{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
496 visninger | Oprettet:

Søren L
Søren L
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

30/25 knallert? {{forumTopicSubject}}

Jeg har hørt, at 30-grænsen vil blive sat ned til 25 km/t. Er der nogen, som ved hvad det betyder, når man fylder 16 i oktober 2005? Må man med knallertkørekort så stadig køre 30-scooter? Hvis man må, er jeg muligvis interesseret i en Aprilia Sonic til rimelige penge, lovlig.. Jeg forventer, at skrive nærmere om det, når lovlighed er afklaret.

Det er min søn, som rør på sig her ved 15 år, selv har jeg en Ducati 750 SS MC! Men jeg vil gerne hjælpe ham, så på forhånd tak for eventuelle kommentarer! Tak.

Søren Larsen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  30/25 knallert?
  • #1   14. aug 2004 Har på fornemmelsen at det betyder at de snart vil begynde at begrænse de scootere der bliver importeret endnu mere, nuværende 30-knallerter tvivler jeg på de gider at inkalde for at begrænse dem. De vil jo også til at indføre nummerplader på alle scootere, så det lyder skidt hehe

• #2   14. aug 2004 der er allerede 25 scootere i landet, og 30 scootere vil stadig forblive 30 scootere !

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    aug 2004

#3   14. aug 2004 Scootergalleri.dk fortæller mig i to mails, at der er kommentarer til emnet, men når jeg klikker på "at se det", ser jeg kun min egen emne-starter?!

mvh SL

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    aug 2004

#4   14. aug 2004 Nå, jeg ser de to kommentarer, tak for dem. De er ikke præcise nok for beslutningsprocesser, så jeg afventer politiets kommentarer snart!

Til Christian, citat:
    "der er allerede 25 scootere i landet, og 30 scootere vil stadig forblive 30 scootere !"

JA!, Men vil de være lovlige for nye knallertkørekortsindehavere, det er spørgsmålet!

mvh SL

• #5   14. aug 2004 ja det går jeg stærkt ud fra de vil, for som sagt er alle de nye scootere allerede doslet ned til 25km/t, og 30 scootere er jo stadig lovlige ! .. men hvad er problemet egentlig ? vil vædde med din søn ikke kan holde ud at køre 30 alligevel smiley

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    aug 2004

#6   14. aug 2004 Citat Christian:
    "men hvad er problemet egentlig ? vil vædde med din søn ikke kan holde ud at køre 30 alligevel :P"

DET har du nok ret i, men her et års tid før, er det altså forældrenes udgangspunkt!! 30 lovligt er bedre end 25 lovligt. Og så er der Mike's observation om, at der kommer nummerplader, så smutter tuningsfesten!

I øvrigt er jeg af den opfattelse, at en generel standard budre være 50-scootere fra 16 år med skrap prøve og hårdere straffe for tuning, særligt for de 16-17 årige uden rigtigt kørekort.

Jeg var med til at starte en større motorcykelklub i Odense i 1975, "MC93", som studerende havde jeg kun råd til 24 hk DIN, mens mine frænder havde indkomster og startede med Honda CB 500/750. De fleste startede med at undervurdere kræfterne og brække en eller flere knogler få måneder efter anskaffelsen. Tjaee.

mvh Søren Larsen

• #7   14. aug 2004 en 25 er den samme som en 30 bare med flere begrændsninger i...Så nemt er det...

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    aug 2004

#8   14. aug 2004 Tak for oplysningen,

"en 25 er den samme som en 30 bare med flere begrændsninger i...Så nemt er det..."

det er jeg udemærket vidende om. Problemstillingen her er ikke teknisk, men juridisk. Må man med et knallertkørekort taget i den periode, hvod grænsen er 25, trods dette køre en 30-scooter? That's the question. Ikke teknisk, men juridisk!

Det forekommer mig, sådan i parantes bemærket, at teknikken er emnet her, men juraen har altså også en rolle at spille.Like it or not!

Mvh Søren

• #9   16. aug 2004 du må køre på både 30 og 25 for de ka jo køre det samme...

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    aug 2004

#10   16. aug 2004 Tak for svar!

Hvad er forskellen på en 25 og en 30-scooter?

Jeg mener, hvis de kører det samme!

Idag har jeg søgt en del på Trafikministeriet, Færdselsstyrelsen og der er pr. 1. juli 2004 basalt set krav om voldsomme nedsættelser i skadelige emissioner, det hedder i praksis katalysator på nye.

Det kunne måske forklare?

Svar ikke her, jeg prøver at komme med et nyt oplæg om det emne, så kan implikationerne diskuteres samlet, det er nemmere! Tak!

Søren Larsen

Kommentér på:
30/25 knallert?

Annonce