{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
294 visninger | Oprettet:

Kenneth  J
Kenneth J
Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 19

Suzuki Estilete {{forumTopicSubject}}

Hej,
Scooteren kører ustabilt især når den er blevet varm. Nogen gange taber den pusten. Der er ikke blevet pillet ved noget. Min søn siger at det er efter at han brugte en ny slags 2t olie. Men tænker ikke at det umiddelbart har noget med det at gøre. Der er skiftet luftilter. Nogen forslag til et quickfix?

Kenneth

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki Estilete
  • #1   20. feb Er det et nyt originalt suzuki luftfilter der er sat på?
    Eller i det mindste identisk med det forhenværende?

Hvis nej, er karburatoen så omdyset til det nye luftfilter?

• Kenneth  J
    Kenneth J Tilmeldt:
    aug 2023

#2   20. feb Der er slet ikke pillet ved den og den har kørt upåklageligt. Det har ikke ændret noget at skifte luftfilteret. Det er når den er varm den ligesom får en for fed blanding

• #3   20. feb "Tabe pusten" lyder mere som for mager blanding.
    Siger den bøøøøh og mister kraften.
    Eller sprutter den sådan i hakkkeri i motorgangen?

• #4   20. feb Det er en maskine med en del år på bagen, så hvis den knap nok er blevet pillet ved kan det være mange ting.
    Trætte pakninger. Måske studsen er revnet. Måske vakuumhanens indbyggede benzinfilter er tilstoppet. Måske udstødningen har stået længe, og ved ibrugtag er koks slået løs og har tilstoppet den.

• Kenneth  J
    Kenneth J Tilmeldt:
    aug 2023

#5   20. feb Det er bøøh og den mister kraften, men når man så gasser ned kan man ligesom forhindre den i at gå ud

• #6   21. feb Det kunne også være et gammelt tændrør eller lign svaghed i tændingen.

Personlig afskyr jeg at fejlsøge smiley holder hellere maskinerne 110% vedligeholdt, og får de problemer jeg ikke let kan løse så sælger jeg skidtet og køber noget andet
    Så meget koster de heller ikke at jeg gider købe for 1000kr dele og prøve mig frem, eller bruge 8 timer på at skille alverdens ting ad og google svar, samle det igen og stadig ikie have fundet fejlen.

Men nu er det en estilete. Noget af et samlerobjekt. Den er en del værd efterhånden sååå.
    Måske værd at give den er stort service, få pillet ved den i hoved og ræv smiley og så vide med sikkerhed alt er i orden på den.
    Som man siger, den der smør godt kør godt.

Jeg elsker at køre men hader at skrue. Har kun skruet så meget jeg har fordi mekanikere tager 500 kroner i timen.
    Men fornøjelsen ved at flyve en flyver man ved er i orden er så meget mere værd end at flyve rundt i et tvivlsomt sovjet fly fra den kolde krig der ka fejle hvert et øjeblik, og når den har problemer så har man ikke vished for at A-X er i orden, så man skal tjekke alt fra A-Z.

Måske skal karburator og dyserør bare renses

• Kenneth  J
    Kenneth J Tilmeldt:
    aug 2023

#7   21. feb Takker for input. Jeg prøver at tjekke tændrør og karburator i første omgang

• Kenneth  J
    Kenneth J Tilmeldt:
    aug 2023

#8   2. mar Så kører den igen. Vacuum slanger sad en smule løst. Nyt tændrør. Blæste lidt i karburatoren. Hvad det lige var der fiskede det er jeg ikke helt sikker på smiley

• #9   2. mar Det var nok vacuumslangen.
    Har selv haft en scooter der døde p.g.a. vacuumslangen blev hevet fra. Så vil den ingenting da den ikke får benzin.
    Jeg nåede at udelukke tændrør og sikring og tændingslås før jeg opdagede vakuumslangen.

Kommentér på:
Suzuki Estilete

Annonce