Hvordan er det lige loven er? {{forumTopicSubject}}
Går og tænker lidt på en Rs50 indtil pengene falder til en bil, men hvordan er det nu lige at reglerne er for sådan en.
Er det lovligt at tune, gejle, style osv så længe man blot køre 45km/t.
I tilfælde det er lovligt, hvordan er det så med forsikringen?.
I tilfælde af det er lovligt, hvad så med når man køre for stærkt. Hvis man køre efter gældene fartgrænser (50-60-70) og på landevejene (80). Hvordan opregnes bødestraffen så, er det i % i forhold til at man må køre 45. Eller er der en fast bøderamme for blot at overskride de 45 km/t. Eller hvordan er det. - Grunden til jeg spørger er selvfølgelig jeg er lidt nervøs for et hak i kortet, eller helt at miste det/få det udsat.
I tilfælde af det er ulovligt, hvordan er det så.. så er forsikringen selvfølgelig ugyldig, men hvordan ligger bødestrafferne og alt hvad der så høre herunder, kan man riscikere det samme som med en 30'er at falck henter den og piller den fra hinnanden?. Kan man riscikere at få et hak i kortet for blot at have tunnet scooteren, ja fortæl fortæl.
sep 2005
Følger: 47 Følgere: 48 Scootere: 2 Emner: 538 Svar: 3.148
det er det samme princip som en 30'er , den må ikke tunes, selvom du overholder fartgrænsen.
Du må gejle og gøre ved, det er lovligt.
Du må ikke tage dioder og neon på, da det er ulovligt, ligesom på biler.
- Lasse
sep 2005
Følger: 47 Følgere: 48 Scootere: 2 Emner: 538 Svar: 3.148
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 194 Svar: 416
jul 2004
Følger: 27 Følgere: 29 Scootere: 4 Emner: 184 Svar: 560
og der må ikk være bart styr!
det eneste stejling du må er alle dine resavedele må du farve på nær lygter!
sep 2003
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
Hvor vit der må være spejle, dioder eller andet fiks faks på er egenligt også lidt ligemeget, scooteren skal blot bruges til transport frem og tilbage..
Folk taler om at det er samme regler som gælder for biler, må tunes op til 20% men man skal overholde fartgrænserne. Nogen der ved mere om dette..
Det jeg egenligt er mest interesseret i at vide noget om er bødestrafferen, og chancen for klip og mistet kort. Hvordan de forskellige grænser går, og om vit jeg riscikere at stå på landevejen uden scooter, eller om jeg blot bliver kaldt ind til et syn.
På forhånd tak, og ser frem til nogle konstruktive svar fra folk der ved noget om det(ikke kun gætværk, eller snak gennem venners onkels tante som var politimand i 80'eren)
sep 2003
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
Og hvis jeg køre for stærkt kan de klippe mit kort, men hvor meget for stærk, nægter f.eks at tro på de klipper allerede ved 55km/t. .. Hvor går grænserne?
sep 2003
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
En billist får hellere ikke klippet kortet hvis han køre 60kmt/ i en 50km zone, der hedder det bøde, ved højere hastigheds overskridelse højere bøde + klip, evt. 2 klip og rigtig høj så hele kortet og en kæmpe bøde.
Der må være nogle lign. regler når vi taler 45'er, 45'er ses trods alt som 45'er i trafikken. Der må være nogle grænser. Nogle 45'er køre trods alt også 60-70km/t når du køber dem fra ny (ved ikke om det gælder stadigvæk men sådan har det jo været).. Så et eller andet sted må der ligge en lovgivning som gælder for 45'er.
At jeg spørger efter hvor han har sin fakta fra er at det er lidt for nemt bare at slynge noget ud, og vil blot gerne vide hvor han har sin fakta fra.. det er vel hellere ikke så svært at forstå
sep 2003
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
jul 2006
Følger: 1 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 6
Hvordan er det lige loven er?