Optimering af lovlig Puch Maxi {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået nallerne i en puch maxi P fra 73' der starter og køre rimelig fint. Men jeg vil dog lige høre jer kloge sjæle om der muligvis er noget som kunne optimeres en smule.
den køre pt 31km/t på gps
Der skulle være skiftet cylinder og karburator for nyligt. (nok inden for de sidste par år)
Karburatoren er en rund 12mm bing kopi med ukendt dyse, som ikke er nummereret. Samt standard cylinder med plump
Jeg skiftede til ny luftfilter kasse her i denne uge. Og undrede mig over hvordan den kun køre 31kmt når lyftdyssen var fjernet fra luftfilterkassen.
Og generelt virker det til den kører lidt rigt, som kan ses på billedet.
Det virker til en kører en tand bedre når den er kold, og er en lille smule dalene i omregninger når en bliver rigtig varm
Så derfor har jeg købt dyseset for at få den dysset ordenligt til MED pillet luftbegrensning
Ellers tror jeg alt andet er standard og muligvis originalt.
Så for lige at skære mit spørgsmål helt ud i pap. Er der nogle dele i motoren man burde tjekke op på om det skulle skiftes. for lige at få den op og løbe omkring de 39 kmt Eller tror i det ville være nok at få den dysset til?
Kom frisk med bud og ideer
sep 2003
Følger: 20 Følgere: 668 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.872
Men når det er overtået, så skift tandhjul med en topfartsberegning ud fra anral tænder ratio nu og efter.
Alt hvis du har 15 tands bagpå nu og skifter til 12 tand så blir topfarten 20% højere f.eks.
Optimering af lovlig Puch Maxi