den været ”tunet”. Den måde den var ”tunet” på var, at der var fjernet nogle ringe som gør at den kan køre stærkere og yde sit optimale.

Jeg har nu gjort den lovlig ved at sætte ringene i igen, og jeg kan sagtens mærke forskel blandt andet på min økonomi da den køre meget kortere på literen.

Det er her, jeg og mange andre unge gerne ville have vores forslag til en ændring af loven hørt. Du har sikkert været i Tyskland og Frankrig ikke?
I de lande kører deres scootere som de er bygget til at køre nemlig 60 – 70 km/t også må køre de ude på vejen.
Det at de kører det hurtigere har faktisk nogle fordele. Blandt andet forurener de langt mindre. Dengang min scooterknallert var ”ulovlig” kørte jeg tæt på 4-5 km længere pr. liter benzin end jeg køre nu.
En anden positiv ting; hvis vi må køre ligesom i de andre lande altså måtte køre på vejene og KUN vejene det ville gøre bilisterne mere opmærksomme på os og øge sikkerheden for knallertkørerne meget da folk ikke er opmærksomme nok på knallertkørerne på cykelstien.
Til sidst ville det gøre, at politiet fik mindre at kigge til med hensyn til ulovlige scootere der køre som en brækket arm for at stikke af fra politiet. Det gider de så ikke mere da størstedelen får deres trang styret fordi at de må køre lidt stærkere. Selvfølgelig vil der altid være nogle tåber som tuner alligevel og det skal selvfølgelig have sine konsekvenser eventuel kunne de der har tunet meget få udsat kørekortet i en del år.

Jeg fik af vide i dag af en jeg snakker med inde på en knallert/scooter portal at en af hans venner var blevet kørt ned på sin scooter simpelthen fordi at den var lovlig. Plus at der bliver råbt efter os af bilisterne at vi kører for langsomt hvilket jo er et irritations faktor for mange.

Jeg har også selv fulgt med i debatten om knallerterne skal have nummerplader på eller ej. Jeg vil sige at jeg bakker forslaget fuldt op.
For hvis knallerterne skal have nummerplader vil vi også have nogle fair muligheder for at køre på knallerterne som de er bygget altså uden ”begrænsninger”
At vi kan køre på vejene vil også være langt mere sikkert for os.
Det vil også gøre det lettere for politiet at kontrollere om en knallert er lovlig
En bedre og mere lærerig ”køreskole” vil også være nødvendig, da alle nu kan få et knallertkørekort selv om de ikke burde have et. Simpelthen lave knallertuddannelsen skrappere og hårdere og kun de kvalificerede kan få et knallertkørekort.
Bøderne for at overtræde de nye regler skal være meget hårdere jeg syntes personligt at man skal kunne miste sin knallert hvis man bliver taget på den med sprit i blodet. Plus at bøderne taksterne skal hæves.

Jeg håber, du ville læse dette brev grundigt igennem og eventuelt prøve at se om det kunne være mulighed for ændringer.

Hvis det er muligt ville jeg gerne have et møde med dig hvor jeg kan uddybe mine idéer med forslaget.

Mange hilsner Stefan Møller.

Svar:
Hej stefan jeg takker for brevet men da dette ikke høre under vores områder har jeg sendt det vidre til udringsministerient....

Og dem har jeg ikke fået svar fra endnu....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sendt til trafikministeren
Kommentér på:
Sendt til trafikministeren

Annonce