{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
400 visninger | Oprettet:

Strålerør og dyser knækker? {{forumTopicSubject}}

Hej sg, er der nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg den anden dag knækkede to dyser i streg i min nye 21mm racing pwk karbu næsten uden nogen modstand og i går knækkede strålerøret, er det bare rigtig dårlig kval, eller har jeg misforstået noget?

Dyserne var polinis dysesæt til pwk
Det er denne karbu: https://speedline.dk/digita/karburator-1/p/karburator-racing-21mm-s-rp-nk201-10

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strålerør og dyser knækker?
  • #1   3. aug 2024 Du spænder dem for hårdt.
    Når du siger "næsten uden modstand" så brugte du i hvert fald ikke en moment nøgle.

https://www.biltema.dk/varktoj/handvarktoj/trakvarktoj/momentnogler/momentnogle-t-handtag-2000044803

Den kan gå ned til 2 nm.

Til sammenligning, så skal møtrikken på topstykket, på de fleste scootere spændes med cirka 12 nm.

• #2   3. aug 2024 1#
    Hvilket moment skal dyser og dyserør da spændes med?

• #3   3. aug 2024 #2
    Ultra lidt.
    Se lige så mikro lille gevindet er.

• #4   3. aug 2024 #3 Hvis nu jeg køber den der momentnøgle fra biltema, hvor mange nm. skal jeg så sætte den på?

• #5   3. aug 2024 #4
    Det ved jeg ikke.

• #6   3. aug 2024 Hvordan knækker mener du ,

Fordi du kan ikke bare så tage ved dysen og knække den som var det sådan en slags
    Ampul ud af glas som lægen bruger af og til , for det kan ikke gøres uden at den dyse voldsom spændes fast i karburatoren , og slet ikke to i streg , så det enten en der har lavet fis med dig ved at ødelægge dysen en smule eller gøre den svag også når du sætter den i så knækken helt …..

Det er selvfølgelig muligt at Dysen har været dårlig fabrikeret , Men at du så skal finde to som er dårlig samme dag og endnu være i nu ? Så også lige efter hinanden .

• #7   3. aug 2024 Angående det med at spænde dysen

Så skal du ikke begynde at bruge moment nøgle for dette , det du skal er bare at sæt dysen i med fingerne indtil du ikke kan spænde den mere med dem . også spænder du den helt fast med værktøjet , MEN SPÆND KUN til der hvor dysen lige er begyndt at bide sig fat også stopper du … Den skal nemlig kun lige og lige fast låses , og den første gang du mærker at nu bider den så stopper du …. Ikke noget med at spænd den lidt ekstra osv. det ødelægger gevindet i karburatoren med tiden , og denne spændings metode gælder for alle dele som bliver synlig når bundkaret fjernes

• #8   4. aug 2024 Bå Tuning…
    Det er nemlig præcis det jeg gør, men problemet er at den slet ikke når punktet hvor den spændes fast, den fanger gevindet, kører fint ind, så kommer der en lille smule modstand, men uden dysen er inde og bare det mindste spændt - og så knækker den, og det var et helt nyt dysesæt fra polini.
    Same story med dyserøret da det knak.
    Jeg får et nyt hjem i morgen men vil meget gerne høre hvorfor faen det sker så jeg ikke gør det igen smiley

• #10   6. aug 2024 Du har været meget uheldig tror jeg ,
    Og det kan ske at fejl forkommer , med hensyn til din dyse ,
    Kan det passe det for oven omkring indgangen hvor benzin suges ind af som du knækker dysen når den spændes fast

Og strålerøret kan sagtens knække i din kaburator , for den er desvære ikke lavet under det forhold ved at kvalitet sælges mest , men under den anden forhold som omhandler dette her med atju mere der laves desto kan jeg tjene om dagen….. og dette gælder for hvert eneste lille del som karburatoren består af, derfor prisen da de ved fejl opstår og derfor knækker din strålerør desvære i din varetægt ….

Uden pis nu … Temu.com har faktisk 2 typer PWK karburator som kvalitets mæssig er meget bedre end den speedline sælger her du linker til ….

• #11   6. aug 2024 Med hensyn til strålerøret tænker jeg også det må være et spørgsmål om kvalitet, og ja, det er oppe ved hovedet dyserne knækker.
    De to nye strålerør jeg fik hjem i går passer ikke en gang, og jeg kan slet ikke finde nogen på speedline der egentlig ligner det originale ordentligt, så jeg tror det hedder en ny karbu da det er en “kopi”karburator.
    Har du links til de karburatorer fra temu det lyder godt nok spændende smiley

• #12   6. aug 2024 - jeg købte strålerør der er til en keihin karbu, som jeg vil mene det er en kopi af.

• #13   8. aug 2024 Hvis det er forven de knækker , så sker det fordi du bruger den forkerte stykke værktøj , Tro det eller ej min ven , he he jeg håber du vil svare ærlig nu … Menndet du bruger er så en alm skrue lige kevlet skruetrækker ……. Er dette rigtig nok gættet af mig

• #14   8. aug 2024 Hvad snakker du om haha, det er ikke muligt. Dyserne er en 6mm top og dyserøret 10mm

• #15   8. aug 2024 Jeg snakker om hvad for et værktøj du bruger til at spænde din Dyse med…
    Og så spørger jeg om Det er en alm skruetrækker du bruger til at spænde dysen med ,
    Fordi det mest normale at gøre , eller det bruger de fleste folk nemlig til at spænde dysen med

Så spurgte jeg dig,,. Om det var rigtig tænkt af mig at du brugte en alm skrue trækker til
    At spænde dysen med .

• #16   8. aug 2024 Nej… en lille skralde og top

• #17   9. aug 2024 Okey ja så har du enten været utrolig uheldig og ellers spænder du det alt for meget , og da du nævner du ikke har gjort det , he he , jammen så er det kun den tilbage og sige at du har været meget uheldig …..

Jeg er begyndt at Bruge en helt anden slags PWK dyser , som netop skulle gøre det at man ikke oplever disse ting her , , og så selvfølgelig fordi dem jeg bruger jeg nu er meget meget mere præcis i det , forstået på den måde at hvis det eks. Står at størrelsen på Dysen er i størelsen 132 , Jammen så kan du og regne med størelsen er så tæt på 132 som det overhovedet er muligt ,
    Desvære er det sådan med Polini - stage6 - Malossi - Koso - osv osv de dyser er ikke så præcise eller størelsen svinger meget og den størrelse de skriver er ikke altid helt præcis.og det syndes jeg sku var træls , at ikke kunne regne helt med de tal , så fant jeg heldigvis de her nye KMT Dyser og den metraiale de lavet i føles helt helt anerledes end hvad de andre tunings firmaer dyser føles

• #18   9. aug 2024 Stop med at bruge en skralde.
    Den spænder med alt for megrt styrke, uden at du mærker det.
    Brug det lille håndtag, som ligner en skruetrækker. Så sætter du toppen på den.
    Den er noget mere svær at spænde for hårdt med.

• #19   9. aug 2024 Scooter techguy #18

Ja det faktisk også den mest sikker måde at spænde dysen på.
    Man kan selvfølgelig også bruge alm lige skruetrækker , dog er problemet desvære bare her at i 90% alle gange man bruger en skruetrækker til at spænde dysen med , så viser det sig at den er en lille bitte smule for smal , og når man spænder dysen med en helt normal blød hånd for ikke at over spænde noget , så viser det sig at den her lille skruetrækker som er bare en lille smule for smal , har begyndt at gnave lidt i dysens indvendige kanter . Og så skal det ikke mange gange til så ender det med at der går en luns af dysen , Du ved så begynder dysen at ligne noget der har været igennem en hammer for at rette op den … he he …. Så det med at du anbefaler det her micro skraller sæt , eller jeg regner med det er sådan et sæt du taler om , så ville jeg næsten tro at det ville være den bedste slags værktøj man kunne bruge til netop spændning af disse typer Dyser som PWK .
    Skralle sættet er meget lille og derved er man meget mere i fokus på de kræfter bruger på at spænde dysen og ikke mindst så er det en topnøgle hovde som bruges til at spænde dysen fast , den bruger alle Dysens yderkanter til at gribefast på for så at spænde den fast , og på den måde så burde man i bund og grund ikke kunne ødelægge dysen , ikke engang sætte en mærke efter spænd burde være muligt ….

• #20   10. aug 2024 Det er sådan et lille topnøglesæt jeg bruger.
    Jeg fandt et dyserør der passede, og siden da har dyserne være nemme at skrue i uden problemer, før nåede de jo slet ikke i bund før de knak, går ud fra der var dårligt gevind i dyserøret.
    Men bruger den skruetrækker til top fremover, så jeg sikker smiley

Kommentér på:
Strålerør og dyser knækker?

Annonce