162 visninger
|
Oprettet:
Nogle idér til dæk {{forumTopicSubject}}
Hej sg jeg er igang med at købe dæk men jeg hved ikke hvilke jeg skal vægle. Jeg leder efter nogle dæk som kan køre i minimum 1 - 5 grader og ikke skrider ud i regn og selvfølgelig os køre godt når det er tørt og varmt. Det er til jog r, som køre små 100kmt. det kun os være rigtig lækkert vis de var pæne, istedet for fx. pgo hot 50 orginale dæk
jan 2010
Følgere: 285 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 31 Svar: 24.821
maj 2023
Følger: 4 Følgere: 379 Emner: 82 Svar: 296
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.496
Super dæk.
Ca 4-500 kr pr dæk.
Holder ok, fungerer fint i regn og ok i minusgrader med lidt sjap og sne.
Fungerer super på tør og varm asfalt.
Jeg har prøvet molas mL50, battlax bt20, mitas c20, mitas mc32, duro hf903, metzeler roadtec, michelin Power pure, michelin bopper, mitas maxima og flere jeg ikke ka huske på stående fod.
Bridgestone Battlax er dem jeg synes kørte bedst til dine behov.
Michelin power pure har jeg også været rigtig glad for.
Find de bedste priser og udvalg på dæksider som daekleader og daekonline.
Levering er inkluderet i prisen. Så du skal finde ud af hva dimension du ska ha dækkene i og så bestille fordæk og bagdæk hver for sig.
Priserne varierer på de forskellige sider så nogen gange er der 100 kr eller mere at spare pr dæk ved at kigge på andre sider.
F.eks. 130/70-12 her
https://www.daekleader.dk/motorcykeldaek-130-70-12/
maj 2023
maj 2023
https://www.daekonline.dk/rshop/Daek/Bridgestone/Battlax-SC-R/120-70-12-TL-51L-Baghjul--M-C/R-301315
Men ikke nogen som heder 01 til sidst, tror os der var en som hed f til sidst men igen 01
sep 2003
Det er også herinde både i 130 og 120. Til cirka 425 kr
https://www.daekleader.dk/motorcykeldaek-120-70-12/?brands%5B0%5D=19
Og
https://www.daekleader.dk/motorcykeldaek/bridgestone/battlax-scooter/130-70-12-56l-751898?adref=%2Fmotorcykeldaek-130-70-12%2F%253Fbrands%25255B0%25255D%253D19
Men om det fra speedline har den midter rille hele vejen rundt i midten af dækket ved jeg ikke.
Eller om dem fra daekleader og daekonline har.
De gange jeg har købt battlax har billederne ikke altid været helt retvisende.
Den rille i midten er typisk på fordækkene af battlax til de mindre maskiner. 12 og 13" hjul.
Aha ok battlax sc er bare forkortelsen for battlax scooter.
Når der står battlax scF på billedet på speedline, så er det fordi det er et fordæk.
Beregnet til at blive brugt foran.
Battlax sc hedder sc1 nu, fordi der er udkommet en 2er
Endnu bedre end første generation battlax sc.
Battlax scooter 2 aka battlax sc2.
Så ja speedlone bruger ihvertfald et forkert billede, når de skriver at det er et bagdæk men viser foto af et fordæk
Eller også sender de dig seriøst det fordæk der og forventer du bruger det som bagdæk.
Originale dæk på jog R, er 110/70-12 foran og 120/70-12 bagi.
Jeg ville nok købe et sæt dæk på daekleader eller daekonline i de originale størrelser.
Den ka godt føles en smule tungere at danse med hvis man sætter større dæk på end original.
Det er en fordel nogen gange, til stunt og når man skal cruise og offroad. Men til sporty asfalt kørsel ville jeg nok vælge org størrelsen.
Medmindre du vil 3x så mange penge på dæk, så ka du få bane udgaven der lige er 10% højere
https://www.daekleader.dk/motorcykeldaek/bridgestone/battlax-bt-601/120-80-12-55j-1164976?adref=%2Fmotorcykeldaek-120-80-12%2F%253Fbrands%25255B0%25255D%253D19
maj 2023
Inde på deakleader.online så vis man scroller lidt ned så skriver folk at de yder ret dårligt på vådt underlag. Kan det virkelig passe
Jeg har ikke brug for de kan holde i storm vejr men vis jeg fx er ud og køre og der så lige pludselig begynder at regne, så regner jeg os med at de ikke skrider ud.
sep 2003
Mange af brugerne på de internationale dækforhandlere kører hele året og nærmest kun hverdagskørsel. For dem vil den lidt ringere præstation i regnvejr være det eneste kritikpunkt, og derfor blive fremhævet.
Andre brugere skriver de har testet dem i regnvejr og de fungerer rigtig godt.
Hvis du kigger på det sidste link jeg sendte med de 1200krs dæk så er det et trackday dæk og regn grebet er værre, og slet ikke godt af et banedæk til regn at være. Men det er også et banedæk til tørt vejr.
De kører fint i regnvejr. Min og de flestes mening, sammenlignet med andre dæk i samme prisklasse. Helt fint regngreb.
Til gengæld er grebet på tør vej som om man kører på dæk lavet af lim. De står sygt godt fast, til prisen.
Kan ikke se hvorfor du sku købe dem fra speedline. De er dyrere derinde, og har formentlig ligget på lager længere tid og er opbevaret mindre professionelt, end hvis du bestiller fra et europæisk centrallager der ikke laver andet end at sælge dæk.
3,5 i gennemsnit regngreb er en ret god score for et sommer sportsdæk. Efter europæiske standarder.
Kommer du over 4/5 så er du ude i et dyrt dæk specielt beregnet til kørsel på våde veje.
maj 2023
sep 2003
Undtageæsesvis fra 24mx og lidt andre småsider, når de har tilbud, men ellers ikke.
Vil altid anbefale at google webshoppens navn + "trustpilot" og læse deres ratings inden bestilling noget sted fra, men altså daekonline og daekleader er ihvertfald the real deal.
Og 24mx
Jeg regner med at starte en virksomhed og køre min egen online købmandsbiks en dag, men jeg er en forfærdelig dårlig sælger fordi jeg altid er ærlig
Men hvis jeg forhandler det bedste produkt, til den bedste pris. Så ka jeg godt sælge lidt
Grunden til jeg anbefaler battlax istedet for f.eks. molas ml50 eller et andet mere regnvejrs orienteret dæk, er at vejene er glatte uanset hvad dæk du har på, når vejen er våd.
Man skal ud i seriøs højkvalitets regnvejrs bane dæk før det er noget der har decideret 5/5 greb på våd vej.
De dæk vil så overophede på tør vej og blive slidt enormt hurtigt, hvorved man får dårligt greb. Både på tør og våd vej. Derfor er battlax o.lign. dæk optimale til det behov jeg fortolker du har, som er et dæk der fungerer godt når man kører det hårdt, præsterer i regnvejr og ikke taber sutten når det er rigtig glat. Såsom på vådt græs, grus og lidt is.
Nogle idér til dæk