Skift at stempel eller cylinder og stemple {{forumTopicSubject}}
Hej SG
Jeg har gået med tanken om at åbne min AM6-motor, som har kørt 11.xxx km i alt – hvoraf jeg selv har kørt 1.100 km. Jeg ved ikke hvornår stemplet sidst blev skiftet, og det er muligvis aldrig blevet gjort.
Mit første spørgsmål er derfor: Skal jeg nøjes med at skifte stemplet, og i så fald – hvilket stemple anbefaler i hvis i kan sende link til orginale ligende stempler.
Jeg går også med tanken om at opgradere til et 50cc sport cylinder, primært for at få en bedre throttle-respons. Knallerten er begrænset til ca. 48 km/t og holder op med at accelere der. Den kører op til 12000 rpm. Den har stadig den originale begrænsning i udstødningen, som er en Voca Cross Rookie 50/70.
Hvis et cylinderskift giver mening – hvilken cylinder vil du så anbefale? Tænkee også på det pågrund af den gamle er slidt udvændigt.
Knallerten er en Rieju MRT 50 Pro fra 2020.
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.117
sep 2024
Følger: 12 Følgere: 99 Emner: 29 Svar: 39
nov 2023
Følger: 21 Følgere: 131 Scootere: 5 Emner: 20 Svar: 144
En crosser køre på alu cylinder, og bliver mishandlet for sygt og er lavet til max ydelse i kortere tid, så der skifter man cirka efter 50 timers kørsel (kommer an på kørsels stil)
Hvor på gearmaskiner og scooter er de støbejern (fra fabrikken) og ikke super hård. Køre man gerne på samme cylinder indtil lortet dør og ikke kan mere, eller man mærker så markant dårlig ydelse at man ved det skal skiftes.
I manualen siger man gerne et bestemt interval hvor man skal lave tjek på dem. Men kør dit cylinder til lortet dør, ingen grund til at bøvle med at skulle skifte væske, hvis ikke den er død endnu.
Skift at stempel eller cylinder og stemple