tunnings spørsmål!! (1) {{forumTopicSubject}}
1. Hey sg jeg Har lige købt noget brugt tun af en ven, og jeg vil høre hvordan jeg vil kunne få det næsten som nyt?? Jeg har renset følgerne. cylle, stempel, top og karburator, med noget benz, en pinsel og en kompresser, nu vil jeg så ha lagt stemplet i olie men skal det være noget specielt olie eller bare mad olie?? Er der andre måder jeg kan klargøre det på inden det skal på blokken??
2. Blokken er blevet sandblæst og malet og blueprintet til cyllen. Skal jeg polere skyllekanalerne?
3. 45mm anthena membrandt cylle: (skal jeg blueprinte den til uds eller ville det være dumt? Har også tænkt på at polere diverse steder såsom, uds kanal og indsugnings kanal, er der andre steder jeg kan polere, eller vil polering være dumt?)
4. 45mm topstykke (fra 7,5 hk tunsæt): (kan jeg gøre noget ved den så den kan yde max?)
5. 45mm anthena stempel (kan jeg gøre noget andet for at få det til at yde max?? Ville filing være dumt)
6. 20mm karburator (også fra 7,5 sættet ): (den er renset og klargjort, er der andet jeg kan gøre med den? Hvad for et filter ville lyde bedst? K&n eller twin air eller noget helt tredje?)
JA DENNE GANG DELER JEG DET OP I 2
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 2 Emner: 142 Svar: 994
jul 2003
Følger: 112 Følgere: 117 Scootere: 62 Emner: 491 Svar: 11.603
Eks hvis du køber en brugt vario så skift ruller og nylonstyr og rem, så er den som ny (måske ik af udseende men af ydelse) og det samme med cylle.
Køb evt et nyt stempel eller stempelringe så for du det mere kompresion ud af det...
Kabu behøver du ik gøre noget ved.
Du kan evt polere studs og kabu lidt men ikke ligeså højglanspoleret som et varioskjold eks.
Der skal være lidt ujævnt så benzinen ikke bliver til store dråber da det så bliver sværer at forbrænde ordentligt i cyllen.
Men
jul 2003
Følger: 112 Følgere: 117 Scootere: 62 Emner: 491 Svar: 11.603
tunnings spørsmål!! (1)