{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
341 visninger | Oprettet:

Trykfjeder og ruller. {{forumTopicSubject}}

Min trykfjeder har brug for alt for mange omdrejninger (ca 3k). Skulle jeg ikke købe en 1500 omdrjeninger trykfjeder, malossi soft trimfjeder og så 5g eller nogle 5,5g ruller.

Der ligger en malossi replica 50cc racing, stage6 pro replica tap, "polini gg" selvfølgelig uden begrændser, (køber nok en 9k), 13/35 gearing, 19mm med en 80 dyse i, std membran med polini plader, 5,7 grams ruller med blå (106% hahha) trykfjeder, hvide malossi soft trimfjeder. Trykfjederen er for ALTT for hård, jeg er bare ikke sikker på at min maskine kan trækker en 1500 trykfjeder?

Jeg hved godt at rullerne, trykfjeder og trimfjederne SKAL være i sync. Ville 5 grams ruller og en 1500 omdrjenings fjeder være godt, eller skulle jeg smække en på med nogle flere omdrjeninger på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trykfjeder og ruller.
  • #1   21. maj Har aldrig forstået hvorfor nogle mærker bruger omdrejninger sammen med trykfjeder. Det jo kg man skal måle dem i. Men hvilke maskine drejer det sig om?

  • #2   21. maj alt som er sport kit er næsten altid 27kg trykfjedre ved ikke hvad det er omregnet til i omd og typisk racing kit som ikke er større ind stage 6 mk2 køre næsten altid med 32kg

  • #3   21. maj #1 Det er en speedfighter 3 ac fra 2016

    #2 Argh okay. Hvilken skal jeg så vælge?


  • #4   21. maj Køb en hvid malossi trykfjeder.
    Så er du godt i gang.


  • #5   23. maj Til dit setup
    Skal du enten bruge. Med 50cc sport cylinder

    Stage6 Medium Trykfjeder . Det vil give et optrækket med lidt flere RPM end nødvendig,
    Stage6 Soft trykfjeder . Det vil give et hurtig optræk med knap så mange RPM.
    Malossi Gule trykfjeder . Den give lidt en blanding mellem stage6 Soft & Medium styrken.
    Men den trykfjeder jeg tror du vile blive mest glad for er nok som scootertecgay siger
    ( #4 J

    Malossi hvid trykfjeder . Det er nok den trykfjeder jeg tror jeg vil virke best på din motor.

    Jeg nævner kun de andre fordi nogen godt kan li at motor tager en lille bitte smule mere RPM nd de behøver når de har gearing på , mest fordi i fald den endag blæser meget så modstanden er støre når du køre, fordi så er det ik vildt mange HK i et 50cc eller du ved momentet / sejtrækket er hurtig væk på grund af Boring på sports 50cc for det mest kun er mellem 40.0mm & 40.3mm og så er der at RPM kan hjælpe lidt på toppen effekten når der er lidt ekstra modstand fra modernatur
    He he


  • #6   24. maj Har lige smækket den hvide Malossi trykfjeder og en fjeder styr, beholdt de slappe trimfjeder, og nogle 5,6 grams ruller fra polini og en “Racing” studs. Kæftttt den trækker lige som den skal du. Mange tak smiley

    #5 Jaa, altså det Malossi kit jeg har på, har kun 1 oliering, og smider en god 7-8hk. Tror det bliver en stabil 9hk når jeg får 9k på.


  • #7   24. maj En olie Ring ., hvad mener du

  • #8   24. maj Jeg mener der er kun 1 af de her ringe på stemplet. Det giver mindre friktion, som giver lidt mere ydelse. Skraber de ik olie fra cylinder muren?

    profilbillede
  • #9   24. maj Jeg håber virkelig det du mener her er at du bruger en stempel som kun har plads til 1 Stempelring ..

    Altså det er ikke den Originale Malossi 50cc sports 40mm stempel du bruger med 1 Stempelring monteret.

    Hvis det er andet stempel som kun har plads til 1 stempelring ..
    Gider du ikke lige linke hvad det er for en (-:


  • #10   24. maj EJ OKAY… Så autist er jeg alligevel ikke. Der er kun plads til 1 ring. Er meget glad for cylinderen. Den kan virklige godt noget, især med en 19mm. Jeg har også brugt en meget lille fil og gjordt portene lidt pænere. Ikke noget fræsning, bare lidt cleanup på skarpehjørner osv.

    https://www.scooter-attack.com/en/product/cylinder-malossi-replica-50cc-aluminium-peugeot-ludix-ac-33582?vctype_id=13


  • #11   24. maj At okey , det selveste Alu replicer du har monteret. … he he ……. Ja det går godt har dog ikke prøvet det på en scooter som din , jeg gik i den tro PT det var 2 stempelringe på stemplet normal , også havde undtaget at sætte den ene stempelring på , fordi det giver sku det modsatte af du siger i eftersom da he he he , men din Stempel er som du siger
    Selv 100% lavet til 1 stempel ring , Det kaldes også For High Speed stempel.

    Er det en Peugoet scooter du har eller hvad for en Scooter har du ,


  • #12   24. maj Jeg har sådan en lille bog jeg skriver mine opsætninger ned i og de scooter modeller jeg har har arbejdet på gennem tiden , jeg kan da læse at jeg jeg har samlet motor motor
    Med dette cylinder kitt på , og jeg Kan se vario og remskiven opsætningen at
    Kunden blev tilfreds med det optrækket osv , da jeg monterede Stage6 trykfjederen
    Med styrken i Soft … og nogen 16x13 4.7gr Doppler Ruller.
    Og så har jeg skrevet cylinder Skal op i RPM før den rigtig trækker ~ men skal dog ikke nær så højt op som et Racing cylinder skal …

    Men det irriter mig sku at jeg ikke kan huske dette overhovedet …. Det godt noget tid siden nu… fordi jeg er normal lidt ( Meget ) imponeret over sports og ægte Racing cylinder i 50cc udgaven omkring hvor meget effekt de laver og ikke mindst hvor stærke de er når det kommer modstand ( vægt på scooter ) ……
    Og da dit cylinder er med highspeed stempel osv , Så er det RPM glad …. Og det syndes jeg monster fedt for de smu 40mm cylinder boringer larmer på en anden måde som jeg syndes lyder fedt he he





  • #13   24. maj #11, yeps det er den Peugeot speedfighter 3 AC fra 2016.

    #12 Yepsss. Den arbejder med en god 8000-9500 omdrejninger med nogle lidt lettere ruller. Man mister dog ydelse efter 8500 omdrejninger, fordi de 1000 omdrejninger bliver meget tomme pga rullevægt. Så de 5,6g ruller er bare perfekte. Måskee 5,4g, et tal større dyse og lidt mere lean på nålen (at rykke låseringen på nålen et hak op) Jeg har sku presset lortet op til en god 85 på lige vej. Personligt, alt under 4,7 på 50cc er bare lort. De kan slæt ikke trække det og bliver helt slap i det. Giver også mening. 50cc mangler især i bund og i top. Det fikser et 70cc kit.


  • #14   24. maj Adin A
    Du har fuldstændig ret i det du skriver med 50cc sports kits , men det du siger her nu angående RPM og optrækket osv osv , stemmer faktisk meget godt overens med at jeg ville kalde dit Cylinderkit for et Kit som nok ligger tætter op af et Semi Racing 50cc cylinder kit end det ligger op af et Sports kit i 50cc , som du selv nævner så er det sidste at hente i et 70cc setop , men tror faktisk sagtens du kan følge nogen enkelte 70cc sportskitt i både optræk og top fart… og grunden til jeg ville mene dit cylinderkit mere ligner et Semi Racing cylinder kit , er baseret flere grunde faktisk. He he

    Først grund : Cylinder er Aluminium?, Sportkits fremstilles for det meste i Støbejern.
    AndeN grund : 1 Rings High speed stempel ? Sportskit kommer for det mest med 2 ringe.
    Trede grund : Dit cylinder virker til at være RPM glad? Det er sportskit knap så meget,
    Fjerde grund : Det er 40mm og med de rigtig dele kan effekten ligge mellem 7-10HK ca
    Det kræver nok Tændning osv , men jeg tror faktisk det ville kunne lade sig gøre,
    Jeg kender ikke nogen 50cc sports setups der kan lave de HK , det nærmer 3-5HK vil jeg tro.
    Hvad for en Udstøning køre du enlig med Adin (-:


  • #15   25. maj #14

    Så skal du fandme se den aerox jeg er hved at bygge haha. Jeg er 99% sikker på at cylinderen er tung støbejern. Omdrejningerne kommer lidt fra tidligere ejer. Der var regnet med at være en 70cc på. Blokken er fræset, og der er 13/35 gearing i (Jeg skulle selv presse lejen og simmerringen, men den tidligere ejer købt selv gearing), en eller anden Naraku tændingsspole og så en overraskende god studs til 19mm.

    Fræset blok betyder ikke det store i 50cc, men det er sku en dejlig 150-300 omdrejninger mere.

    Det handler virkelige bare om indstillering og meget fin justering. Mange folk køre rundt med 17.5mm karburator og gg på Malossi sport 70cc. Altså jo, det virker, mennn det er spild af de ekstra 20cc haha. Lige nu er der en polini “gg” på smiley , skifter nok til 9k.


  • #16   25. maj

    Jeg er også igang med et projekt som omhandler Yamaha Aerox der skal bruges til Banen men stadig med alle skjolde monteret osv osv , du kan se mit projekt i begge linke neden for .


    13/35 Gearing …. Altså 2.69 % Gearing … er det på Primær gearing eller sekundær gearing.
    He he …. Jeg har bare noget sekundær TPR 43/14 gearing i , eller det har jeg på begge mine Aerox ,

    Du har helt ret , man kan lige så godt sætte de dele på som cylinder kræver for at yde sit bedste? og er det 70cc sport , så er det ikke i min overbevisning at skal sætte en 21mm kaburator på og passende Udstødning , jeg forslår altid Yasuni R når det er 70cc sports , enda også i nogen tilfælde kan jeg forslå Yasuni R eller Yasuni C10 til noget Semi Racing i 70cc udgaven men så er det dog med en 24mm kaburator jeg ville monter for netop bedre køling.
    På den Aerox i min Profil der sætter det igrunden noget Semi Racing cylinder på i 70cc udgaven , Det er Top performances Due Plus 2 jeg har på den med anden membran og polini Evolution 24mm cp kaburator med Yasuni R og andet tændning osv osv osv …

    Hvis du mangler noget hurtiger cylinder til din Aerox så har jeg noget næsten nyt
    Top performances TPR Racing 70cc LC cylinder , og jeg har også noget Polini 70cc Sport lc cylinder


    Linket her
    Er til albummet med de mere mekaniske dele som Torson WD - bremse kaliber - 17mm bremsemarster - osv osv
    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/tuningprojekter/131721-_aerox_2_projekt_race_dele_paa_stel__motor___
    ——
    Linket her
    Er til Albummet med skjold opbygning og diverse elektronik som speedometer til fart og RPM måling samt måling at dæktryk i begge dæk og temparaturen i begge dæk.

    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/130569-_aerox_2_projekt_skjolde___elektronik___styling___


  • #17   25. maj Malossi MHR Replica 50 ccm, yder ikke 10 HK.
    70 ccm udgaven yder cirka 9,5 HK. Out-Of-Box, med den rigtige opsætning.
    Det er en gadecylinder, som er lavet til at yde fornuftigt rigtig rigtig mange km.


  • #18   26. maj #17
    Nej sku det yder langt fra de antal HK ….
    Men det er slet ikke Malossi MHR replica vi taler om .. men
    Malossi Replica Alu 50cc …. Det trækker uden tvil godt .

    Men det bedste og vildste 50cc setup jeg har haft selv og ikke mindst lavet nogen gange for ander gennem tiden , Det var det her
    Polini Evolution 50cc , jeg skal love for at det kit arbejder selv om dens Borimg kunne er 40.3mm , Jeg kan huske dengang Polini kits blev solgt gennem Det firma der hed Motorline.de Og jeg mener de havde lavet en lille Yamaha Jog FS med noget fuld polini evolution 50cc setup , den lavede næsten 1 hk mere end hvad polini selv havde oplyst at det skulle kune lave i effekt. Altså næsten 16HK med på et 50cc cylinder kit.


  • #19   26. maj #16

    Jaa med 70 sport så er det 21mm, stage6 indsugning, fræs cylinderen og så c10. Det kan fandme noget.


  • #20   26. maj #18

    Alt polini er bare lækkert. Min aerox har en polini evo 3 med en udvidet topstykke, ca 14/1 kompression. Dsv er den kraftigste 50cc man kan købe for en speedfighter 3 det der replica pis smiley


  • #21   26. maj Malossi MHR Replica ! Arbejder faktisk okey fint , jeg er ikke klar over om det lavet noget støre til den , evt nok Stage6 Racing mkII. He he

    Mit projekt eller motoren , den består også ud af Polini dele jeg ville ellers have haft Malossi Testa Rossi på , men for at spare så mange penge som mest muligt på motoren , så blev jeg nød til at købe dele hjem hurtig , fordi det bar lige i begyndelsen da alt blev dyre her hjemme , så havde speedline ikke den cylinder eller krumtap til det kit på lager , og man ikke købe det også bare vente på det kom hjem , som man nogen gamge kan ….
    Så tænkte jeg , Hvirfor ikke Polini evolution 3 er skam et glad lille 70cc cylinder hvis det bygget op rigtig … dengang kunne man købe evo3 for knap 2000kr og Evo3 udstødning for ca næsten samme pris….
    Men pointen med det jeg siger her er bare at , jeg har ikke fortrudt det blev polini evo3 cylinder , specielt fordi idag koster det 2600kr så jeg elsker mit polini for ting , he he
    Den ene ting er fordi Jeg ved det kan arbejde hvis det bliver bygget rigtig og den anden ting er fordi dengang kunne købe det meget billiger end hvad det koster idag …. he he


  • #22   26. maj Adin A

    Har du ikke nogen Billeder af din Scooter …….. og har du fået den Yamaha Aerox hjem igrunden som du talte om ,






  • #23   26. maj #22

    Altså den er jo ikke min. Det er en fælles projekt imellem mig og en af mine gode kammerater. Når vi lige får lakeret skjoldene, så kan jeg godt sætte et billed eller to på min galleri.


  • #24   27. maj Ja gør det skal da se det fine Arbjde i for lavet på skjolde og motor ,
    Jeg valgte også at bruge de skjolde jeg havde på lager også klar gøre dem maling.
    Jeg valgte så bare at bruge helt alm Spraydåsemaling
    I de 2 farver jeg skulle bruge ? og så ellers afslutte mit maler arbejdet hvergang med en
    2K klarlak Da det efter min mening bare kommer til at se så meget bedre ud når det hele er tør….


  • #25   27. maj #24

    Ja, det skal nok blive fedt.
    Man kan jo godt bruge spraymaling. Man skal bare have en meget god grunder, mennnnnnnnnn der er stadig ingen ting der topper lakeret skjolde.

    Vi skal lave skjoldene lige præcis som den her på billedet nedenunder. Så skal der nogle hvide fælger, mærkere dæk med hvidt skrift, hvid bagstødæmper, hvide gaffler, og så hvide håndtag.


    profilbillede
  • #26   28. maj Det sandt nok … lakeret skjolde er best uden sammenlign enda,,, jeg må så indrømme at ?? Det sted hvor jeg i daglig dagen opholder mig for så at arbejde & bygge på det projekt jeg nu skulle være igang med? I dette tilfælde mit Yamaha Aerox 2 , At her Udtænker - adskiller - samler - forbedre - forstærker -Vedligeholder - indstiller - og Færdig bygger jeg Scooter’ne ? Så syndes jeg at det er lidt fedt at tænkte på? At det sagtens kan lade sig gøre at få et rigtig fint resultat , når man tænker på det er lavet hjemme i værkstedet, også selvom at ? alt maler arbejde er baseret på spraydåser …

Kommentér på:
Trykfjeder og ruller.

Annonce