{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

choker kabel..... {{forumTopicSubject}}

Davs til jer alle, er der nogen der kan fortælle mig hvilket choker kabel der skal bruges til de der Naraku/stylepro kina karburatorer der? kan ik lige finde ud af det selv

ogs om det er den fede ende eller den tynde kan ikke selv bestemme mig ud fra chokeren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  choker kabel.....
  • #1   27. feb Kan det passe din karbruator er en PWK model …

• #2   27. feb Med he syn til det her du spørger om angående om det er den

“ Fede ende eller tynde ende “ forstår jeg ikk helt
    Men den tykke ende ( Fede ende ) det er den ende som skal Ned i karburatoren …..
    og hvis det er chokerkabel du spørger til så kan sådan en her bruger

https://speedline.dk/yamaha-aerox-foer-2003/kabler-1/p/chokerkabel-101-octane

Dog
    Kræver det at din karbruator bruger kabel i forvejen til choker , fordi hvis din choker skal trækkes op direkte på karburatoren via en slags vippe kontakt , så skal skal du først lave det om så du kan trække chokeren via en kabel …

I første ende …

Så fortæl loge hvad for en Karbruator du har mest af så giv en link til den model du har

• #3   27. feb 1# Nej det er en PHGB 21mm

det er den her karburator jeg har på som er med manual choker med kabel

og her får du lige et link til den
    https://speedline.dk/p/karburator-21mm-phbg-black-edition

det jeg mente med fede og tynde ende var fordi jeg havde fundet nogen til 20kr på AliExpress (se billederne) som jeg sagtens tænker kan bruges på skal nok bare lige have en svanehals på og så burde det da virke fint og ellers ka man også købe en normal træk choker til 20kr på AliExpress også som passer til den karburator så i værste tilfælde køber jeg bare sådan en og skruer i

profilbillede
  • #5   27. feb Den øverste her er med den tynde ende og den her nedenunder er med fed

profilbillede
  • #6   27. feb når tænker det er den med den tynde ende men det ligemeget nu, er sgu kommet til og smide chokeren væk så køber bare en normal træk choker og skruer i istedet

Men tak for du svarede smiley

• #7   27. feb Alle de chooker jeg har bruger den Tynde … og det er din også ….

Altaå du skal bruge den med Lille hovde på … Jeg har faktisk aldrig set et choker kabel med et stort hovede som ligner noget bruges til en bagbremser

• #8   27. feb ja tænkte også den så for stor ud, men igen matchede formen på kablet perfekt med hullet i chokeren så blev lidt i tvivl

• #9   27. feb Jammen du har uden Tvil gjort det rette ved og spørge om det før man køber det , For som du siger , så kan de godt sætte en igang med at tænke om det nu også passer eller andet passer , osv osv , og så starter tankerne ellers bare ruller ind og så ender det sku, altid med med tvil og en god gamg fejl køb … he he …. Men hvorfor spørger du enlig om dette er din karburator med choker kabel eller er det fordi du vil lave den om til det eller evt noget helt trede

• #10   27. feb nej det var fordi den havde den manuelle choker som bruger kabel bare skruet i uden kabel så ville jo så gerne have den choker til og fungerer så jeg ikke skulle give den 10 spark plus 2-3 gange med start spray dog idag endte jeg så må og smide den skide choker væk så gider ik rigtig både og skulle købe choker, kabel og så finde et sted den ka sidde

så er det nemmere bare og nippe den manuelle træk choker til små 20kr på AliExpress istedet (se billedet)

• #11   27. feb syntes alligevel pris forskellen på speedline er syg nok, inde hos dem koster den nemlig hele 100kr......

profilbillede
  • #12   28. feb He he. ..køre du så uden Ckoker hovede nu , altså den del på billiedet … er det den som du har forlagt et sted

• #13   28. feb ja den går sgu lidt højt i omdrejninger nu ahaha så den komme ik ud og kører før om 2 ugers tid når den pakke kommer fra Kina af

• #14   2. mar Ja den del skal du helst have monteret igen så den er tæt …, men så svært kan den da ikke være at finde hvis du kun har tabt den lige da du afmonterede den …. Og Et godt råd til dig er at du ikke kan finde den lille del og du helst ikke ønsker bruge mere penge på det end højst , så lad din scooter stå , et tørt sted så fugten ikke kommer ind i karburatoren via det lille hul som den sætter i … evt træk en frysepose og over hele din karburator osv og luk posen med strips eller noget og der fra så ellers stil scooter hen indtil du har delen monteret igen i din karburator … hvis du køre uden kan du være uheldig at tændrøret
    og stemplet bliver ødelagt…… Siger ikke det sker , men chancen er der

• #15   2. mar Har heller ik kørt på den siden den røg ud

Og den finder jeg ikke igen, sad og er ikke stolt over det men prøvede og lave en midlertidig trækchoker og så knak den snor der og pga fjederen sprang den afhelvedes til ned på vores græsplæne......

men bestiller den senere og så går der nogen 2 uger cirka så er den ude og køre igen

• #16   2. mar Ja det er da. Billiger .. MENER OGSÅ Temu har dem nu , eller også var det til PWK karburator

• #17   17. mar Fik hentet min pakke dag hvor blandt andet lå den choker i og den passer og virker fint, har ikke rigtig nogen problemer med og starte den mere menn tomgangen er helt sindssyg høj har prøvet og skrue ned på tomgang skruen men der sker intet så der er vel en utæthed? eller er det den benzin skrue du nævnte? den skulle gerne ikk være mere end 1.5 omgange skrue ud

Men hvor stor forskel ville du tro der ville være hvis jeg skiftede den til en 17.5 PHVA istedet da jeg forstår hat af de her samt de 2 justeringskruer er på den side mod luftfilterkassen så hvis de skal justeres på skal hele kassen af hver gang så enten skal jeg bare sige sur røv og få et åbent filter på og beholde den karburator ellers kan jeg købe mig en 17.5PHVA jeg rent faktisk kan finde ud af og indstille

• #18   17. mar Stiger den i gassen omgående den bliver startet , eller stiger den stille og rolig mere og mere i RPM ….
    Og mærker du ikke slet ikke noget som helst når du skruer på Tomgangs skruen …

• #19   17. mar jeg vil mene den stiger med det samme

og nej syntes ikke der er nogen forskel når jeg skruede på tomgang skruen som kunne høres

men kan lige dobbelttjekke imorgen eftermiddag

• #20   17. mar tjekkede bare nu, og den går direkte op på 3-4000 omdrejninger og jeg slukkede så for chokeren og det virkede ikke til og have nogen effekt overhovedet, og der er ingen respons til tomgang skruen?

• #21   17. mar Tjæk disse ting her igennem .

1) Tjek at den store sorte Tomgamgs skrue med 100% sikkerhed er skruet så langt ud at du med absolute sikkerhed ved at den burde være faldet meget i Tomgang det sted hvor den skruet ud til.

2) Den kan være utæt et sted.( evt spray meget lidt forstøvet vand på selve karbruator uden at ramme luftfilter indgangen. hvis du kan du kan høre der sker noget så omkirng det sted forstøvning var at du har problemet med utæthed

3 ) Din gas spjæld kan sætte forkert i karburatoren. Tjek at nålen sætter præcis som den skal.

4 ) Tjek begge ender på dit gas kabel at de ikke er skruet for langt ud så den giver gas af sig på den måde , husk at tjek både op ved gas håndtaget og nede ved karburatoren.og tjek også om gaskablet bliver påvirket på en eller anden måde når dit forhjul er drejet til en af siderne når scooteren står selv.

5 ) Hvis ikke den viste utæthed med forstøver eller at gas spjæld satte forkert eller gas kablets ender var skruer ekstra meget i spænd eller blev påvirket på en måde osv

Så gør du dette her at du tager gaskablet af karburatoren og samler det hele igen på karburatoren med nålen og spjæld så det sætter ordenligt. Og så prøver du at starte din motor op igen uden Gas kablet er monteret på karburatoren ..

Skulle du så pludselig nu opleve at motoren går normal , så ligger fejlen i dit Gaskabel , det kan være den er flosset så den kan ikke kan komme helt tilbage igen i normal position så den går stille i Tomgamg ….

Husk att prøv det med forstøveren , Den fortælle dig Omgånede om det utæt , bare forstøv en enkelt gang på karbruatoren og studsen , bare ikke ram indsugningen ved luftfilter indgangen .

• #22   17. mar Angående 17.5 mm

Det vil ikke gavne dig noget at bruge så stor karburator på et originalt stadart 50cc cylinder
    Du skriver at det træls du skal have luftfilterkassen af osv hvergang den skal indstilles .
    Normal skal du også kun indstille det engang så samler du det igen når du er tilfreds …

• #23   18. mar man skal vel have luftfilter på for at indstille på de skruer der eller hvordan? for så skal jeg vel have luftfilteret af hver gang jeg skal dreje lidt på en af skruerne da de jo bliver dækket af kassen, men man kunne måske muligvis sætte den skævt på så man kan komme ind til skruerne samtidig med indsugningen stadig er iorden

og jov må lige få tjekket det gas kabel her tidligere syntes jeg da jeg rykkede lidt på kablet så gik den lidt ned men så op igen så det kan nu egentlig nok meget vel være der fejlen ligger, og så ellers vil jeg tro den studs er revnet mener nemlig jeg så nogen uden der var hul igennem så det får jeg også lige tjekket muligvis skiftet nu hvor jeg alligevel har en helt ny ubrugt en liggende

Og så vedrørende det 17.5mm så er det ikke lige en helt standard opsætning

Cylinder: Polini sport 70cc

Karburator: Naraku 21mm PHBG 90 dyse

Luftfilter: Standard/Orginal Luftfilterkasse

Udstødning: Athena EVO knæk

Variator: Polini Hi-Speed //Polini 5G ruller

Kobling: Polini 3-G speedclutch

Rem: Polini kevlar

• #24   18. mar Når ja for dælen my bad …. Havde da lige glemt din opsætning .

Jo så ville det være godt med noget 17.5mm men jeg må indrømme jeg at havde valgt noget 21mm hvis jeg skulle ud og købe en ny karburator.
    Men hvis du har en 17.5mm liggende kan du sagtens bruge den , men polini sport 70cc der ved jeg at man for en hel del mere power ved at gå fra 17.5 op til 21mm karburator .

• #25   18. mar har ikke en 17.5 liggende så ville skulle købd en så måske kunne det være det var mere optimalt og skifte til et åbent luftfilter istedet.....

Har du nogen ideer iforhold til et åbent filter istedet, og hvilken dyse jeg skal starte på?

eller ville jeg egentlig bare kunne imens jeg indstiller spænde filterkassen skævt på så der lige var nok plads til jeg kan komme ind og justere på skruerne?

• #26   19. mar Altså et Polini CP 21mm og Cp Powerfilter
    Også en dyse 2nr støre end den du bruger nu hvis du sætter Cp filter på .

• #28   19. mar har ikke lige rigtig fået kigget på gaskablet endnu men opdagede lige noget mærkeligt

Jeg prøve og starte den med choker og den sprang i live på 2 hug og lå på 2500 omdrejninger cirka jeg slukkede så for chokeren og så begyndte den bare og stige i omdrejninger op til nogen 4000 stykker fra de 2500 cirka og det forstår jeg hat af??

Den sprutter også meget og kan ikke tage gas når den er kold men det gjorde den også før og det var bare indtil den blev varm så tog den gas fint, men den spytter virkelig meget olie/sod ud af udstødningen?

• #29   19. mar her er et billedet af hvad hak nålen sidder i

profilbillede
  • #30   19. mar hvaa kunne det her være grunden?

det er ved justerings dimsen på gassen ved styret?

profilbillede
  • #31   20. mar Køre den normal med Chokor og alt det sat til og kan du juster tomgangs skruen osv når choker er sat til

• #32   21. mar altså den går ned i omdrejninger med choker tændt, ved ikke lige med tomgang skruen men kan tjekke her i eftermiddag

Hvad tænker du med gaskablet/håndtaget hvor den spænding skrue er knækket?

og sidder nålen i nogenlunde det rigtige hak?

• #33   21. mar Først om fremmeste skal du lade din chokoer blive tændt , pil ikke ved den længer , sæt strømmen til den SLUT med at tage den fra …

Også køre du en tur . Efter turen og motoren er driftvarm så juster du din Tomgamgs skrue , du kan ikke juster Tomgamgs skruen 2sekunder efter den er starter op og den er 100% kold … den stiger altid i Tomgamgs en hel del de første 15-25sekunder hvor den så falder igen ….

Så på med chokoer stikker
    Kør en tur
    Indstil Tomgamgs skruen

• #34   22. mar øhh, ved sgu ikke lige hvad jeg har gjort rigtigt menn den er oppe og køre igen og kører okay, den hakker og sprutter afhelvedes til og smider en masse sod og olie ved koldstart men efter nogen små drej på gashåndtaget er det som om alt det "olie" bliver skudt ud af udstødningen og så tager den gas fint
    dog skal nålen ondstilles, da den hakker ved halv gas? skal den så en gang op eller ned?

men det eneste jeg gjorde var bare og afmontere gaspjældet og så skille det af, samle det igen og så indstillede jeg kablet ved den lille indstillings dims over karburatoren på ny, så tænker umiddelbart bare gaskablet var strammet for meget op der nede.

Dog kommer den ikke over 70 har max fået den op på 69 på gps? men er det så grundet den std luftfilterkasse? eller er der noget andet jeg skal indstille på?

Må dog lige tage og tjekke tændrøret imorgen iforhold til dyse osv ogs nåede bare ikke lige mere idag pga jeg mistede dagslys smiley

• #35   22. mar Fedt at den køre igen , og godt du fik kikket gas kablet efter de steder jeg skrev om som kunne være skyld i for mange RPM ….

Angående det med at den Hakker lidt ved halv gas , Mener du så at den på en måde Hakker lidt i motor lyden , lidt som om motoren ingen modstand har at trække på .
    Altså den hakken mærker du som sådan ikke i motoren men den kan høres tydeligt man kan vel sige det lidt minder om at den 4takter ved halvgas …

Hvis du forstår mig , Er det sådan du mener det hakker ….

Angående Olie der skydes ud af udstødningen , det skyldes som regl disse ting er

1)
    Motoren er forkert indstillet på den måde at når det er den er kørt driftvarm
    Så skal udstødningsgassen ca være de 650°grader for en sund motor , og hvis så temperaturen på den udstødningsgas så måske er godt stykke under de 650° grader når motoren er driftvarm , så kan det ske det at , cylinderen ikke når at brænde alt 2taksolie af som den skal…

2)
    Den anden grund for olien skydes ud ? er også den mest normale af dem alle , fordi de fleste der har indstillet motoren selv ender tit med når motoren er kørt driftvarm . At udstødningsgassen i stedet for at være for kold , så den en smule var,er end 650° grader. Så olien brændes af mest af tiden som jegbhentyder til i den første grund ( 1 )
    Derfor hvis det sker Udstøningen sviner med olien, så skyldes det tit fordi dem som blander Benzin og 2taksolie selv har den her mening at motoren lige har bedre af en smule ekstra olie , så de evt i stedet for 2% så måske blander 3-4% , så sker det nemlig det at Motoren igen ikke kan nå at brænde det hele af som den normal gøre,

( 3 )
    Den sidste grund kan skyldes at dyserne på ingen måder passer til opsætningen , men alligevel formår køren at indstille det hele så ikke mærkes eller høres, men i stedet så kan set ses på jorden .. hehe … Og ellers generelt bare en rigtig rigtig forkert type 2taksolie …. Så som noget Castrol A747 olie der bruges på en motoren med Standart 50cc cylinder he he

• #36   22. mar Det jeg mener med den hakker er den mister effekt/træk vil jeg næsten sige og motor lyden hakker, ved dog ik helt om jeg kan sige den 4 takter det lyder bare lidt som om den enten får for meget benzin, eller at den får for lidt benzin ved halv gas

og angående olie svineriet der, så er det egentlig bare de standarde 2% jeg blander i, altså 20ml pr liter, bruger også sådan et polini målebæger så det burde vel passe fint, kunne vel være jeg har smidt en sjask for meget i ved sidste tankning,... idk jeg må vel lige efter nogen tankninger se om det er et problem jeg bliver ved med og have

Har du nogen ideer til den topfart der? havde da nemlig forventet lidt mere end de 70 max

• #37   22. mar Angående din Motor hakker … så tror jeg nålen står forkert … jeg vil jeg næsten tro du kan komme det til livs ved at sænke din Nål 1 Hak ned .. altså din lås på nålen skal sættes et enkelt Hak længer op på nålen .. sådan så hele nålen sænkes med 1Hak

Bare Rolig det med olien ødelægger ikke din motor , i værste fald kan det påvirke din motorydelse og dine forældres fliser he he … Hvilken olie Bruger du .

Topfart …. Skriv lige dit setup igen og Scooter model .. så jeg kan være helt med igen …. He he he

• #38   22. mar #29
    Jeg kan også se på det billede med Nålen , at din lås Alligvel også kun er 1 Hak fra at være helt oppe af Dysen … så prøv lige at sæt låsen på din nål 1 HK længer op så nålen sænkes lidt , for det meget meget muligt dette skyldes dit Hakken …..
    Husk lige at hold øje med tændrøret efter du har pillet ved Nålen . Du ved køre en langt tur med lidt fuld gas og mellem gas og halv gas osv osv osv , i måske ca 20-25min bare , så lige tjek tændrøret engang for at se om motoren har skidt eller om den okey indtil nu med Nålens indstilling

• #39   23. mar Ja tænkte nok det bare var nålen, så prøver lige og smide den et hak op af imorgen

Olie der bliver brugt på den er en Q8 2 takts olie Semi syntetisk mener jeg, kan lige sende et billed imorgen

og opsætningen på den pt er

Cylinder: Polini sport 70cc

Karburator: Naraku 21mm PHBG 90 dyse

Luftfilter: Standard/Orginal Luftfilterkasse

Udstødning: Athena racing knæk

Variator: Polini Hi-Speed //Polini 5G ruller

Kobling: Polini 3-G speedclutch

Rem: Polini kevlar

Topfart 70kmt på gps

• #41   23. mar Ja altså det tror jeg næsten det er nålen …. Så der har du ret tror jeg …

Nævn lige trykfjeder og trimfjeder i dit setup og et link til din Udstødning ….

• #42   23. mar her er et link til udstødningen https://kgi.nu/exhaust-athena-racing-1176-en

trykfjeder og trim fjeder har jeg ingen erfaring med

eneste jeg kan sige dig med trykfjeder er den er blå ;))

trim skulle gerne være de grønne på den skala her

profilbillede
  • #43   23. mar Blå Trykfjeder … Det kunne meget vel være en Polini trykfjeder
    Og angående trimfjeder …. Har du andre , hvis Ja hvad farve har du så til din polini kopling
    Inden jeg skriver en indstilling du skal prøve på din Scooter . Så skal jeg lige høre dig af af om , optrækket godt må være så vildt som muligt , altså så det nu passer bedst til et sports cylinder ….

• #44   23. mar smiley Scooter model hvad var det for en

• #45   23. mar jov har nogen andre liggende kan lige tjekke hvilke senere

det en god gammeldags Gilera storm Hiper 2 ,;)

og tænker ikke den Polini trykfjeder lyder helt gal efter et par Google søgninger

og mener også det er dette sæt jeg fik med til den https://speedline.dk/p/trimkit-polini-speed-clutch-3g-s-p-245-085

• #46   23. mar #43
    og jov optrækket må meget gerne være så godt som muligt samt topfarten også smiley

• #47   23. mar Det her er dem jeg har, Tænker umiddelbart dem der sidder i nu er dem som den Polini kobling kommer med std

profilbillede
  • #48   23. mar Og Her er skemaet på de polini trimfjeder

profilbillede
  • #49   23. mar Kanon nok med trimfjederne …

Monter dine Blå polini trimfjeder i polini koblingen … spænd dem ud til den mx de nu kan eller må ….. ved godt mange tror det alt alt for meget osv i koblingen med de stramme trim , men mange glemmer at polini Koblingen du bruger , den burde polini faktisk anbefale til de store vilde kits , heller ikke engang Polini evolution 3 kitet …. Fordi med de blå polini trimfjeder , som enda er de strammeste de har til denne kobling . Så når de spændt ud til det max se kan og må , så er den faktisk kun spændt ud til ca 8500 RPM måske 8700 , og det enlig ikke meget i forhold til de andre vilde koblinger … så der spænd dem til max af hvad de kan og må uden at koblingen begynder glide ….

I første omgang er dit optræk okey siger ….
    Så nøjes vi lige med dette her kun jeg siger ,..

Monter dine blå polini trimfjeder i polini koblingen, og spænd dem ud til Max
    Så lige se hvor det bliver …… hvis det for meget så løsner du trimfjederne med kun
    Halv omgang pr Skru . Og så prøver du køre igen ….. fordi optrækket bliver med sikkerhed en del bedre så snart du bare skifter de polini trimfjeder der monteret nu … så ud med dem og i med de blå….

• #50   24. mar yes må lige kigge på det imorgen har nemlig fri hele dagen så det jo lækkert smiley

Og nu snakkede du om de 8000rpm der osv og den tur jeg tog her tidligere var den oppe på nogle 9000 stykker og 70kmt topfart med de std polini trimfjedere i?

men som sagt er jeg helt ude og skide når det kommer til indstilling her hehe, så når du skriver jeg skal spænde dem ud til max uden koblingen begynder og glide, hvordan mener du helt præcist ??

• #51   24. mar havde selfølgelig lige glemt man skal have en 38mm top hoved eller lign og har ingen af delene, og kan sgu ikke rigtig finde et nogen steder ud over Thansen til 200kr for et hoved og det nægter jeg simpelthen og give

• #52   24. mar nu hvor jeg jo ikke havde mulighed for at skifte til de blå der så prøvede jeg og spænde de std polini trimfjeder så ud så meget de kunne indtil de kom til den sidste måle linje der er på koblingen og må sige syntes optrækket er blevet en sjask bedre men det kunne måske lige så godt være grundet jeg fik rykket nålen en gang da den hakken jeg syntes der var før ikke er der mere smiley

Tændrøret har fået en lille mørke brun farve dog er den en del mere sort men må lige køre en god tur mere med Bund-Halv og kvartgas så det ogs lige har en chance for at have effekt på tændrøret

Og vil lige høre om du tænker det her egentlig ikke bare kan bruges som universalt fedt, ud fra beskrivelsen tænker jeg vel godt det kan da der står det jo kan bruges universelt og til kugleleje osv , bare mere 50kr for 400g fedt er satme billigt og hvis det fungerer lige så fint som kobberfedt, kugleleje osv så er der da ingen grund til og spilde penge på det andet

https://www.thansen.dk/baad/motordele-og-tilbehor/olie-og-tilbehor/kroon-atlantic-shipping-grease-400g.-staevnrorsfedt/n-353488706/pn-241500566/

• #53   25. mar Jammen godt det virker med nålen …… hvis tændrøret bliver ved med at være sort osv , så kan du lige prøve at sætte et enkelt nr dyse mindre i uden at pille ved at andet , hvis det virker bedre på tændrøret og den så måske bliver en smule for Varm , så sætter du nålen op et hak op igen ….. ….. uden at pille ved indstillings skruen

Og husk angående fedt ….. lige gyldig hvad du end gør , så er alle slags fedt bedre end slet ingen fedt … dog mener jeg ikke guld fedt er godt på dele som generer varme i forbindelse med de bevæger sig , så som lejer der løber rundt ….. men den fedt du linker til ved Thansen .. tror jeg bestemt ikke er dårlig da… Jeg bruger bare den der Speedline har , den der lille hvide bøtte de sælger med leje fedt Den har jeg vel haft i 4år nu vel hvis ikke mere , og den er stadig over halv fuld , så jeg kender ikke så meget til de forskellige slags af fedt på marked ,
    Jeg bruger fedt i alle de Lukkede lejer på mine Aerox scooter , hver gang jeg bygger en Aerox op så gør jeg det at jeg køber Nye lejer til hele maksine. Og de lukket lejer på Scooteren åbner jeg ved at fjerne den ene Kappe i lejet og så rengør jeg dem og fylder dem med mit lejefedt så de næsten er fyldt op faktisk. Og så lukker jeg dem igen , Og dette gør jeg på dem alle der lukket , også i min polini wd torson svingarm bliver behandlet på denne måde plus kickstarter lejet i polini kickstarterskjoldet….
    Og i vandpumpe skjoldet , sætter de to små lejer som er lukket de bliver behandlet med helt opfyldning af fedt plus jeg fylder fedt mellem de to også , sådan har jeg gjort altid med stor tilfredshed , kan huske før jeg begyndte på det i vandpumpedækslet med at åbne de lejer rengøre dem og fylde dem totalt op med fedt igen osv , der syndes jeg satme tit de lejer skulle skiftet , mere eller mindre gjor jeg det hvergang sommeren starter op , fordi det slog sku aldrig fejl lejerne ville blive dårlige pågrund vand i dem men efter jeg begyndte på dette , så har jeg endnu ikke haft behov for det , ikke engang slør i sem eller Form for modstand hvis man drejer på pumpehjulet……

Så hvad fedt angår bruger jeg ikke så tit må jeg indrømme , men bruger så en del nær det bruges den ene gang ….

• #54   25. mar så prøver jeg sådan en tænker jeg og ser hvordan den holder smiley

Angående den 38mm top hoved, har du nogen ide om hvor jeg kan få fat i sådan en henne? jeg bliver mere og mere dum hver gang jeg Googler efter en ?? den eneste jeg kan finde er en i T-Svansen til 200kr

• #55   25. mar 38mm Topnøgle hovede mener du …
    Lad mig Gætte , Du skal have Koplingen af

Hvis det er koplingen du skal have af , så kan du også gøre noget andet … hvis du har en de der skruestik stående på boret fastspændt … så spænder spænder du selve 38mm Bolten fast i skruestikker med bare med remskiven direkte vendt mod loftet , mens 38mm boldt er spændt fast i stikket …. Så ligger du en tyk håndklæde over hele Remskiven og tager godt fat i den og løsner den på den måde .. men kun løsne den , så ellers når det klaret , så af med den og ned på gulvet , sæt to føder på koplingen for holde fjeder og kopling på plads så du kan løsne og fjerne 38mm bolt uden at kopling og fjeder springer op i hovedet på dig

• #56   25. mar har dsv ikke en skruestik

• #57   25. mar Du kan også bruge en vandpumpetange …. Du ved den der tange som kan åbnes lidt for at gabet på tangen bliver støre Og så få en til at holde remskive mens du løsner den . De plejer ikke være så stramme igen

• #58   25. mar har en papegøje tang som jeg har prøvet med det fungerede ik helt

Men ved ikke om de muligvis har et i Biltema der står det nemlig i tommer i stedet og en 38mm skulle være en 1-1/2 størrelse ud fra Google og syntes jeg har fundet en hos dem men er ikke sikker på om det rent faktisk er den rigtige størrelse......

• #59   25. mar og vil lige hurtigt høre noget, pt mangler starterdrevet men startermotoren burde vel stadig kunne køre rundt uden?

Lige nu når jeg prøver med elstart klikker den bare og alt el i Speedometeret går ud, altså tankmåler og den konstant tændte olie lampe da jeg jo selv blander så den skal jeg også lige ha fundet ud af hvordan man slukker permanent

tænker du så det start relæet der er gået eller er det noget andet i el nettet? alle andre ting virker fint fx horn,Blinklys,Bremselys, baglygte og forlygte både med position og langt lys?

• #60   28. mar Jeg tror desvære din Elstarter er defekt , men måske kunne det også være dit batteri der mangler strøm , men som regl når lyser næsten går helt ud i speedomteret når du trykker på Elstarteren , så din elstarter defekt … men for være 100% sikker på at det er den som der er edefekt og ikke batteriet . Så gør du lige følgende.
    Tag et 12v batteri som du med Sikkerhed ved 100% virker optimal …
    Tag så 2 ledninger mindst 4cm3 ( 4 Kvadrat ) eller lidt mere , du kan også bruge tynger , men så skal du lige passe på du brænder dig i fald de bliver varme. Men nok om det ,,
    De to ledninger skal så forbindes på den måde at

1 ledning til plus på det batteri du ved 100% virker
    1 ledning til Minus på det batteri du ved 100% virker og den anden ende forbindes til Scooterens Stel ( HUSK ET STEL PUNKT.
    Så har du kun den ledning tilbage nu som er forbundet til plus på batteriet , tag den anden ende der fri , og sæt den direkte på Startorens Plus punkt …

Hvis starter virker nu … så er den er ikke defekt..
    SÅ ligger fejlen enten i batteriet der sætter på din scooter og ellers er det start relæ , men er den defekt så plejer den vist den slet ikke at kunne give kontakt til el starteren så mener jeg ikke engang du kan høre den klikker din elstarter hvis dit Relæ er defekt ..

• #61   28. mar Jamen så det nok bare starter motoren der er død/ rustet fast, men har snakket med en som ville sælge et drev og motor til 130 inkluderet fragt hvor jeg også har fået video af den får 12 volt i stikket og den kører rundt fint så det vil jeg tro burde fixe det problem ;))

og batteriet er en uge gammelt max og har aldrig haft ladet tænding side tændt så det tænker jeg er fint

og angående det kobling/trimfjeder så kan jeg se Biltema har en 38mm fastnøgle jeg nok lige tager ud og køber enten imorgen eller weekenden smiley

Edit:når endte med og købe en 38mm slagnøgle hoved, den var så alt for stor Google så lidt mere og fandt ud af de også kan have 36mm møtrikker på, lånte så en af en bekendt og den var satme ogs for stor, Hmm 32 er for lille 36 er for stor så må det være en 34, så den købte jeg fik møtrikken af, fjernet de grønne trimfjeder og er nu igang med og sætte de blå i smiley

• #63   30. mar og syntes jeg kan huske du snakkede om noget fjeder styr der kunne begrænse, og det ser ud til bare og være den standarde en

Og trykfjederen er en Polini L/50mm.20KG.

fik også smidt de blå trimfjeder og strammet dem ud til den sidste streg på koblingen, og tog så en tur, optrækket er rigtig lækkert fra cirka 0-40 med nogen 9-9.500 omdrejninger cirka og ryger den ned på nogen 8.200 og bliver der indtil den rammer topfart på 66 gps?

Har du nogen ideer til øgelse af topfart samtidig med og beholde et godt optræk?

• #64   2. apr Hey jammen godt du kunne mærke en positiv forksel på det her med trimfjederne blev skiftet , ud. Ja grunden. Til den gør det med at den falder lidt i RPM , sker som regl med når den gear op , du ved modstanden bliver støre efterhånden som farten stiger , og du vel ikke plaget at den dirkte bliver Dovn når den falder fra 9.500 til 8200 RPM ca , men hvis du vil undgå det en simule ,

Så skal jeg lige vide hvad dine ruller vejer , fordi det nemlig ikke meget der skal til så for at den næsten bare trækker ens hele vejen op til Max topfart , dog bil du nok altid kunne mærke en lille smule , men tror nu godt der kan gøre en lille indstillings mulighed på rullerne i nu …. Så fortæl lige hvad de vejer

• #65   2. apr skulle være nogen Polini 5 Grams ruller

Du kunne tilfældigvis ikke også lige tage et kig på mit nye forum emne er gået helt død i den forbremse på min new Typhoon ??

• #66   2. apr Hvad for størelsen er dine 5gr Ruller …. Så ville jeg prøve hvis de kan fåes
    Er 19.5x15 eller 16x13 eller noget helt 3 måske

Jo skal nok lige tage en kik der også .
    Hvis du syndes om hjælpen indtil videre , jammen så hjælper jeg dig gerne helt igennem

• #67   3. apr ud fra speedlines polini hi speed vario så skulle det være 19x15.5

og ville virkelig sætte pris på det med forbremsen :)))

• #68   3. apr Kanon nok … jammen hvis du 100% sikker på det 5gr ruller nu
    Så havde jeg nok prøvet at sætte nogen prøve at sætte nogen
    Stage6 19x15.5 - 4.75gr Ruller
    Fordi du har pt 30gr i hele vario Skålen , og der kan du mærke den falder en smule i RPM omkring de 40kmt , så vile jeg hvis fjerner bare der små 1.5 gr alt i alt fra skålen så den samlede vægt i vario skålen nu er 28.5gr alt , så tror jeg faktisk det begynder at være der omkring som du kan li det , Fordi hvis du måske sætter for lette ruller i så vil du pludselig få en optræk som baseret på mange RPM men optrækket følger ikke med , fordi rullerne er for lette , og derfor vælger 4.75gr ruller hvis det er 5gr du har i nu Noget siger mig nemlig at hvis du sætter 4.5gr ruller i så for du det lidt for mange RPM i forhold til det optræk det giver fordi den så halter en smule bag efter …. Og derfor tror jeg 4.75gr er den rigtig dit setup ud fra det du fortæller mig (-:

• #69   3. apr nu kan jeg jo kun fortælle dig det den tidligere ejer gav videre til mig, og har ikke engang en bagevægt så kan ikke lige tjekke på nogen måde

og tror du muligvis 4.8 grams virke så kan jeg nemlig bare nuppe en pakke af dem fra Tante Hansen samt en pakke 5 Grams så kan jeg ihvertfald hurtigt finde ud af om den rulle vægt tidligere ejer gav mig rent faktisk passer

• #70   3. apr Hvis det polini Ruller står det ikke på dem så .

Jo 4.8gr ville klart kunne gøre lille forskel , hvis ikke det nok stadigvæk , jammen så vil du nok skulle ned i 4.5gr alligevel , fordi 4.8gr og 4.75gr er så tæt op af ihanden at ikke mærkes på den almindelig måde ved at bruge alle 6 Ruller men det en anden forklaring

• #71   3. apr tænkte bare det print med Polini var et tyndt lag, så det nok var slidt væk men det er nok meget muligt det ikke passer......

og T-Svansen har åbenbart ikke ruller i 5grams men kun i 5.3........

men ellers kunne jeg vel bare gøre det jeg køber mig en bagevægt , koster 60kr i Harald Nyborg,så kan jeg veje dem på den frem over, Tænker heller ikke mutter vil klage over det smiley

eller burde jeg bare nuppe den 5.3 og se hvad den siger med dem muligvis prøve en 4.8 også?

Vil bare helst ikke til og skulle bruge tid og penge på og købe på speedline,Kgi osv hvis det kunne undgåes

• #72   4. apr Godt arbejde og en sund scooter koster ALTID lidt penge , også selv om din Scooter måske aldrig har fejlet noget , fordi service på dem netop gør , at de altid køre uden fejl.
    så det med ikke at bruge penge på den , har jeg af og til svært ved at forstå , , fordi det af og til kan sætte de personer som forsøger at hjælpe lidt i dårlig lys på den måde at hvis de skal hjælpe og så det stortset ikke må koste noget , så tvinges de på en måde til at tænke i halve løsninger , som på længer sigt bare vil koste en hel del mere i skader på scooteren
    Så hvis jeg var dig så bid i det sure æble engang for alle og betalt hvad det koster , det jo ikke en ny motor vi taler om , det sådan noget som Ruller - fjeder - tændrør osv osv osv altså alt hvad der faktisk indgår i en service på scooteren , så hvis det kræver at du skal bruge 200kr et sted og måske 100kr et andet sted næste måned , så vil det stadig være en mere holdbar løsning , fordi kvalitet åen du betaler for sagtens kan holde en del længer end en måned , så fordi du deler arbejdet op i små radar og betaler små beløb pr gang når penge er der , så det ikke spildt fordi kvalietet stadig holder meget længer … så hvis det kræver du nu skal skal købe nogen nye ruller så bid i æblet , den bliver ikke ved med at være sur , he he , og i stedetfor at bruge 60kr på en vægt du bruger en eller to gange til dette formål du skal her , så det sku næsten bedre de 60kr går til et sæt ruller … og ellers kunne du da spørge naboen om de har en køkken vægt så du lige kan få rullerne vejet hurtig …

Og jeg vil tro de ruller du bliver tilfreds med skal være nogen 4.5gr Ruller.
    Du kan sagtens købe meget billig ruller som holder længer ,

Du skal huske de som køber ruller og så de slides så hurtig op , det er ikke rullerne skyld , men den som laver Scooteren , fordi han bevist vælger at overse der noget i vejen . Det kan være krumtappen er lidt skæv på vario akslen , og de kan sagtens rettes op GRATIS ENDA HA HA HA , hvis de varmes godt op først , og køler dem ned i noget olie igen Relativt hurtig ….

Men som sagt 4.5Ruller , så tror jeg oprigtig du hvis det er 5gr du har i nu … poiten er at du skal bare gå en Halv gr ned pr ruller , altså hvis dine ruller er 5gr pt så skal du købe 4.5gr hvis de er måske i stedet 5,5gr pt , jammen så skal du købe 5gr ruller …..

• #73   4. apr Inden du bruger penge på noget som helst ,

Så finder du en Nabo eller ven eller famile , som lige kan låne dig en køkken vægt , du skal ikke tage vægten med du kan bare veje rullerne på stedet det sted du kan få dem vejet

Så det først du skal nu er at få dem vejet de ruller du har i nu … og først der efter køber du de ruller du skal ,
    Og husk nu speedline elsker specielt de folk som køber Ruller ved dem i blinde, Jeg har ikke det mindste respekt for det firma længer , med de priser de har , også deres latterlige tilbud ..,,,, de kan finde på at lave et tilbud på en cylinder kit som normal koster overpris ved dem i forvejen lad os sige den koster 1800kr det cylinder kit , så kan de finde på at t lave et tilbud på den vare som så bliver til 1795kr , altså tilbud på 5kr. HVEM FANDEN GIDER skynde sig og købe den vare for at spare 5kr , det da ingen der gider gå en måned uden penge for at have spare 5kr , men hvis de i stedet så måske laver tilbud på fra at normal pris er 1800kr også man kan spare 600kr ved at købe vare nu , så det anden sag fordi 600kr er meget og det nok sparet til at folk gerne vil leve billigt den måned for at få det produkt til den , SÅ SPEEDLINE,DK er nok det firma i DK som fremstiller sig selv som dummest gang på gang på gang på ….. Bare tag deres to medarbejder GØ og GOKKE der laver scooter , det er så dumt at se dem lave video hvor de fortæller om en vare , Fordi de kan ikke sige noget fornuftigt om de lidt dyre vare eller noget om cylinder kit osv , NOPE MEN DENKAN SATME UTROLIG NOK FINDE HELE 3min Til at lave en salgs video om hvad dioder de kan , og hvilken farve osv .., HALLO NU MÅ DET SKU STOPPE DA …. Hvis priserne kunne falde lidt ved speedline så slap de også for at betale løn til nogen som laver videoer om dioder og hvad farver de lyser…

NEJ Speedline er i mine øjne et voldsom dyrt sted ,,, og jeg kan garanter dig for hvis du finder en vare ved dem og så du googler den vare så koster den kun det halve et andet sted … jeg har Litium batteri for lidt tid siden nu , speedline pris var 600kr og jeg fat præcis det samme batteri magen til speedlines , og ved at google fik jeg det batteri til 270kr i alt 310kr med forsendelse………… speedlines pris 599kr …. Så skriver de enda i teksten at det 4amp og mailer du firmaet der har med det brand at gøre så skriver de batteriet er mellem 1.5amp og 2 amp…

• #74   4. apr Jeg kom til at tænke på noget idag … Jeg kan se du bor på Sjælland …. Eller du skriver stor København på din Side …

Min mors Veninde er Maler og hun arbejder stortset hele tiden i København hele tiden i denne tid … Hun er hjemme ved min mor Rigtig tit i Gram ( 6510 ) Det ligger i Sønderjylland , og hun Køre til København mener jeg om Søndagen for så at starte på sit Arbejde Mandag Morgen også køre hun hjem igen Fredag Ved Middag og Gentager så ellers denne arbejds gang … Hvis det er hun stadigvæk er i fuldgang med dette Arbjde samt dette kørsels her der og og hjem …..
    så tænkte jeg på om du måske ville låne nogen 19x15.5 Ruller og måske trykfjeder hvis jeg har den længde der passer til din Scooter , fordi ser du , det arbejde jeg mest gør i er nemlig at indstille og ikke mindst fortælle præcis hvad for dele kunden nu skal købe hjem for at han/Hende Scooter køre som de selv ønsker …. Det fordi jeg i tidernes morgen eller ca 5år siden blev træt af at se alle scooter forhandler der sælger tun aldrig sådan helt rigtig kunne svare på hvad for Ruller eller trykfjeder der ville arbejde best eller bedre sammen . Fordi så købte folk jo bare alt muligt for at så at håbe de købe rigtig for at indstille deres scooter best muligt. Dette blev jeg voldsom træt af fordi det var rigtig mange penge hvergang for den enkelte person fordi det var alligevel kun et sæt ruller - en trykfjeder - et sæt trimfjeder - 1-3 shims - et tændrør , altså 1 del af hvert som der skulle til for at scooteren blev som de ønsker , og resten der købt ligger bare og glor …… Dette blev jeg træt af … så gjor jeg det at jeg Kønte Alle Malossi Ruller 19x15.5 Ruller fra 2.7 og op til 6.5gr ( det plejer at passe til Cylinder lid fra Stadardt og op til 70cc Racing og 70cc Sport …
    Det samme ruller i 16x13 købte jeg også fra den mindste Vægt og alle der fra op til 6.5gr
    Plus jeg købte alle Stage6 Trykfjeder og R/T trykfjeder og Trimfjeder til både både std kobling og til trimfjeder til deres sports Pro kobling og R/T kobling - dette gjor jeg med Malossi trykfjederne og trimfjederne - plus Top performances Trykfjeder - shims skiver … også NGK tændrør kort gevind fra varmeverdi 7 til 10 og igen NGK tændrør i Langgevind med varme Verdi fra fra 7 til og med 10 og NGK iridium lang gevind fra Varme Verdi 8 til 11 og lang gevind tændrør fra Denso dog bare dem som et takt bedre end iridium mellem 8-11 i varme Verdi … og så polini PWK dyser fra 80 mener jeg og op til den størelse med 150 dyse strøelse mener jeg , det same igen med Delorto Dyser sådan så jeg kunne indstille præcis og stortset alle slags Karburator i 12mm - 15mm - 16mm - 17.5mm - 19mm - 21mm - 22mm - 23mm - 24mm - 25mm - 26mm - 28mm - 30mm. Mere eller mindre Alt det man bruge til at indstille en Scooter med ,
    Og på den måde så kunne jeg nu tilpasse Scooteren til kunden så han/hun hele tiden kunne prøve hvordan scooteren gik med de indstillinger jeg lavede , og hver gang det bliv præcis som de ønsker . så kunne jeg pille det hele af igen og skrive op nu hvad del de skulle købe hjem præcis for at få deres scooter til køre som de ønsker uden at de skulle købe Dele hjem på Gætteri og håb … så jeg har Rigtig mange dele som er mere eller mindre som nyt i nu fordi de aldrig har kørt mere end de her 2-3min du ved …
    Og med dette her ville jeg så sige , at hvis du vil kunne jeg spørge min mors vendinde om hun arbejder i KBH stadigvæk , fordi aå kunne jeg give hende nogen dele med over til KBH sådan så du kunne prøve at få indstillet din Scooter rigtig , fordi så når du har fundet frem til de ruller gr der var bedst og trykfjeder evt ( Måske ) Men det kræver bare du kunne Hente de dele selv ved den Arbejds hun er ved , også selv aflevere alle dele igen når du var færdig , hun er der jo mellem Mandag og til fredag .. fordi hvis så du er færdig giver du hende bare dele med hjem igen også ved du også nu hvilken dele du skal Bestille præcis for at din Scooter som du kan li det ….
    Det selvfølgelig ikke noget du tvunget til med bare en forlag for at hjælpe dig lidt hvis din Økonomi var lidt stram i denne tid her,
    Så kan jeg godt spørge hende om Ikkhun vil tage dem med over , MEN SOM SAGT er det kun hvis hun er der i nu , fordi jeg har ikke talt med hende i 3uger ca , men min mor taler daglig med hende

• #75   8. apr Mjoo altså du kan godt prøve og høre hende ad, og ellers er det ikke værre end jeg bare må nosse mig sammen og så lige smide et par hundrede i nogen ruller

Kan se Speedline har dette sæt der inde til små 170 med 3.5 - 4 - 4.5 - 5 og hvis den 4.5 er for lille og 5 er for stor så kunne jeg bare nuppe den 4.8gram fra Tante Hansen af og så burde det vel også passe
    https://speedline.dk/piaggio-typhoon-foer-2010/ruller-19x15-5/p/variatorruller-polini-proeveruller-19x15-5

eller burde jeg tage en 4.5 - 5 - 5.5 - 6? for hvis den nu skulle ned i en 4 så fåes de også i T-Svansen så man ikke skal til og bestille 2 gange fra speedline og i bund og grund kan man sagtens lukke pakken sammen igen med de ruller fra Thansen og så returnere dem en enkelt prøve tur med dem slider dem sgu ikke nok ned til det kan ses

og kender ikke lige umiddelbart nogen med en køkkenvægt .........

• #76   21. apr Hey igen, Havde lige lidt knas med noget el , så det indstilling havde været lidt på pause men fik smidt en ny ledning på fra stator til regulator og nu virker forlygte og baglygte igen smiley

Så skal igang med indstilling igen og er det virkelig bare rullerne der trækker mig så meget ned i fart? for syntes virkelig ikke 67 er meget for et 70cc og er godt klar over det er polini sport som ikke lige yder det bedste men havde alligevel nok forventet nogen 90stykker

Især da den gamle storm jeg havde rendte nogen 85 på speedometer og 81 på gps helt standard uden begrænsninger og så en afdroslet Silent pro så er da lidt skuffet over den ikke kører mere

Kommentér på:
choker kabel.....

Annonce