{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Italkit Inneroter Indstilling ?
  • #1   31. aug 2006 Der er en længere forklraing..

    Men du skal bruge et micrometer.
    Men kender du ikk nogen som kan hjælpe dig?


  • #2   31. aug 2006 Brian det med michrometeret er den guide fra Stalkerzone, det er ikke en guide til italkit da italkit er noget med en rød og en grøn streg eller sådan noget,,

  • #3   31. aug 2006 Her er en guide:

    http://www.stalkerzone.dk/?id=hentguide&side=19


  • #5   31. aug 2006 Her er en guide til hvordan man, på en Minarelli motor, skifter sin Std. tænding ud med en Italkit rotor og indstiller den rigtigt.

    Der skal bruges et tændingsmicrometer til denne guide. Har man ikke det kan den købes hos Thansen:

    http://www.thansen.dk/product.asp?c=632829815&n=522204159&pn=298499636
    _____________________________________________________________

    Start med at fjerne pumpedækselet eller kølerkappen ved tændings siden, så svinghjulet kommer frem. Løsn derefter svinghjulets møtrik og afmonter svinghjulet med aftrækker:

    (link fjernet)

    Løsn Ligeledes ankerplade og afmonter den og ledningerne dertil:


    (link fjernet)

    Ledninger, CDI og tændspole skal også væk:

    (link fjernet)

    Nu skulle hele tændings siden være fri og vi kan gå igang med at montere Italkitten, som består af ankerplade, tændspole, stator og svinghjul:

    (link fjernet)

    Først monteres ankerpladen som den gamle blev monteret. Brug venstre skruehul til den nederste skrue:

    (link fjernet)

    Statoren monteres også på ankerpladen. OBS: Det er en fordel at man ved monteringen tilspænder statoren nogenlunde i midten af skruehullerne, det giver mere plads til justering.

    (link fjernet)

    (link fjernet)

    Så skal tændspolen monteres. Det gøres let ved at sætte de 2 sorte ledninger sammen. Læg dog mærke til at det af en mystisk årsag, er forskelligt fra tænding til tænding, om spolen skal have stel eller ej. Så gnister den ikke, når det hele er monteret og justeret, så tjek stel forbindelsen:

    (link fjernet)

    Nu går vi videre til svinghjulet. På dette skulle man gerne kunne se 2 røde streger, 2 grønne streger og 2 pile i hver sin retning. Vi skal kun koncentrere os om den pil, der går med uret og den røde og grønne streg, på hver sin side af den pil.


    http://www.stalkerzone.dk/upload/italkit%20011.jpg

    Svinghjulet monteres blot som det almindelig svinghjul. Plejer dog som hovedregel, altid at spænde møtrikken med hånden, indtil tændingen er nogenlunde indstillet. Så kan man dreje krumtap og svinghjul for sig under indstilling og det kan være en fordel:

    (link fjernet)

    Nu skal vi bruge et tændingsmicrometer til indstillingen. Denne monteres i tændrørs hullet og stilles med stregen ud for 0. I toppen af micrometeret sidder en skrue. Løsn den og du skulle gerne kunne bevæge metal pinden op og ned.

    (link fjernet)

    Når vi så drejer krumtappen rundt skulle metal pinden gerne bevæge sig. Hold en let finger ovenpå pinden og kør stempelet rundt, indtil pinden ikke bevæger sig hverken op eller ned, så er stempelet i top og vi kan spænde skruen, som holder metalpinden.

    Drej svinghjulet rundt (uden krumtap) til den grønne streg med uret, står ud for den røde streg på statoren. Når den gør det kan vi spænde svinghjuls møtrikken:

    (link fjernet)

    Så drejer vi stemeplet lidt den anden vej igen så der er frigang mellem metalpinden og stempelet. Skrue nu micrometeret 1,4mm indad, ved at dreje micrometeret en hel omgang og så overpå 4. Så står stempelet 1,4mm før top og så skulle den røde streg med uret, gerne stå ud for den røde streg på statoren. Gør den ikke det så skal statoren blot rykkes lidt indtil den passer.

    OBS: Det er en fordel lige at stille tændingen et par gange, så du er sikker på den står som den skal.

    Nu skulle tændingen gerne være stillet og vi kan sætte pumpedækselet eller kølekappen på igen og tage en test tur.

    (link fjernet)


Kommentér på:
Italkit Inneroter Indstilling ?

Annonce