{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
224 visninger | Oprettet:

Jonathan J
Jonathan J
Følger: 21 Emner: 6 Svar: 9

Min karburator er mærkelig {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en Aprilla rally som ikke vil køre i tomgang og har hårdt ved at gasse op fra lave omdrejninger. Der kommer også benzin ud af luftindtaget når jeg gasser ned. Hved i hvad der er galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min karburator er mærkelig
  • #1   12. apr 2024 ca alt svømmer højden er for høj også er den dårligt indstillet

• #2   12. apr 2024 Hej hej med dig og undskyld længden på beskeden men håber det hjælper dig med det svar du søger , det kan være svært at finde ud af .. men jeg vil forsøge at hjælpe dig?
    Så jeg håber du kan bruge min hjælp eller forstår mig ellers siger du bare til , dit problem som det lyder til er ikke noget dyrt eller svært at lave igen.

Tag kaburatoren af tjæk om svømmer er faldet af hvis ikke det er tilfældet så lige se om det snavs og kondensvand i bundkaret , hvis det er det m,så rengøre du hele systemet ved at lade alle dyse sætte i første omgang og pust hele kaburatoen ren med luft, og så ellers lige tag en dyse af gangen og pust hvert enkelte dyse ren , Jeg gør det sådan fordi der sætter bitter små oringe inde i kaburatoren som nemt kan pustes ud og blive væk hvis du fjerne alle dyser på engang og puster ind i kaburatoren, så vil jeg heller gøre det sådan at lade alle dyse sætte førs og pust ren fordi så sker der intet , og så tager du ellers en dyse af gangen bagefter og rengør i hånden. “ håber du forstår “

Og Hvis dette ikke har hjulpet på dine problemer med at den vil køre igen normal , så kan det være fordi benzin stadig løber

Og hvis det har hjulet men benzin stadig løber ud alle steder.

Så gør du følgnde ved at Tjække din vacumpumpe .

Fjern din benzinslange fra kaburatoren mens motoren er slukket for at se om benzin stadig løber ud af benzinslangen , fordi hvis det er tilfældet så har du en muligvis en defekt vacumpumpe hvis du selvfølgelig har en monteret , og hvis du har en vacumpumpe monteret , så Skifter du den fordi så stopper benzin at løbe ud alle steder ved kaburatoren.

MEN Hvis det er du ikke havde en vancum pumpe på er det også okey , fordi så er det sikkert din lille svømme ventil som er blevet en smule for åben. Det er den ventil som er forbundet til svømmeren i bundkaret , den skal fortælle hvornår benzin mængden falder i bundkaret også åbner ventilen mere og mere fordi svømmeren falder , og pt hvis det stadig løber mens motoren er slukket og ikke har en vacum pumpe på så tror din lille ventil at benzin mængden i bundkaret falder hele tiden eller du ved den tror der mangler benzin i bundkaret ,? Fordi den ikke kan register om svømmeren helt oppe eller ej , og hvis din svømmer er helt oppe så er det netop fordi den lille plade som ventilen sætter på skal trykkes en lille bitte smule kun længere op i kaburatoren .

Det kan du gøre sådan her

tage kaburatoren af også trykker du utrolig lidt på den plade som din svømmeventil sætter på , og du skal trykke på pladen en lille bitte smule op i kaburatoren igen så den igen lukker for benzin ,
    Men kunnsmå tryk af gangen , fordi hvis du trykker for meget på den så Vil du opleve at ventilen evt begynder at lukke for benzin for tidligt , og så vil du opleve at din motor sagtens kan starte og stå i tomgang osv , men hvis du giver fuldgas i måske i ca 30sekunder mere eller mindre så vil du opleve at motoren bare dør ud og det sker fordi det ikke er nok benzin i bundkaret nu og motoren fordi bare tømmer bundkaret hurtiger også hvis du så slipper gassen igen så bruger motoren ikke benzin længer så fyldes bundkaret igen og du kan igen køre indtil du giver bundgas igen , sådan gentager det sig igen og igen indtil svømmeventilen er indstillet korekt.

Kommentér på:
Min karburator er mærkelig

Annonce