{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækker ansvarsforsikring tunede knallerter?
  • #1   19. jul Spørg jeres forsikringsselskab.
    Men er ret sikker de vil sige de ikke dækker.

• #2   19. jul Ansvarsforsikring dækker tunede knallerter
    100%

Det gør alle selskaber, da forsikringspolicen er dikteret og prissat fra statens side for at sikre fair forhold og priser så alle har en..

Der er kun 2 ting der kan gøre at du dømmes i retten til at skylde forsikringsselskabet det beløb forsikringsselskabet har udbetalt til skadelidte (offeret)

1: du laver skaden med vilje

2 du laver skaden under en adfærd der kan kategoriseres som "Grov Hensynsløshed".

At knallerten kan køre 75 er ikke grov hensynsløshed.
    Det er slet ikke hensynsløshed.
    Det er bare forbudt.

Du kan køre groft hensynsløs på en lovlig knallert.

F.eks. hvis du kører hen ad gågaden i mørke med slukket lys og fuld og på baghjul, og rammer nogen med 30 km/t og brækker ryggen på dem.

• #3   19. jul Ja I første omgang, men vurderes det at det er den høje hastighed der er skyld i ulykken, kan de efterfølgende kræve omkostningerne fra dig.

• #4   19. jul Hvis hastigheden er så høj ift. forholdene at det var groft hensynsløst at køre så stærkt, ja.
    Ellers nej.

Ikke bare fordi man kørte for stærkt til at kunne nå at bremse/undvige.

Der står ikke noget i forsikrings policen om at dækningen bortfalder såfremt man forårsager en ulykke ved at gøre noget ulovligt.

Men der står man kan idømmes regres såfremt man laver ulykken med vilje.

Eller grov hensynsløshed.

Det er ikke groft hensynsløst at køre 45knallert med 70 kmt.
    Heller ikke 30knallert med 70.
    Heller ikke selvom man ikke har kørekort til motorcykel.

• #5   19. jul Spørg dit forsikringsselskab, der er ingen af os der ved hvad du skriver under på, eller hvad dit selvskab tolker som "grov uansvarlighed"

• #6   19. jul Det er dommeren der skal fortolke.
    Evt jurye.

Forsikringsselskabet anklager bare en.

Og de har økonomisk incitament til at lyve hvis du ringer og spørger, og sige din ansvarsforsikring bortfalder hvis knallerten er tunet.

Just saying. Det et sandheden.
    Spørgsmålet har været oppe en million gange og der er altid nogen der tror der ikke er nogen regler, eller at reglerne er at den ikke dækker, eller tunet knallert = grov hensynsløshed uden at kende til præcedens på området smiley

Og ansvarsforsikringer er alle sammen 100% identiske.
    Så vi ved alle sammen hvad han skriver under på smiley

• #7   19. jul Dont get me wrong, men I sidste ende er du en random person der skriver på et random forum, ligesom mig, måske du har ret, det skal jeg ærligt ikke kunne afgøre jeg er ikke jurist.
    Men generelt skal man passe på med at modtage juridisk og lign. Vejledning på vilkårlige internet fora.

• #8   20. jul Ja man skal altid tjekke efter selv, men i sidste ende er det kun højesteretsdommere der kan fortolke loven.

Tjek evt med chat gpt. Søg evt i forum.

Det har som sagt været oppe en million gange og resultatet er det samme hver gang.

Tunet knallert betyder ikke at ansvarsforsikringen bortfalder.

Hvis det gjorde, så havde vi hørt om det før.

At du ikke ved det er lidt en overraskelse for mig.
    Gammel erfaren mand ligesom mig. Men åbenbart aldrig stødt på det spørgsmål før.

Læs evt sidste kommentar i den her forum tråd, og se om du fanger referencen til hvor trætte folk som mig er af at skulle blive spurgt om noget, svare, og så blive modsagt af folk der ikke ved noget om emnet...
    https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/844412-a2_begraensing_eller_ej

Det står en langt ud af halsen til sidst.

Det er eksremt simpelt.

Alle ansvarsforsikringer er ved lov 100% ens.

Og det her spørgsmål har været oppe en million gange før.

Og svaret er det samme hver gang.

Det ville være nemt at finde online, hvis dem der kendtr svaret var de eneste der svarede på det.
    Men hver gang er der en eller anden der bruger lang tid på at gentage sin tro gentagne gange, tid der ku være brugt på at undersøge sagen istedet.

https://familieadvokaten.dk/breve-900/b900-54.html

Forresten findforsikring.dk lyver.
    Der er mange der lyver. Men især om det her.
    Findforsikring.dk er forsikringssælger, og de lyver om det her for at sælge kunder til forsikringsselskaberne til en højere pris, fordi færre af dem er tunede når de nu siger ansvarsforsikringen ikke dækker tunede knallerter.
    Men de henviser ikke til loven, de er ikke advokater, de er ikke engang et forsikringsselskab. De har bare en hjemmeside der er en butiks portal.

Familieadvokaten er advokat.

Jeg er uddannet kørelærer med speciale i jura.

Nu burde jeg ikke behøve skrive mere, for at trådstarter og forældrene ender med at kende sandheden og kan beslutte ud fra den, hvad de vil gøre fremover.
    Google, spørge en ai, ringe, eller bare køre. Eller helt lade være. smiley

• #9   20. jul Okay

• #10   20. jul Uanset hvad du skriver stolpe op og stolpe ned, er du bare (præcis som mig) en anonym bruger på et vilkårligt forum. Absolut ingen troværdighed uanset hvor meget du selv føler det.

• #11   20. jul Og at en internet advokat ikke "mener" det kan betegnes som grov hensynsløshed, er ikke ligefrem mejslet i sten. smiley

• #12   20. jul Nope.

Men har du brugt 1 sekund på at læse om det her?
    Endsige et minut?

Det ville tage dig 10 minutter max.

Men istedet for at have respekten til at tjekke om noget nogen skriver er korrekt, vil folk hellere bruge 20 minutter på at sige igen og igen at de ikke tror på det personen skriver.

Har haft folk påstå at det koster 7000 kr at køre mc kun med bilkørekort, 10 gange over en periode på flere år. Hver gang brugt oceaner af tid på at debatere deres tro og manglende tro.
    De kunne have undersøgt sagen første gang og så havde vi måske ikke haft så mange der ikke kender reglerne.

Hvor længe skal vi snakke om at du ikke ved noget om det og du ikke tror den dækker, før du bruger 5-10 minutter på at finde ud af hvad en ansvaraforsikring dækker?

Alle der har en burde vide det....

Du ved det ikke.

Jeg gør.

Skal jeg give dig lovteksten?
    Skal jeg give dig eksempler på præcedens straf fra højesteret?

Basal logik virker ikke, så fortolkning af lovtekster eller sagsakter hjælper nok heller ikke.

Prøv evt. at undersøge sagen engang, så du faktisk ved noget om emnet, inden der blir brugt mer tid på at skrive trosbekendelser og vantrosbekendelser smiley

Alle ansvarsforsikringerne er ens.

At køre en tunet motorcykel er ikke groft hensynsløst.

1+1=2.

Det er ikke sværere.

Medmindre man er troende smiley

• #13   20. jul Jeg holder mig til at søge viden ved fagfolk (i virkeligheden) jeg stoler på, det her er ikke et emne der bekymre mig, så bruger ikke unødig tid på at sætte mig ind i det.

Jeg kommer ikke til at stole på hvad folk skriver på vilkårlige forum uanset hvor overbevisende det lyder, og jeg vil på det kraftigste stadig anbefale trådstarter at søg hjælp hos en professionel, i virkeligheden.

Kald mig gammeldags, men jeg har set alt for mange selvudråbte genier på nettet til ikke at vide bedre.

Du må ikke tage det så personligt, jeg aner ikke hvem du er eller hvad der skulle gøre at din troværdighed skulle være højere end "brugerx9xx7", det er ikke personligt men sandheden. Vi er blot anonyme brugere på et internet forum.

• #15   20. jul Du får ret.
    God søndag smiley

• #16   20. jul Enten har man ret eller også har man ikke smiley men fred er også en god ting smiley fortsat go søndag smiley

Kommentér på:
Dækker ansvarsforsikring tunede knallerter?

Annonce