{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
505 visninger | Oprettet:

Daniel W  J
Daniel W J
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

Hvordan er det lige loven er? {{forumTopicSubject}}

Går og tænker lidt på en Rs50 indtil pengene falder til en bil, men hvordan er det nu lige at reglerne er for sådan en.

Er det lovligt at tune, gejle, style osv så længe man blot køre 45km/t.

I tilfælde det er lovligt, hvordan er det så med forsikringen?.

I tilfælde af det er lovligt, hvad så med når man køre for stærkt. Hvis man køre efter gældene fartgrænser (50-60-70) og på landevejene (80). Hvordan opregnes bødestraffen så, er det i % i forhold til at man må køre 45. Eller er der en fast bøderamme for blot at overskride de 45 km/t. Eller hvordan er det. - Grunden til jeg spørger er selvfølgelig jeg er lidt nervøs for et hak i kortet, eller helt at miste det/få det udsat.

I tilfælde af det er ulovligt, hvordan er det så.. så er forsikringen selvfølgelig ugyldig, men hvordan ligger bødestrafferne og alt hvad der så høre herunder, kan man riscikere det samme som med en 30'er at falck henter den og piller den fra hinnanden?. Kan man riscikere at få et hak i kortet for blot at have tunnet scooteren, ja fortæl fortæl.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan er det lige loven er?
  • #1   13. jul 2006 RS50 er en 45'er, som må køre 45 km/t
    det er det samme princip som en 30'er , den må ikke tunes, selvom du overholder fartgrænsen.

Du må gejle og gøre ved, det er lovligt.
    Du må ikke tage dioder og neon på, da det er ulovligt, ligesom på biler.

- Lasse

• #3   13. jul 2006 SKAL der være sidespejle på en 45'er?

• #4   13. jul 2006 men man må da ikke lave stelforandring? eller hvad? altså andet styr eller svejse lidt i stellet...

• #5   13. jul 2006 der skal sku da ikk være spejle på,
    og der må ikk være bart styr!

det eneste stejling du må er alle dine resavedele må du farve på nær lygter!

• Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    sep 2003

#6   13. jul 2006 Nu fandt jeg så lige ud af at søge, og kan se der er ekstremt delte meninger om dette emne, så håber på svar fra folk som ved noget om det!.

Hvor vit der må være spejle, dioder eller andet fiks faks på er egenligt også lidt ligemeget, scooteren skal blot bruges til transport frem og tilbage.. smiley

Folk taler om at det er samme regler som gælder for biler, må tunes op til 20% men man skal overholde fartgrænserne. Nogen der ved mere om dette..

Det jeg egenligt er mest interesseret i at vide noget om er bødestrafferen, og chancen for klip og mistet kort. Hvordan de forskellige grænser går, og om vit jeg riscikere at stå på landevejen uden scooter, eller om jeg blot bliver kaldt ind til et syn.

På forhånd tak, og ser frem til nogle konstruktive svar fra folk der ved noget om det(ikke kun gætværk, eller snak gennem venners onkels tante som var politimand i 80'eren)

• Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    sep 2003

#7   13. jul 2006 Benjamin, Vil du ikke godt oplyse hvor du har dine fakta fra?
    Og hvis jeg køre for stærkt kan de klippe mit kort, men hvor meget for stærk, nægter f.eks at tro på de klipper allerede ved 55km/t. .. Hvor går grænserne?

• Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    sep 2003

#10   13. jul 2006 I bliver altså nød til lige at læse mine indlæg hvis ikke kan følge mig hvor jeg vil hen af.

En billist får hellere ikke klippet kortet hvis han køre 60kmt/ i en 50km zone, der hedder det bøde, ved højere hastigheds overskridelse højere bøde + klip, evt. 2 klip og rigtig høj så hele kortet og en kæmpe bøde.

Der må være nogle lign. regler når vi taler 45'er, 45'er ses trods alt som 45'er i trafikken. Der må være nogle grænser. Nogle 45'er køre trods alt også 60-70km/t når du køber dem fra ny (ved ikke om det gælder stadigvæk men sådan har det jo været).. Så et eller andet sted må der ligge en lovgivning som gælder for 45'er.

At jeg spørger efter hvor han har sin fakta fra er at det er lidt for nemt bare at slynge noget ud, og vil blot gerne vide hvor han har sin fakta fra.. det er vel hellere ikke så svært at forstå smiley

• Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    sep 2003

#11   13. jul 2006 en 45'er ses trods alt som en bil i trafikken, skulle der stå smiley

• #12   19. jul 2006 du får et klip hvis du over skriver med 30 % lige som biler gør.... dvs. 58.5 - 71.9 kmt giver 1 klip, 72 - op midster du kørerkortet.... der er samme regler som for bilen.... 30% et klip 60% midster du det...

Kommentér på:
Hvordan er det lige loven er?

Annonce