{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

dyse op eller ned? {{forumTopicSubject}}

Davs Sg jeg er lige igang med at indstille karburatoren på min Storm og den har lige været ude en lille 15min tur med Bundgas så meget som muligt (der er dog ikke mange lange strækninger hvor jeg bor men gjorde mit bedste) og kan ik helt bestemme mig for om den skal op eller ned så vil give jer kloge hoveder her inde chancen

dog lå topfarten kun på 63kmt som jeg ogs syntes virker liiiidt mærkeligt?

Opsætningen lyder på

Cylinder: Polini sport 70cc

Karburator: Naraku 21mm PHBG 90 dyse (uden choker)

Luftfilter: Intet pt (men kunne godt tænke mig og smide en original luftfilter kasse på når jeg lige får fundet en på dba/Marketplace med mindre det ik giver mening og jeg så må blive nød til at bruge åbent filter istedet? har i nogen forslag må i gerne komme med dem smiley

Udstødning: Athena EVO knæk en bitte smule utæt ved udstødningsporten

Variator: Polini Hi-Speed //Polini 5G ruller

Kobling: Polini 3-G speedclutch

Rem: Polini kevlar

mangler dog lige og få indstillet tomgang og luftskrue ordentligt men luftskruen har haft været skruet helt ind og så 1.5 omgange ud ville lige ha haft gjort det ordentligt på den her tur men udstødningen slog/rystede sig selv løs så måtte køre hjem

i får lige et billed mere her under smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dyse op eller ned?
  • #1   9. jan .

profilbillede
  • #2   9. jan ja den er begyndt at blive cocio farvet prøv og indstille nålen og se om farven på tændrøret bliver cocio farvet ellers skal du nok ned i en 88 dyse måske 86 er mit gæt

• #3   9. jan prøv og stille din nål til øverste hak og se farven på tændrøret tror næsten din dyse kan indstilles med nålen

• #5   9. jan Nålen sidder i det 2. nederste hak lige nu

og så skulle jeg rykke den helt op i toppen? ville det ikke give den en alt for mager blanding? altså risikere varmesætning?

og lige en sidste ting hvordan er det man rykker på nålen ???

• #6   9. jan Nål hak har intet med bundgas blandingen at gøre, det regulere kun omkring 1/2 gas. Jeg vil mene at du skal lidt op i dyse da den ser en smule bleg ud på andet billede.

Men find den optimale luftskrue indstilling i tomgang og prøv selv at køre lidt med forskellige dyser og nålhak indtil den kører allerbedst igennem hele gassen.

Med nålen så tager du bare en tang på clipsen og trækker nålen af, så skubber du bare clipsen i det nye hak.

profilbillede
  • #7   9. jan Nej den er for varm … men jeg ikke bestemme mig for om det er dysen der lidt for lille eller det er din luftskrue / blandnings skrue der stået en smule forkert
    Fortæl mig lige hvad for en side den skrue til at juster på den sætter på din karbruator
    Sætter den skrue ved siden tæt på luftfilteren eller sætter den ved skrue tætteste på
    Studsen hvor karbruator og studs mødes …

• #8   9. jan giv mig lige 2min så sender jeg et billed

• #9   9. jan Okey

• #10   9. jan De sidder på den her side så altså på venstre side fra luftfilter åbningen

Skal dog lige siges den ikke var været ordentligt indstillet jeg har bare sat skruerne til det rigtige altså luftskrue helt ind og 1.5 omgange ud og så tomgangskruen på øjenmål men det var efter karburator rensning så den mangler lige og få det indstillet ordentligt når motoren er varm kunne det bare være der problemet ligger?

profilbillede
  • #11   9. jan Tomgamgs skruen ( Det er den store med fjederen på )

Indstillings skruen jeg taler om ( Det er den lille Kobber Skrue )

Jeg spørger om det for at vide hvad justerings skruen den arbejder med når man skruer på den fordi mange gør den fejl nemlig at tro skrue udelukket bestemmer hvor meget luft der skal blandes sammem med benzinen , Altså skruer du den med uret , altså ind i kaburatoren så blander den mindre luft i benzinen og skruer du den mod uret altså ud af karbruatoren så blander den mere luftninbenzinen. Og der hvor det så er at mange begår den fejl , er at de tror lige gyldig hvor skruen til at indstille på den sætter på karbruatoren så tror mange altid at det luft de arbejder med når indstiller på skruen.

Sandheden er at hvis den skrue til at juster på den sætter tæt på luftfilteren
    Så betyder det at når du indstiller på skruen at så er det LUFT som du blander i benzinen

Hvis skruen sætter tæt på det sted hvor karburatoren fast spændes på studsen
    Så betyder det at når du indstiller på skruen at så er det BENZIN du blander i luften

Ogi dit tilfælde bruges skruen så til at bestemme den mængde benzin man ønsker skal blandes i luften …..

Og da jeg ikke helt kunne bestemme mig for om din dyse var for stor eller lille når jeg ser på tændrøret da det er så nyt i nu , så ville det jo være sådan at hvis jeg troede din indstillings skrue den arbejder med luft blanding i benzinen , så i stedetfor at skifte dyse til en støre , så kunne du prøve at indstille på skruen da det er så lidt det det gælder , men hvis så jeg Beder dig om at skrue skrue lidt ind altså med Uret , sådan så den fik lidt mere benzin og mindre luft , også det at selve skruen den så oprigtig sætter på den side hvor den bestemmer mængden af benzin i stedet , så havde du jo gjort det at hvis du skruede den ind med uret at så havde pludselig lukket af for mere benzin i stedetfor , også ville den blive endnu mere varm , som den ikke skulle … altså stik modsat af hvad den skulle for at være bedre for motoren så ville det blive være …
    Men nok om det ,

Jeg syndes dine tændrør virker lidt til at se ud som om den kan være en smule for varm
    I nu … derfor så syndes i stedetfor at du skifter Hovede dyse så syndes jeg du skal prøve det her at du lige skruer din justerings skrue lidt mere ud altså Mod uret
    Men du skal kun skrue den et lille bitte eller ca halv mm nyk mod uret ud … Dette prøver du lige og ser hvordan den så køre og hvordan tændrøret så ser ud ,

Hvis den køre dårligere allerede fra den første lille bitte micro nyk mod uret er gjort
    Jammen så skruer du den tilbage til det sted den sad igen før. Hvis du syndes den begyndte at køre bedre bedre så så gør du det samme igen men husk kun meget meget meget små nyk pr skrue , dette gør du indtil du syndes at den begynder køre dårliger , og hvsi det sket såskruer du lige skuren tilbage igen det sted hvor den kørte bedst igen ,og viser tændrøret så en helt forkert farve , så prøver du lige før alt muligt andet at ændre nålen’s position ved at tage låsen af målen og sætte den 1 hak længer ned på nålen . Sådan så nålen bliver hævet med 1 hak ….

Så prøver du køre en tur igen ..

Skulle det vise sig at du syndes det hele bliver noget råd , så indstiller du bare det hele tilbage det sted hvor det er du startede ved. Så husk lige evt lige ved at sætte et lille mærke på indstillings skruen hvor det er den står nu pt før du begynder ,
    Og som det sidste hvis du lige frem kan blive ved med at skrue på indstilling skruen
    Uden du syndes det sådan rigtig ændre noget eller du ved det her at du lige frem har skruet den en hel omgang til sidst uden det sker noget eller ændre noget , så din

• #12   9. jan Også lige det sidste før du begynder at arbejde mere med den karbruator …
    Så tager du lige og for den rengjort ordenligt fordi sådan så alt skidt er væk på den …

• #13   9. jan Hold da kæft en helvedes lang besked og jeg klager ikke det mindste, sætter fandme stor pris på du gad og hjælpe mig med det her og så med sådan fuldstændig skridt for skridt guide, Tusind tak jeg kan lige prøve og skrue lidt på de skruer der imorgen eftermiddag og så melde tilbage når jeg finder ud af mere.

Dog syntes jeg bare det virker lidt underligt fordi den kører umiddelbart rimelig godt osv og tager gas helt fint men kører ikke mere end 63 topfart på gps? er det virkelig bare lige den sidste sjat indstilling her som kan være problemet eller tror du der er andet galt? fordi med den opsætning burde den jo mindst kører 80-90kmt?

og ved ik om beskeden blev for lang med du blev cuttet lidt af til sidst på den lange besked?

• Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

Følgere: 209 Emner: 27 Svar: 108
    #14   10. jan #13 Tja.. 70-85 er mere realistisk. Altså på ligevej uden medvind osv.

Hva for en tryk køre du?

• #15   10. jan Vildt nok den ikke vil komme op på mere

Den gamle storm jeg havde lå på 85 topfart på Speedo og 83 på gps med alt standard alle begrænsninger fjernet + En afdroslet Silent pro udstødning

trim har jeg ingen ide men kan kigge på det imorgen

• Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

Følgere: 209 Emner: 27 Svar: 108
    #16   10. jan Altså jeg fik min vens dr til ca 95. Det tager bare pisse lang tid og mange mange mange mange penge. Slient pro er noget lort. Få en stage6 replica og 19mm. Det spiller godt på en polini cyl. (Køb polini pwk karburator, ikke kina lol)

Der er næsten ingen forskel på polini og dr. Begge 2 har 2 stempelringe, 1 udstødnignsport osv. Det bare om at bidde tænderne sammen, købe en rulle prøvesæt og en trykfjedre prøvesæt.

Prøv at start med 4.6-4.8g ruller. Det køre pisse lækkert på næsten alle 70 sport cyl (polini, dr, malossi sport, streetrace osv)

• #17   10. jan få et luftfilter på. Indtil da gætter du i bilnde. Den kan skabe sig på alverdens måder indtil du får et luffilter på

• #19   21. jan Har fået skaffet mig en std luftfilterkasse til den, og er det så stadig bare en 90 dyse jeg skal starte med?

• #20   21. jan Mjaa den ka vel ikke være for lille.
    Men ville også kigge på at få sikret udstødningen. Den ka også give problemer hvis den ikke er tæt. Mister resonnans effekt

• #21   21. jan He he … ja jeg kan godt komme til at lave dem lidt lange mine beskeder , men det gør jeg mest fordi selv syndes det rart det er skrevet punkt for punkt .

Angående de 63kmt guder du ikke lige prøve at gøre det her jeg skriver nu.

Start din motor op og lad den blive driftvarm .. så finder du et sted i dit område hvor vejen går lidt ned af ? bare en lille smule. Også prøver du at køre din scooter ned ned af den vej med fuld bund gas , Det du skal ligge mærke til nu er så om du kan tvinge din Scooter til køre hurtigere ned af bakke ..
    hvis du for scooteren til at køre de har 3-5kmt over de her 63kmt som den max kan køre nu som du siger ? så er motoren ikke låst fast til et bestemt RPM Punkt og
    Dette fortæller så sammetid også at det er indstillinger som er problemet.
    Hvis det tyder på den er låst fast til et bestemt RPM punkt , så villle det fortælle os at lige meget hvad du gør af indstillinger så det ikke noget at gøre før du har fået en ubegrænset CDi monteret …

Det kan nemlig lyde lidt til den er begrænset , medmindre du har noget Tun tændning monteret , og skulle det vise at du har en ubegrænset CDI så lav lige et link til den

• #22   21. jan Har glemt at spørge dig om noget ..

Du skulle tilfældigvis ikke have den her Gule Malossi fjederstyr monteret i din Remskive,
    Du ved for at holde sin Trykfjeder på plads i fald den drejer med rundt hvergang remskiven åbner og lukker når man køre på Scooteren.

• #23   22. jan det med fjederstyret kunne sagtens lyde rigtigt, har ingen erfaring omkring det men kunne godt lyde som noget ham den jeg købte den af havde rodet med kan lige prøve og kigge på det imorgen og så sende nogen billeder

• #24   22. jan Ja prøv lige det , fordi jeg fra Malossi egene ord , Hvor de fortæller at hvis man vil bruge den fjederstyr så skulle man være opmærksom på at trykfjederen ca bliv 5-10% mere hård og så skulle man være opmærksom på når det hele var samlet om Remskiven kunne åbne nok op for kileremmen stadigvæk…

• #25   22. jan er det noget jeg kan tjekke uden og afmontere koblingen?

Har ikke en slagnøgle på hænderne pt og den får jeg ikke af uden, har prøvet det hele, både med baghjul i spænd samtidig med bagbremse den er ikke til og få af uden

og udstødningen er også så tæt som jeg kan få den til at blive pt.....

og vedrørende det med tændingen så er det bare std og samme med cdi, dog mener jeg ikke de skulle være begrænset på den årgang

• #26   22. jan Ja ja det kan du sagtens,, dog ikke lige om Malossi delen er monteret, men du kan jo prøv at åbne Remskiven med hænderne for at se om den åbner helt op , ? remskivens kant skal stort set næsten rør bagerste del koblingens skålen kanten , vi taler må ca 1mm fra

Du ved nok når du åbner remskiven op normal for at fjerne det hele så holder man begge hænderne på koblingsskålen mens du så griber fat i remskiven ene halvdel, for så at åbne den op . Og det er der jeg mener når du åbner op så rammen remskivens ene halvdel næsten koblings skålen Bagerste kant …når den åbnes op så plejer det ca at være 0.5mm til 1.0mm mellem remskivedelen og koblingskålen

Hvis de to dele næsten rør hinaden jammen så alt helt normal og så det ikke noget som gør at remskiven ikke burde kunne åbne så meget op at kileremmen har normal løbegang i remskiven ,

Dog fortæller det ikke hvis trykfjederen er lidt sammen trykket pågrund af Malossi styret til fjederen … men så vil jeg faktisk hvsi trykfjeder er så påvirker i at være for hård og dine ruller alt lette , at så ville du opdage din Scooter tager voldsom voldsom mange RPM hele vejen til Top farten og lyder stortset helt Upåvirket i RPM helt op til max fart
    Jeg Mener med Upåvirket RPM = Den ikke forandre men holder sine RPM helt oppe uden den lyder påvirket af mulige Modstand, som motoren normal ville komme ud for met dit Setup

• #27   23. jan Hvis jeg har forstået det rigtigt så åbner den umiddelbart fint nok?

Dog kan jeg se nu på billedet at jeg nok godt kunne klemme den en enkel cm tættere ind

profilbillede
  • #28   23. jan .

profilbillede
  • #29   23. jan Det okey syndes også det ligner kileremmen kan komme helt ned uden videre…

Hvilken CDI har du monteret …. Er det en Standart Begrænset CDI eller Ubegrænset CDI
    Hvis det er Ubegrænset CdI du har monteret …. send mig lige en link til den model

Hvis du bruger Rotor tændning ( Racer Tændning ) så det hele 100% iorden der også fræset fra min side selvføleglig, fordi så det intet begrænser dine RPM …

• #30   23. jan Skal lige spørge dig om noget nu , og dette er ikke fordi jeg tror noget forkert omkring dit arbejde du laver med Scooter..

Har du tjekket efter om gasspjældet i din Karburator går helt op når du har drejet din gashåndtag i fuld gas passion , se efter i din karburator mens du har drejet din håndtaget helt i bund om gasspjældet er meget synlig eller om den 100% helt op så hele gennem gangen er totalt fri for spjældet …..

Jeg spørger om dette fordi , hvis det evt kunne være at den her hvide Plastik del som holder fjederen på plads nede i spjældet , ikke ligger som den skal , så den måske ligger på den måde at du ikke kan få spjældet helt op fordi den plastik del evt blokker for dette , og hvis det er den ligger forkert , så vil det nemlig føles 100% at når spjældet ikke kan komme længder op , jammen som tror du det man har fuld gas …. ..Dette har nemlig oplevet nogen gange selv hvis jeg skulle lave en scooter for kunden , at spjældet - fjeder og dets indmad ikke var på rigtig på plads , at fuld gas føltes 100% normal men det var ikke fuld gas rigtig . .. det var så godt nok på PWK karburator modeller …
    Men det koster ikke noget for dig at se efter ved at fjerne luftfilteren og så vride gassen i bund og så efter spjældet blokker lidt af hele den gennemgang der i din karbruator.

• #31   23. jan altså af det jeg kan se på den indtil videre ligner det at den tidligere ejer har været komplet spasser til det så det kan sagtens være, det er ihvertfald noget jeg lige kan tjekke imorgen og melde tilbage

Har dog ikke lige fået monteret luftfilter pga den bolt som normalt holder det på er knækket inden i blokken og har ikke kunne få boret den helt ud endnu eller prøvet det med at køre ned af bakke iforhold til topfart og kobling osv pga tid......

dog er der kommet en del sod/olie lignende ud fra udstødningen(kan lige sende billede imorgen) , som jeg ikke er helt 100 på om det fordi udstødningen bare har været tilstoppet og den bare er igang med at brænde det af eller hvad det kunne være?

men igen syntes egentlig den lyder meget fin i motoren osv da jeg testkørte den sidst det eneste var egentlig bare det med topfarten, og der var umiddelbart ingen mislyde eller lignende ved fuld eller halv gas men kan jeg kan muligvis lige prøve en tur igen imorgen

• #32   25. jan Ja altså du lige finde ud af om din CDI er begrænset fordi hvis det er din scooter stadigvæk har Begrænset CDi i eller dunved Standart CDI så er det meget stor chance for det er der problemet ligger med hensyn til din Topfart , fordi en begrænset CDi den låser RPM et bestemt sted og så det intet i verden der kan få de RPM til at stige så meget som bare 100 RPM mere end de begrænset til.
    Min mening har altid været sådan lige meget hvad andre siger eller tænker , så snart en motor begynder blive tunet med andet cylinder som starter fra 50cc sport og 70cc sport
    Så er det meget normal man ikke sætter Rotor tændning på , og af den grund så syndes så også det logisk at man som det mindste så burde sætte en en CDI på setuppet som er
    Ubegrænset , lige netop for at lukke op for cylinderens fulde potentiale , Og det mulig..
    jeg tror også det en af de grunde for ubegrænset CDI bliver lavet ,. Du ved rotor tændning er ikke begrænset men std tændning kan være det, og hvis man så ønsker fuld effekt som er meget normal med Tunet motor så detvel en slags alternativ i stedefor Innerrotor tændning….

• #33   30. jan Davs, Investerede i en ny Dewalt slagnøgle pga jeg blev træt af ikke og ha en smiley men har så fået taget koblingen af og ved selfølgelig ik helt hvad jeg leder efter men kan umiddelbart ikke se noget fjederstyr med mindre man skal skille den ad for at tjekke, for det har jeg så ik og har heller ik et skralde nøgle hoved så stort

Har stadig ikke fået den kørt ned af bakke for at tjekke cdi begrænsning pga det har regnet 24/7 og intet luftfilter går sgu ikke så godt med regn,

Det beslag i blokken som så holder kassen på sidder der en knækket bolt inden i som jeg prøvede og bore ud, men så knak mit bor simpelthen så deeeet var virkelig fedt, men det kigger jeg på her om 10

Vil dog lige tjekke det gaspjæld der som du nævnte nu

• #34   30. jan .

profilbillede
  • #35   30. jan Det kunne godt ligne en Polini trykfjeder og de kommer med fjederstyr... På min hot tog det fjederstyr 10 km/t af toppen.
    Fjederstyret skal sidde imellem kobling og trykfjeder.
    Du kan skrue kobling møtrikken af ved at skrue den på i en skruetvinge og banke på koblingen imod uret med en dorn. Det er lidt en kneppet metode men det virker fint.

Så burde du måske også sætte en mere standard trykfjeder i

• #36   30. jan jammen så tror jeg lige du skal tjekke din CDi fordi så jeg sikker på det er den som er laver dine problemer , men du skal alligevel have lidt ros fordi hvis det viser sig det er CDI som er begrænset , så det flot du har fået den til lave en topfart over 55kmt , det ikke så tit man oplever det ….. he he

Husk lige når eller Hvis du skifter din CDI til en Ubegrænset model , så når den er monteret så regn ikke med du mærke noget helst når den motor er starter op , fordi dens virkning kommer først til syne omkring det punkt hvor dine Nuværende Topfart hele tiden bliver stående …

Angående Malossi Fjederstyret …. Du burde næsten kunne se noget meget Gult mellem din remskive og kobling , så hvis ikke vi kan se det på billedet så er den nok ikke der

Angående Trykfjeder… Så ligner det meget en Polini trykfjeder

• #37   30. jan Er polini trykfjeder da dårlig? jeg har ingen forstand på indstilling af kobling dog er den meget stram altså kobling skålen den kan måske rykke sig en halv cm før baghjulet tager fat (Kunne det måske være der den mister topfart?)

Cdien kan jeg lige teste imorgen men forstår jeg bare ikke da den anden storm jeg havde(som jeg solgte) den ramte 80stykker på gps std med afdroslet Silent pro, og det er samme årgang osv

Og hvad dyse er det så jeg skal starte på nu hvor jeg har sat std filterkasse på? stadig bare den 90 dyse?

og så sidder der jo den der flange i enden af luftfilterkassen er det en jeg skal fjerne eller er det bedst jeg sætter den i igen?

og så nåede jeg ikke lige og tjekke gaspjældet idag men skal jeg nok lige nå imorgen

• #38   31. jan Hvad mener du med Koblings skålen er meget stram og kan rykke sig halv cm før baghjulet Tager fat

Er det remskiven du mener som er meget stram åbne , eller hvordan

Angående Trykfjeder .. Så polini helt okey , men alle mærker af trykfjeder kan jo sagtens blive noget lort hvis de for stramme eller slappe …..

• #39   31. jan koblings klokke sorry, har som sagt ikke en skid forstand på kobling osv men på den gamle std storm jeg havde så kunne koblings klokken når det hele var monteret køre 2-3cm rundt før baghjulet så "tog fat" her på den er er det så kun 1 cm fri spil den har før baghjulet "tager fat"

men det er måske ikke noget som betyder noget og jeg egentlig bare lyder snot dum nu ;))

og hvad dyse skulle der ligge i med std luftfilterkasse på? der er en 90 en i nu

• #40   31. jan #39
    Koblingsklokken er direkte "sat sammen" med bahjulet, så baghjulet skulle gerne køre med det samme du drejer på klokken. En halv centimeter "slør" er sikkert fint nok, men 2-3 cm og så burde du nok renovere gearkassen.

• #41   31. jan Emogøj 40#

Jeg vil normal ikke gå ind og rette på folk , Men jeg vælger at gøre det her fordi ved kommen er lidt mere ny i faget , Du nævner det her med koblings klokken er Direkte sat sammen med Baghjulet , og det er forkert ,
    Klokken den sætter på Primær side og så ligger der Primær/sekundær Tandhjul som er trykket sammen og den lille tandhjul af de to der trykket sammen der går så over til Den store baghjuls aksel med en sekundær tandhjul fast trykke på.

• #42   31. jan #41
    Det er derfor det stod i gåseøjn smiley I stedet for at gå i dybden med hvordan gearkasser fungere, så ville jeg bare nævne at klokken og baghjulet ikke kan "gå stramt" og at det er en "direkte" forbindelse (hvilket ja, ignorere gearforhold).

• #43   31. jan Okey på den måde , Jeg var bange for han måske ville tro at klokken var forbundet direkte ind til Baghjuls akslen hehe smiley smiley

• #44   31. jan S-K
    Er det rigtig forstået af mig at når du har spænt klokken fast på akslen , så kan du dreje klokken til højre og Venstre ca 1cm før du kan mærke det påvirker dit baghjul..
    på den Yamaha Aerox du ser i min profil den har jeg lige nu for 2min siden prøvet at dreje på , og drejer jeg klokken enten højre eller Venstre påvirkes baghjulet inden for meget meget få millimeter … og jeg prøvede også at gøre det på min den anden Yamaha Aerox
    Som jeg er ved at bygge op , ( Du kan se den i mit Foto album ) der påvirkes baghjulet og inden få meget meget få millimeter når klokken bevæger sig rundt.

1cm som du skriver. Lyder af meget , men jeg mindes lidt på min første 100% nye Scooter jeg fik af mine forældre som var en PGO Hot50 tilbage i 1997 , der kunne klokken også bevæge sig i begge retninger relativt meget før baghjulet blev påvirket , eller du ved før man kunne mærke at klokken drejet rundt. Så det tror jeg ikke du skal tænke mere over ….

• #45   31. jan Ja okay, Så blev man lidt klogere på det....

Og den ik mere end 0.5Cm den kan rykke sig før baghjulet tager fat så det nok fint

den spruttede og kunne slet ikke rykke sig med 90dysen der i så gik ned på en 88 der kunne den lige køre de 5kmt og nu er der en 85 i som den kører 40 cirka men den spruttede stadigvæk en smule ved fuld gas, og tændrøret er begyndt og blive mørkebrunt dog er det ikke påvirket nok endnu syntes jeg til jeg kan lave en ordentlig mening ud fra det så ville lige tage en tur mere imorgen og så tjekke det igen,men det mere om det er luft/benzin skruen der, som du nævnte tidligere som skal indstilles til resten eller om jeg lige skulle prøve en 83 dyse?

• #46   1. feb Ja det burde ikke betyde noget … du kan jo ikke høre mislyde eller mærke noget forkert når trække scooteren , så jeg sten sikker på at det din model scooter som er født sådan

Hvilken dyse havde du i da du kørte de her 63kmt prøv lige at sæt den i igen …
    Og så år du har gjort det.. så sørg for den køres drift varm , det kan du lige gøre ved at afprøve det der med at køre ned af bakke for at se om farten ændre sig en hel del mere til det højere .

Når du så kommer hjem prøver du lige at trække chokoren ,.. og så fortæller du lige her inde hvordan scooter opførte dig da du aktiverede din choker igen …

• #48   1. feb da den kørte 63kmt var det jo uden noget luftfilter og så en 90 dyse i, igår havde jeg så smidt den originale luftfilterkasse på og så indstillet den ned til en 85dyse pt hvor den kan køre 42kmt på toppen dog sprutter den stadig, idag ville jeg dog lige give den en køretur mere med 85 dysen og så lige tjekke tændrøret så jeg sikker på den farve som den har nu passer, den er pt sort-mørk brun dog sprutter den stadig som sagt og kører kun 42 mit spørgsmål er så om det er benzin/luft skrue der skal indstilles eller om det er en 82 dyse jeg skal ned i?

og Choker, er der ikkeeee lige en på, den manglede da jeg købte den, dog tænkte/håbede jeg ikke det var noget problem for nu ihvertfald da den vel bare er starthjælp?

• #49   1. feb Det lyder bare til at du skal ned i dyse. Men er choker modulet slet ikke i? Er det bare et åbent hul ned i karburatoren?

• #50   1. feb smed en 82 dyse i eftersom tændrøret også var sort med 85 og tog en tur, den kører pisse godt med Bundgas, dog sprutter/hakker den stadig ved kvart - halvgas men det er vel bare nålen der skal indstilles på, og muligvis karburator skruerne

og chokeren mangler og det ser ud til det bare er selve træk chokeren som mangler( se billedet) men tænkte ikke jeg gad købe en før jeg fandt ud af om motoren var en der kunne køre eller om jeg skulle sælge dyret videre igen smiley

topfarten ligge lige nu på 63kmt på lige vej med den 82 dyse og Std luftfilterkasse på men lyder sagtens som om den kan komme op på mere tænker bare det kræver der er mere end de 100meter vej med 3 fartbump på som jeg kører på lige nu ; )) og selfølgelig så ogs modet til og tør da jeg kun lige pt har en halvt fungerende bagbremse

tændrøret mangler jeg lige og få tjekket igen men det bliver lige om 10-15min tid før jeg melder tilbage omkring det smiley

profilbillede
  • #51   1. feb jeg retter lige mig selv her, de rester som sidder i nu skulle vist være til manual choker med kabel

og skal have bestilt nogen andre ting på AliExpress og de har også den normale trækchoker der inde til 15kr iforhold til speedline som her den til 100-120.........

• #52   1. feb Det lyder da meget godt smiley Men ja som du siger så mangler nål og skrue nok lidt indstilling. Og ja nogen scootere tager bare lidt længere at nå i topfart, så det er lidt svært at sige før du har fået den ud på en længere vej. Du kan evt prøve at tjekke om remmen kører helt ud på vario senere hen

• #53   1. feb Jaja det fede er jo så at de skruer der sidder fuldstændig blokeret af luftfilterkassen sååå det bliver jo spændende og skulle indstille dem.........

og tændrøret ser ogs ud til og have en anelse sort men der er noget mørkebrun/nøddebrun i så i princippet kunne man nok godt gå engang længere ned meen syntes jeg ik er nødvendigt (før sommer ihvertfald) der var ingen problem med fuld gas så det sgu nok fint

Kommentér på:
dyse op eller ned?

Annonce