{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
227 visninger | Oprettet:

Magnus P
Magnus P
Tilmeldt:
15. maj 2021
Emner: 9 Svar: 10

Konsekvens v/ tuning af 45 knallert {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg kan ikke helt finde hoved og hale i diverse lovgivning ved tuning af 45 så nu spørger jeg her.

Af hvad jeg kan læse mig frem til så 1. gang får du en bøde hvis den er ulovlig, og anden gang er det ubetinget frakendelse af kørekort. Nu snakker jeg kun ved at have en ulovlig knallert og den kommer på rullefeldt, ikke ved at blive taget i at køre for stærkt.

Passer det stadigvæk eller er der kommet ny lovgivning? Evt. efter vanvidsloven?

God aften.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Konsekvens v/ tuning af 45 knallert
  • #1   3. apr du bliver knallert som om du køre i bil samme klippe regler og det hele i bund og grund du er fuckt

  • #2   3. apr Anden gang (inden for 3 år) er betinget frakendelse.
    Dvs du får lov at beholde kørekortet hvis du inden for 6 mdr består en orienterende køreprøve.
    Plus de tager knallerten.

    Husk det først er ved 64 kmt eller mere.
    60-64 = lille bøde.
    Uanset hvor mange gange du blir taget i den ka køre 60-64.

    Alt under 60 er lovlig topfart


  • Magnus P
    Magnus P Tilmeldt:
    maj 2021

    Emner: 9 Svar: 10
    #3   3. apr Ja så første gang er det kun bøde?

  • #4   3. apr Jeg oplevede dette med at blive taget den blevet rullet og dette var tilbage i 2015-16 stykker der fik jeg en bøde tror nok det var 3500kr plus alle 3 klip i kort og skulle op til en ny orienteret køreprøve og teoriprøve og så 3 måneder betinget vis jeg blev taget igen indenfor 3 år men den jeg kørte på den blev også målt 74,3kmt på rullefelt det var den gang

  • #5   3. apr Ka sgu ik betale sig med mindre du bare vil køre de 50-59 på vejene så kan du sagtens vil du rent faktisk tune en knallert kan jeg kun anbefale at gøre det på en 30 knallert

  • #6   3. apr https://sikkertrafik.dk/rad-og-viden/knallerter/stor-knallert/boder-og-sanktioner/

    tryk p "hvad sker der hvis min store knallert er tunet" og så ka du se at ja, bare en bøde, medmindre de også tager evt ulovlige dele. Det gør de dog sjældent efterhånden, det med at konfiskere div dele


  • #7   5. apr Langsigtet er det noget billigere og få mc kort og købe en 400ccm der også kan følge trafikken og oveni må køre på motortrafikvej og motorvej.
    Tegner du forsikring i IF må du køre hele året uden videre tilvalg


  • Magnus P
    Magnus P Tilmeldt:
    maj 2021

    Emner: 9 Svar: 10
    #8   5. apr Det har du ret i, dog må jeg ikke få en mc nu når jeg stadig bor hjemme så en 45 var lidt et kompromis smiley

Kommentér på:
Konsekvens v/ tuning af 45 knallert

Annonce