{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
319 visninger | Oprettet:

"Renovere" org Udstødning {{forumTopicSubject}}

davs davs det andet opslag jeg lavede blev slettet??? så prøver lige igen

Jeg kunne godt tænke mig og "Restaurere" min orginale Piaggio udstødning på min new Typhoon til den "orginale" stand inden den er ædt helt op af rust den tog udstødning tog vinteren med kulde og salt osv temlig hårdt......

og med Restaurere/renovere mener jeg sådan bare og nedslibe den for rust og så genmale den i noget sort/Gråt varmefast maling og så uden den får det der lakfernis look og mere en matt grå/sort

Mit spørgsmål er så Hvad er den bedste måde og slibe det rust der af og om der er nogen af jer som har erfaring med en bestemt maling som har holdt ordentligt? og har du/i eventuelt et link til en så del meget gerne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Renovere" org Udstødning
  • #1   6. feb Overfladen er for ujævn til du kan slibe den fri for rust, uden at tage for meget materiale.
    Der sku alvorligt slibes meget.

Istedet ska den nok sandblæses.
    El.lign.

Jeg vil sige betal dig fra det sort hos en lokal professionel. En hund sku ku gøre det. Evt et stykke hjemmebagt kage oveni

• brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
    #2   6. feb 3 forums samme svar slib den ned og mal den

• #3   6. feb Er det så bare en grå Motip Varmefast der skal bruges på efter? og er der noget andet forberedelse man skal lave udover sandblæsning?

og en lokal professionel er det en autolakør eller tror du et normalt mekaniker værksted måske kan klare det ?

Ja Brian nu fik jeg ik et eneste svar på nogle af de andre, og ja den skal bare slibes ned og males men som L siger her så anbefaler han den skal sandblæses fordi overfladen er for ujævn det vil jeg så ikke have tænkt over jeg havde bare nuppet en stålbørste til boremaskine og gået i krig, som jo nok så ikke have holdt ,og så er der tusindvis af varmefaste malinger så jeg ville så ogs høre om nogen af en god erfaring med en så jeg ikke skal stå og gøre det samme om en måned fordi lortet kraller af smiley

• #4   6. feb Jeg er ikke sikker på hvad man gør med varmefast lak og grunder osv.
    Der ville jeg google og youtube mig frem til om der skal grunder til, hvis ja hvilken, eller om man ka nøjes med en enkelt dåse der gør det hele.

Det vigtigste er nok selve forberedelsen og applikationen.
    Den skal være ren, rent metal, der skal være den rigtige temperatur og luftfugtighed og den skal tørre og hærde ordentligt, hvis det skal holde som eller næsten som en original lak.

Mener de kommer sort fra fabrikken alle sammen. Det ville jeg også male den. Men ka ikke se hvorfor den ikke sku ku være rød eller grå ligeså vel, hvis man er til lidt andre farver end sort

• #5   6. feb Fik ringet rundt osv og det billigste jeg kunne snakke med dem om var 400kr for at få den sandblæst og det syntes jeg lige lyder dyrt nok, så tænker jeg tager chancen og nupper min vinkelsliber med groft stålbørste hoved/ lamelskive og giver det et forsøg stille og roligt og så lige en smule med små stålbørster på boremaskine til lige og komme ind i hjørnerne/krogene og så har jeg købt en Dåse sort Motip 800° Varmefast som jeg tømmer på et lag af gangen selfølgelig

• #6   6. feb Ja ok det godt nok halvpebret. De plejer at være søde når man møder op personligt med tingen der ska ha, og kagen i hånden og kontanter, lige lidt inden frokost smiley

Du kan også lave elektrolyse på den.
    Det kræver bare du er grundig med at få den gjort vandtæt, ellers kokser den med garanti til i katalysatoren og så er den svær at få til at virke igen.

Det vil så nok kræve du sliber rent i forrør og afgangsrør tutten, før det ka holde vand ude.

https://youtube.com/shorts/1udMvwv841E

Ved ikke hvad tingene hedder på dansk men er helt sikker det er noget man ka google sig til

• #7   6. feb På den anden side blir det nok noget pis, og for dyrt i materialer og udstyr til det kan svare sig.

Har selv prøvet med børste hoveder på en skruemaskine for en del år siden, på en original hiper udstødning. Og det var efter at have brugt rustfjerner.
    Gjorde den så ren som jeg nu ku, med cirka 5 timers arbejde med nasty væsker og skyer af rust støv og maske og briller på.
    Nakkede alle mine stålbørster på det og måtte lade batteriet et par gange. Gal det var noget møg.
    Kan godt forstå ingen gør det sådan smiley

Fik gjort den så ren som muligt og gav den så varmefast grunder og varmefast sort lak.
    Havde hverken styr på temperatur eller fugtighed.

Første gang jeg startede den op revnede det smiley
    Og så faldt det bare af igen det meste mega hurtigt. Al den tid og alle de materialer og penge og så var det bare værdiløst hahahaha.

Du kan få flere og bedre svar med forklaringer end herinde, hvis du googler/yt på engelsk. Og sikkert også dansk

Kommentér på:
"Renovere" org Udstødning

Annonce