{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
536 visninger | Oprettet:

Hvordan istandsætter man en knallert? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste har købt en Puch Maxi til mig, så jeg kan komme i skole uden at skulle med bus med dertihørende angstanfald.
Den er jo en aldrende dame og har derfor også nogle alderspletter, f.eks. rust på styret og lidt andre steder...
Det skal self. af, så den bliver rigtig fin inden den skal males lyserød.
Men hvordan får vi det bedst af?
Jeg har tænkt på Slipol, men jeg ville gerne vide hvar der ellers er af alternativer?

Desuden skal den jo matteres, grundes, spartles og males og endelig skal jeg have fundet en trækasse til at sætte bagpå - men hvor finder jeg lige sådan en? Det skal jo self. helst være en gammel træ-ølkasse...

Hjelmen er hvid, men jeg kunne godt tænke mig lidt pynt derpå - kan man male den? Jeg havde tænkt på at skære et mønster ud i selvklæbende plastik(stencilering), slibe og grunde derigennem og så male et fint mønster - men kan det lade sig gøre?

Håber der er nogen der har nogle gode råd...

-Esseline (Tjarligdrengens kæreste)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan istandsætter man en knallert?
  • #1   24. jul 2005 Okay, hvis du vil istandsætte en scooter helt fra bunden kan du gøre flg (sat i rigtig rækkefølge):

Sandblæse alle jern dele grundigt af for rust. De steder hvor rusten har tærret lidt skal der self spartles. Hvis du vil være sikker på godt resultat under maling brug lidt sprøjtespartel. Hvis du skal til at lave et størrer projekt skal du ha motoren skilt af og glasblæst blokken og givet det noget lak!

Og lad nu være med at poleres noget op det bliver så grimt med tiden! Det er en hurtig og doven løsning som 90 % af tilfældene ikke virker.

Til hjelmen:
    Du kan ikke male hjelmen, da den mister effekten. Dvs at de stoffer der er i spray dåse, (kan ik huske navnet på stoffet) opløser det ting under!
    Og det samme hvis det skal lakeres så fortynderen i malingen opløser os lortet!

• #2   24. jul 2005 #1Jeg vil ikke skære i hjelmen, men i det plastik jeg vil skære skabelonen i.

#2 Jeg har ikke mulighed for at sandblæde, så der skal knofedt og sandpapir til! Men hvor fint i korn?

Ang. hjelmen kanman så slet ikke komme noget som helst maling på uden at ødelægge den?
    Har nemlig noget guldmaling på terpentinbasis, som jeg ville lave noget med...

-Esseline

• #3   24. jul 2005 Altså du kan sagtens gøre det uden at det ville kunne ses at hjelmen bliver ødelagt! Men den mister bare virkningen..

• #4   24. jul 2005 med hjelmen man må ikke engang sætte klistermærker på en hjelm da det kan ødelægge belægningen i hjælmen

og nej man må under INGEN omstendigheder male sin hjelm

Kommentér på:
Hvordan istandsætter man en knallert?

Annonce