{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
279 visninger | Oprettet:

thomas R
thomas R
Emner: 4 Svar: 13

Pgo hot 50 problemer {{forumTopicSubject}}

Hej der ude.
Jeg har fået til opgave at reparere sådan en pgo hot 50 fra 2010 som jeg har store problemer med.
Det er tændingen der driller mig helt vildt det lyder meget som om den tænder for tidligt og den slår også tilbage når man træder på kickstarteren men starter med boremaskine men den lyder som en gammel traktor og har voltsom tændings banken den kan kun lige holde sig I gang med gashåndtaget i bund.
Jeg har skiftet til helt nyt ledningsnet, cdi, laderelæ, tændspole, stator, svinghjul og sat en extra stel forbindelse på.
Knægten der har scooteren har fået renoveret motoren for et par måneder siden med ny krumtap og lejer, den har ikke virket siden.
Mit spørgsmål er så om man kan have sat en forkert krumtap i så svinghjul ikke sidder rigtigt i forhold til pickup?
Håber der er nogen der ude der kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte træpaneller op, 4 stk i stue i et hjørne og et i gange. 800 kr.
  • Lampe, maleri 1.000 kr.
  • Skift af slange på 2 cykler 350 kr.
  • Cykelskærm er gået i stykker på forhjulet og Dynamo lygter gået ud 500 kr.
  • Afmontere BWT anlæg 650 kr.
  • hænge hylder og billeder op. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pgo hot 50 problemer
  • #1   1. jun hvad farve er gnisten? Sidder not i?

• thomas R
    thomas R Tilmeldt:
    maj 2022

#2   1. jun Not sidder i, farven på gnist må jeg lige vende tilbage med i morgen.
    Hvilken farve skal den have og hvilke farver skal den ikke have?

• #3   1. jun Helst lilla/hvid ikke gul/orange. Tjæk også om den har konstant gnist eller om den kommer og går.

• thomas R
    thomas R Tilmeldt:
    maj 2022

#4   1. jun Ok det tjekker jeg lige i morgen eftermiddag, så du tænker ikke det kunne være en forkert krumtap?

• #5   1. jun Man kan ikke rigtig montere det forkerte krumtap. Kunne være simmerringe ikke sidder ordenligt men lad os få styr på tøndning først

• thomas R
    thomas R Tilmeldt:
    maj 2022

#6   2. jun Har lagt et billede på af tændrør der gnister, jeg syntes det ser ud som om den er hvid/lilla.

profilbillede
  • thomas R
    thomas R Tilmeldt:
    maj 2022

#7   2. jun Stempel er i top på det her billede.

profilbillede
  • #8   2. jun Ser sgu fint ud. Ville lige tjække karburator om den er tilstoppet

• thomas R
    thomas R Tilmeldt:
    maj 2022

#9   2. jun Det er den ikke for den er helt ny har også prøvet med en anden uden held.
    Når man træder forsigtigt på kickstarteren så slår den kickstarter hårdt tilbage, det gør dælme ondt i foden hvis man kun har crocs på:(
    Træder man hårdt på kickstarteren virker det som om der er super meget kompression, taget jeg tændrørshætte af er der normal kompression på.
    Så det virker meget som om den gnister et stykke før stempel er I top.
    Den kan dog starte med boremaskine men laver en frygtelig masse tændningsbanken og kan kun lige holde sig i gang med gashåndtaget i bund og det er det samme resultat med det gamle svinghjul.
    den springer ikke nogen gnist over når tændrør er ude og jeg sætter boremaskine på den gnister meget fint.
    Hvis det nu ikke er tændingen tænker jeg måske det kunne være forkert stempel som er en my for kort, men det bare gætterier.
    Jeg tror måske jeg kaster håndklædet i ringen og må opgive at hjælpe knægten for alt er skiftet og det er fuldstændig det samme resultat som før alt blev skiftet.

• #10   2. jun Tændningstidspunkt kan ikke stå forkert når man har not i. Har du haft kompression måler på?

• #11   3. jun #9
    Det skal lige siges at den rent faktisk skal gniste FØR øverste dødspunkt.
    Er du sikker på at notten sidder korrekt og holder fast i svinghjulet som den skal? Hvis jeg ikke tager fejl så kan man godt vende notten forkert og så går den ikke ind i snittet på svinghjulet korrekt hvilket så fører til ukorrekt tænding.

• #12   3. jun #11 man kan ikke samle forkert. Selvom not er på hoved. Man skal fandme være destruktiv for at samle det forkert

• thomas R
    thomas R Tilmeldt:
    maj 2022

#13   7. jun Opdatering.
    Det var stator/pickup der var en fejl på den var købt hos thansen nu har knægten købt en original og så virker det.
    Der er åbenbart mange der skriver de har haft problemer med lige netop stator fra thansen til pgo hot 50.
    Tak for alle jeres input og hjælp

Kommentér på:
Pgo hot 50 problemer

Annonce