Karburator,Hane blahblah {{forumTopicSubject}}
Hey Sg Jeg blev Påkørt af en billist på min Piaggio new Typhoon her i start Maj måned og fandt ud af her i sidste uge at så længe der ikke var noget kørsels forbud fra politiet eller forsikringsselskab må jeg gerne selv reparere den nu og kører på den så længe den er trafik sikker.
Har så ophængt nogen skjolde med strips og lige haft skiftet ventil på både for og baghjul da de var utætte og sådan. Men efter et par måneder uden opstart kunne den ikke komme igang så gav den nogen sprøjt startspray i luftindtaget og så hoppede den hurtigt i live. Skiftede så også luftfilter da det andet var møj ulækkert og havde et nyt til at ligge. Så fik jeg den igang igen men udstødningen lød mærkeligt og den gik mærkeligt i omdrejninger så spændte møtrikkerne ved udstødningsporten og så var alt fint indtil idag da jeg endelig får den ud på vejen igen efter de ventiler så dør den helt ud når den kommer op på halvgas eller over så tænkte efter de måneder har karburatoren det nok lidt skidt så ville skille den ad og rense, Men da jeg så tog Benzin slangen af fossede det ud med Benz og det blev ved og ved og måtte smide slangen i en benzindunk hvor den så nu har tømt hele min tank.....
Mere eller mindre er min vakuum hane vel død? Som er derfor den druknede på den måde og syntes jeg læste et sted at hvis den bare har smadret benzin ned og skubbet det forbi svømmeren kan der ligge benzin i hele blokken nu? Eller er det endelige problem lige nu bare en ny Hane og så skulle alt gerne spille?
jun 2023
Følger: 8 Følgere: 279 Emner: 51 Svar: 968
https://www.thansen.dk/scooter-mc/scooter-og-knallert/reservedele/vga/formula-50/benzintank/benzinhane-vga-formula-50/n-354749921/pn-354667638
sep 2003
Følger: 20 Følgere: 668 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.862
Vakuum haner til piaggio burde være nemt at finde.
Måske ikke på thansen men kgi scooterattqck osv osv.
Hvis der er benz i blokken så evt bare af med tændrør og vente til det er fordampet.
jun 2023
Følger: 8 Følgere: 279 Emner: 51 Svar: 968
Karburator,Hane blahblah