{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
305 visninger | Oprettet:

lovlig topfart men ulovlige dele? {{forumTopicSubject}}

Hej SG

for cirka 5 måneder siden blev jeg stoppet på min hot og fik bøde da den var for hurtig.... nu har jeg købt ny knallert, en tomos a35 og den kommer ikke til at køre mere end den må da jeg ikke vil miste den og få udskudt bil kørekort. men har lidt overvejet at sætte en 28mm bullit udstødning på og planet topsykke, men det er jo ikke orginalt....

så hvad ville der ske hvis jeg bliver stoppet for anden gang på en knallert som kun har ulovlig udstødning og topstykke for at få lidt mere hestekræfter, men lovlig topfart??

på forhånd tak:D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lovlig topfart men ulovlige dele?
  • #1   2. mar ulovlig er ulovlig det er meget sort og hvidt

• #2   2. mar Du får en bøde for konstruktiv ændring. Mener ikke det betyder noget ift bil kortet.

• #3   2. mar I teorien er det ligemeget om den kører 31 eller 80.
    Hvis den er konsteukrivt ændret siger bekebdtgørelsen af færdselsloven den er tunet.

Men i praksis er det noget helt andet.
    De straffer dig kun for tun hvis den kører for stærkt.
    Dvs så længe den kører under 43 kmt vil 99% af betjentene højst give dig 1000 i både pr ulovlige del, og kun hvis den larmer aaalt for meget eller stinker ad helvedes til, og kun for det der tydeligvis er ulovligt.

Med andre ord, din plan lyder god.
    Få den til at køre godt, men hold topfarten lovlig.
    Så er du så godt som 100% sikker.

Er selv blevet stoppet mange gange, har lavet meget ulovligt og kender ualmindelig meget til lovgivningen og politiet.
    Og jeg ville gøre som du siger.

• #4   3. mar De er nu ikke så strenge som folk vil gøre dem til.
    Kører man ordentligt og den ellers kører det den må?
    Så bliver det som regel blot nævnt som "Det skal du nok lige kigge på, og så må du trække hjem"
    De ved lige som alle os andre, at en original udstødning koster en bondegård, kontra en uoriginal, som i sig selv ikke rigtigt giver noget.

Kommentér på:
lovlig topfart men ulovlige dele?

Annonce